Wie heeft er ervaring met flexibele beugels flex Epplejeck?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Wie heeft er ervaring met flexibele beugels flex Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 17:03

de FLEXIBELE BEUGELS FLEX van de Epplejeck?

Waarom? Omdat ik tijdens het rijden vaak erge kramp heb aan de zijkant van mijn beide kuiten (rechts meer dan links). Nu ben ik deze beugels tegen gekomen en vond dit wel een leuk prijsje. Je hebt natuurlijk ook de dure van Sprenger maar ik heb daar het budget niet voor en omdat ik maar 2 keer in de week rijd, 1 keer op de manege en 1 keer op een verzorgpaard.

Dus hoop dat ik wat ervaringen kan krijgen van jullie! :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 04-01-16 14:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Lady24

Re: Wie heeft er ervaring met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:06

Ik heb lang met die van sprenger gereden. Echt top! Neem aan dat die van EJ ook gewoon goed zijn :)

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:08

Ik heb ze en rij er elke dag mee , heb zelf een knie blessure en die beugels kunnen mee buigen en vangen dus de "klap" op, ze zijn echt super fijn maar weet niet of ze helpen tegen kramp in je kuiten..? Heb je niet te korte spieren ofso want ik kan me niet voorstellen dat beugels dat probleem verhelpen..

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 17:10

Renskexb schreef:
Ik heb ze en rij er elke dag mee , heb zelf een knie blessure en die beugels kunnen mee buigen en vangen dus de "klap" op, ze zijn echt super fijn maar weet niet of ze helpen tegen kramp in je kuiten..? Heb je niet te korte spieren ofso want ik kan me niet voorstellen dat beugels dat probleem verhelpen..

Ik had al eerder een bericht gemaakt met de vraag wat ik eraan kon doen en toen kreeg ik veel reacties met van dit soort beugels, dus vandaar. Ik heb wel tekorte agilespezen maar deze voel ik niet. En op de EJ site staat dit er ook bij:
"eventuele klachten aan spieren en knieen worden duidelijk verminderd door de bewegelijkheid van de beugel"

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:12

Ohh! nou in dat geval, ik vind het zelf wel prima beugels! Alleen dat anti slip dingetje is niet een hele fijne anti slip..

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 17:14

Renskexb schreef:
Ohh! nou in dat geval, ik vind het zelf wel prima beugels! Alleen dat anti slip dingetje is niet een hele fijne anti slip..

ohh okee.. kun je die eruit halen en vervangen voor een andere? Ga even een kortingsactie van EJ afwachten en ze dan denk toch maar kopen! :D

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:14

Ik denk (geen ervaring) dat deze beugels vooral knieklachten verhelpen. Daarbij zal een correctie in je knie evt omringende spieren ook ontlasten, maar ik twijfel of dat bij jou oom het geval is.

Heb je al eens aan van die schuine beugelblokjes gedacht? Daarmee kun je je voet iets naar binnen of naar buiten kantelen, waarmee je je kuitspier aan de hoge kant iets ontlast.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 17:15

mirriezz schreef:
Ik denk (geen ervaring) dat deze beugels vooral knieklachten verhelpen. Daarbij zal een correctie in je knie evt omringende spieren ook ontlasten, maar ik twijfel of dat bij jou oom het geval is.

Heb je al eens aan van die schuine beugelblokjes gedacht? Daarmee kun je je voet iets naar binnen of naar buiten kantelen, waarmee je je kuitspier aan de hoge kant iets ontlast.

Okee, ga ik me ook eens in verdiepen! Dankjewel!

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:16

geen idee of ze er uit kunnen eigenlijk

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:23

Bij epplejeck hebben ze een setje schuine blokjes voor 7 euro. Kun je dus best een keer proberen ;)

Als ik zo even snel door je andere topic heen scroll, zou ik zeggen: hoge kant buiten en ga eens kijken wat het met je kuiten doet. Mocht het erger worden ervan, kun je ze natuurlijk ook omgekeerd proberen.

