Fijne winterjas voor het rijden gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Fijne winterjas voor het rijden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 13:07

Ik ben voor deze winter op zoek naar een nieuwe jas om in te rijden. Ik hou van niet te lange, getailleerde jassen. Ik heb nu een bomberjack maar ik vind dat deze te veel omhoog kruipt. Mijn voorkeur gaat uit naar een softshelljack, ik heb er nu een voor de zomer en deze bevalt erg goed (helaas te koud voor de winter). De Eurostar Alva vind ik bijvoorbeeld een erg leuke jas, maar is me net wat te duur (150).
Daarnaast zag ik ook wat leuke jassen bij Divoza, alleen kan ik daar niet aan afleiden of ze ook geschikt zijn voor de winter en het is wat te ver weg om te passen. Heeft iemand tips voor een fijne winterjas om in te rijden die het aankijken ook waard is? (hoeft niet perse van een ruitersportzaak te komen) Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Undefined op 30-09-15 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

smileydees

Re: Fijne winterjas voor het rijden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:10

Ik volg want ik zoek dat ook. Wind en waterdicht...

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:12

Misschien een zeiljas? Zijn alleen ook niet de goedkoopste als je de prijzen van Gaastra ziet _O-

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:13

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:22

Ik heb een jas van hv polo, warm, winddicht, waterdicht ( niet spatwater, echt waterdicht ) en ben er heel erg blij mee!!

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:22

Ik heb er eentje van het merk Musto, met fleece aan de binnenkant. Ik kan het model alleen niet vinden op hun site, en moet eerlijk zeggen dat de prijzen er niet om liegen... Ik heb de mijne vorig jaar gescored in de sale.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:29

Sinds vorig jaar van Horze WinterRider (oa. hier http://www.horze.nl/ruitershop/jassen/w ... l?color=BL). Tegen eind van de winter gekocht, dus nog niet heel erg uitgebreid getest, maar in ieder geval warm genoeg.
Edit; zie nu dat je een softshell zoekt, dat is deze niet...
Laatst bijgewerkt door Rongyos op 30-09-15 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:29

Ik heb er pas 1 besteld bij kramer, lekker dik en een nette prijs :j

Marcella2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:33

Ik volg ook even! Ben ook opzoek naar een zelfde soort jas.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:36

Ik ben ook al super lang op zoek naar een niet al te dure softshelljas. Durf ze niet op internet te bestellen eigenlijk...

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:43

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:51

Ik denk dat een softshell jas voor echt in de winter toch wat te koud is. Een goed gevoerde jas is volgens mij vele malen warmer, ik ben geen softshell jassen tegen gekomen die mij warm genoeg leken namelijk. Maar ik kan het verkeerd hebben.

Ik heb zelf een hele lekkere warme jas van BR, vorige jaar gekocht. Is wel een wat langere variant, maar vind het heerlijk, lekker warm en half lang, waardoor je rug altijd goed warm blijf.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:52

Er zijn wel Ski-merk Softshell jassen die warm genoeg zijn.
Maar dan kan je beter bij een sportzaak kijken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:14

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:29

Kijk bij de ANWB!

Ik heb daar zowel mn softshell jas vandaan, als een echte goede winterjas voor als het echt flink vriest

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:38

Veulen84 schreef:
Ik verkoop deze. http://www.ruitersportimport.nl/jassen/ ... ricia.html
Heerlijke jas. Vooral door de tweeweg rits.