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:28

Als je regelmatig kramp in je spieren hebt kan als supplement magnesium helpen. Ik slik het ook en sindsdien geen last meer van spierkrampen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 17:31

Bora2013 schreef:
Als je regelmatig kramp in je spieren hebt kan als supplement magnesium helpen. Ik slik het ook en sindsdien geen last meer van spierkrampen.

'
Ik slik al vitamine pillen waar magnesium inzit..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:36

xxxmh schreef:
Bora2013 schreef:

'
Ik slik al vitamine pillen waar magnesium inzit..

Te korte achillespezen zorgen dat je spieren langer moeten zijn, waarschijnlijk krijg je daar kramp van. Ga eens naar een mensendiecktherapeut, die kan je hele gerichte oefeningen geven waardoor je spieren en pezen veel beter in balans komen, volgens mij haal je met deze beugels het probleem niet helemaal of helemaal niet weg.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:50

iemand toevallig nog ervaring met deze beugels?
rijd momenteel maar 2 keer per week paard, 1 keer op de manege en 1 keer op mijn verzorgpaard vandaar dat ik deze beugels zag. Vind die van sprenger dan net iets te duur voor 2 keer per week rijden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:55

ik heb vergelijkbare en vind ze zeer prettig met rijden..

ik heb van mijzelf vrij lange enkelbanden en op de een of andere manier had ik nog wel eens last van mijn enkel als ik van het paard kwam.. doordat hier iets meer vering in zit heb ik eigenlijk geen last meer van mijn enkels.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:58

elenaMM77 schreef:

ik heb van mijzelf vrij lange enkelbanden en op de een of andere manier had ik nog wel eens last van mijn enkel als ik van het paard kwam.. doordat hier iets meer vering in zit heb ik eigenlijk geen last meer van mijn enkels.

welk merk heb je?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:08

Ik heb de sprengerbeugels, ooit gekocht omdat ik steeds last van m'n knieën had tijdens en na het rijden. Ik vind ze erg prettig :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 14:09

Letizia schreef:
Ik heb de sprengerbeugels, ooit gekocht omdat ik steeds last van m'n knieën had tijdens en na het rijden. Ik vind ze erg prettig :)

Okee, ja ik had me al wat ingelezen over die beugels maar vind ze voor mijn gebruik op manegepaarden 1 keer per week en 1 keer per week op mijn verzorgpaard iets te duur, vandaar dat ik die van epplejeck ook zag en die een stuk beter in mijn budget passen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:09

Ik heb ze ook. Vind het fijne beugels :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 14:10

Lizzyy schreef:

van de epplejeck?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:20

xxxmh schreef:
Lizzyy schreef:

van de epplejeck?

Ja. Want daar gaat het topic over, toch?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 14:29

klopt haha maar omdat er ook andere beugels werden genoemd! Maar bedankt voor je reactie. Ga ze denk toch aanshaffen!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:02

xxxmh schreef:
Letizia schreef:

Okee, ja ik had me al wat ingelezen over die beugels maar vind ze voor mijn gebruik op manegepaarden 1 keer per week en 1 keer per week op mijn verzorgpaard iets te duur, vandaar dat ik die van epplejeck ook zag en die een stuk beter in mijn budget passen.

Als ik ze zo zie, lijken ze gewoon het zelfde als die van sprenger :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:21

xxxmh schreef:
elenaMM77 schreef:

welk merk heb je?

Geeeeeen idee meer om heel eerlijk te zijn..

heb ze bij een klein ruitersportzaakje gekocht vorig jaar..
weet niet eens meer hoe het zaakje heette en waar het zat :(

Yontheke

Re: Wie heeft er ervaring met flexibele beugels flex Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:26

Ik heb deze beugels ook aangeschaft omdat ik telkens last kreeg van mijn enkel waar ik een driedubbele breuk aan opgelopen heb. Met deze beugels bijna nergens meer last van.