Of vanaf deze week. http://www.ruitersportimport.nl/jassen/ ... acket.html Softshell met fleece voering. Warm ook deze:
[ [url=m/bhM4BM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie jas die softshell (laatste). Is dit ook echt warm, ook als je even niet bezig bent? Want dat ervaar ik met mijn softshell vestjes, als ik wat doe, bv rijden, dan zweet ik me kapot, maar als ik stil sta heb ik het erg koud. Maar dat kan ook aan de kwaliteit van mijn jasjes liggen. 1 daarvan is van Horze en kostte dacht ik toendertijd toch iets van 80 euro, maar die heb ik bijna nooit aan want ik zweet me kapot als ik ermee rijd.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:45

Undefined schreef:
Ik ben voor deze winter op zoek naar een nieuwe jas om in te rijden. Ik hou van niet te lange, getailleerde jassen. Ik heb nu een bomberjack maar ik vind dat deze te veel omhoog kruipt. Mijn voorkeur gaat uit naar een softshelljack, ik heb er nu een voor de zomer en deze bevalt erg goed (helaas te koud voor de winter). De Eurostar Alva vind ik bijvoorbeeld een erg leuke jas, maar is me net wat te duur (150).
Daarnaast zag ik ook wat leuke jassen bij Divoza, alleen kan ik daar niet aan afleiden of ze ook geschikt zijn voor de winter en het is wat te ver weg om te passen. Heeft iemand tips voor een fijne winterjas om in te rijden die het aankijken ook waard is? (hoeft niet perse van een ruitersportzaak te komen) Alvast bedankt!

Toevallig net de BR Brussels gekocht. Softshell met teddyvoering en ik had het er in de winkel goed warm in. Heerlijke jas!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:52

Rena100 schreef:
Veulen84 schreef:
Ik verkoop deze. http://www.ruitersportimport.nl/jassen/ ... ricia.html
Heerlijke jas. Vooral door de tweeweg rits.

Of vanaf deze week. http://www.ruitersportimport.nl/jassen/ ... acket.html Softshell met fleece voering. Warm ook deze:
[ [url=m/bhM4BM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie jas die softshell (laatste). Is dit ook echt warm, ook als je even niet bezig bent? Want dat ervaar ik met mijn softshell vestjes, als ik wat doe, bv rijden, dan zweet ik me kapot, maar als ik stil sta heb ik het erg koud. Maar dat kan ook aan de kwaliteit van mijn jasjes liggen. 1 daarvan is van Horze en kostte dacht ik toendertijd toch iets van 80 euro, maar die heb ik bijna nooit aan want ik zweet me kapot als ik ermee rijd.

Dat is een klein beetje het nadeel van softshell. Softshell isoleert wel warmte maar houd het niet vast. Daarvoor heb je eigenlijk een luchtlaagje en stof voor nodig. Vandaar de fleecevoering.
Goedkope softshell ademt niet en daar ga je inderdaad vrij snel in zweten. Die zijn gemaakt van materiaal die afgedicht zijn en dus aan 2 kanten geen vocht doorlaten.

Deze jas is behoorlijk nieuw. De unisex variant heb ik gepast en daar kreeg ik het aardig warm van stilstaand. Voor mij zou hij te warm zijn om mee te rijden, maar ik denk dat voor de meeste mensen hij prima zou zijn daarvoor.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 12:08

Ik heb net ook de BR Brussels gepast, erg fijne jas! Al lijkt jij me nog wel vrij koud omdat het best dun aanvoelt. Het is verder wel een hele mooie jas!

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:14

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:33

Undefined schreef:
Ik heb net ook de BR Brussels gepast, erg fijne jas! Al lijkt jij me nog wel vrij koud omdat het best dun aanvoelt. Het is verder wel een hele mooie jas!

Met dat Teddyspul erin heb ik het warm genoeg. En anders een trui eronder. Hij kruipt iig niet omhoog :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 16:36

Ik moet met de scooter naar stal, denk dat het daarvoor toch net te koud is.. Ik ga er nog even over nadenken!

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 07:52

Ik vind die van harrys horse persoonlijk erg fijn

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:49

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 18:59

Die van de Lidl ziet er wel heel goed uit!
Ben alleen bang dat ze hem hier straks niet hebben :')
Heb de BR Brussels nu thuis maar denk toch dat het te koud word. Twijfel nu of ik m zal houden voor de warmere dagen.