betaalbare winterjas voor bij de paarden en outdoor

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

betaalbare winterjas voor bij de paarden en outdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:04

Ben op zoek naar een goede winterjas die ik zowel bij de paarden kan dragen als bij een weekendje wintercamperen.
Wat ik graag wil is het volgende:
-een echt warme jas (ideaal zou zijn een isolerende binnenkant die eruit kan zodat ik hem bij meerdere temperaturen kan dragen maar geen must)
-goed waterdicht, ik moet rustig een halve dag in de stromende regen buiten kunnen lopen.
-een 2 weg rits (ik wil er ook mee kunnen rijden en hem van onderen open kunnen ritsen)
-enige vorm van ventilatie is prettig.
- mouwen die afgesloten kunnen worden bij de boorden, anders word ik alsnog koud.
-goede kwaliteit, na tig keer wassen moet hij er nog normaal uit zien.
-gedekte kleur, denk aan zwart, bruin, donkerblauw oid. (geen knalrood iig)
-afsluitbare zakken.

een voorbeeld van wat ik leuk vind maar eigenlijk te duur:
http://www.fjallraven.nl/nuuk-parka-34165

Wie helpt of heeft suggesties?

tamary

Re: betaalbare winterjas voor bij de paarden en outdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:09

Kijk eens bij iets als welkoop of praxis naar hun werkjassen. Niet de 2-weg rits, maar wel sterk, gedekte kleuren en waterdicht. Veel wassen is echter meestal de pest voor dit soort jassen, dan is de waterdichtheid snel weg ook met speciaal wasmiddel.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:12

Ik heb een Kingsland jas waar ik super blij mee ben, alleen geen 2 weg rits. Bij de divoza hebben ze best veel jassen hangen ook voor leuke prijzen, misschien dat je daar iets kan vinden?

Anders is een Anwb winkel ook een goede optie met betaalbare, goede jassen. Of een outdoor winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:13

Als je echt een warme jas wilt zou ik inderdaad naar de Bever ofzo gaan en je laten adviseren. Ze hebben daar vaak wel redelijk betaalbare jassen die gemaakt zijn voor de speciale mensen in de wereld die midden in de winter willen kamperen, dat moet je wel warm houden :D

Misschien is een dubbele jas iets, met een fleece onderlaag en een waterdichte/dikkere bovenkant. Dan kan je de bovenste jas uit doen tijdens het rijden.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:15

Emmaa_ schreef:
Ze hebben daar vaak wel redelijk betaalbare jassen die gemaakt zijn voor de speciale mensen in de wereld die midden in de winter willen kamperen

_O-
Mij ook niet gezien! (sorry lekker offtopic)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:15

Bij Kramer hebben ze waterdichte jassen voor fijne prijzen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:17

Fortitude schreef:
Ik heb een Kingsland jas waar ik super blij mee ben, alleen geen 2 weg rits. Bij de divoza hebben ze best veel jassen hangen ook voor leuke prijzen, misschien dat je daar iets kan vinden?

Anders is een Anwb winkel ook een goede optie met betaalbare, goede jassen. Of een outdoor winkel.

Kingsland jassen zijn vaak korte modellen, dan krijg ik een koude rug en vind ze zoiezo niet zo warm.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:19

wouterpaard schreef:
Bij Kramer hebben ze waterdichte jassen voor fijne prijzen.

Had daar inderdaad wat besteld, maar leek op het plaatje meer dan dat het was. (vond het flut kwaliteit!) Misschien prima als je een uurtje buiten moet zijn in de winter, maar voor het serieuzere werk toch echt te weinig, dus terug gestuurd. kostte me ook nog eens 9 euro. :(

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:20

bij de ANWB of de Bon prix hebben ze outdoorjassen voor een redelijk prijs

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:21

tamary schreef:
Kijk eens bij iets als welkoop of praxis naar hun werkjassen. Niet de 2-weg rits, maar wel sterk, gedekte kleuren en waterdicht. Veel wassen is echter meestal de pest voor dit soort jassen, dan is de waterdichtheid snel weg ook met speciaal wasmiddel.

Ik zal eens kijken, al klinkt het met het wassen niet echt veelbelovend.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:21

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:24

Laatst bijgewerkt door maringe op 28-09-15 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:26

mystery1980 schreef:
tamary schreef:

Ik zal eens kijken, al klinkt het met het wassen niet echt veelbelovend.

Mijn ervaring met jassen wassen is dat eigenlijk geen enkele jas daar van beter wordt qua gebruiksdoel en slijtage. Afspuiten met stevige straal werkt nog het beste voor vlekken, luchten en voor de rest is iets als een uitneembare binnenvoering of losse bodywarmer er onder veel praktischer. Voor nette gelegenheden heb ik een andere jas en die hangt ook op een andere kapstok zodat er geen stallucht, etc. in blijft hangen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:27

Anoeska schreef:
Zoiets: http://www.horze.nl/winterjassen/horze- ... l?color=BL

Zal niet dezelfde kwaliteit hebben als de jas die jij gaf. Maar daar zit dan ook behoorlijk prijsverschil in.

superleuke optie, zeker wat ik zoek, prijs ook nog te doen, enige vraag is of deze waterdicht genoeg is om een flink aantal uren in de stromende regen buiten te lopen?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:28

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:36

Ik heb onlangs deze jas aangeschaft:
http://www.divoza.com/nl/la-valencio-cyriel-jack?utm_source=tradetracker&utm_medium=cpc&utm_campaign=Producten&network=tradetracker

Is echt super dik en warm, had hem van de week aan met 12 graden en regen, dacht dat ik het zou besterven van de hitte :') . Valt wel groot, dus zou een maatje kleiner doen als je hier voor gaat.

Heeft handige ritsen voor bij de paarden aan de achterkant. Maar ik vind hem zo mooi en fijn dat ik hem eerst een winter "net" draag voordat ik hem naar de paarden aan doe :Y) .

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:43

Eef_Bam schreef:
Ik heb onlangs deze jas aangeschaft:
http://www.divoza.com/nl/la-valencio-cyriel-jack?utm_source=tradetracker&utm_medium=cpc&utm_campaign=Producten&network=tradetracker

Is echt super dik en warm, had hem van de week aan met 12 graden en regen, dacht dat ik het zou besterven van de hitte :') . Valt wel groot, dus zou een maatje kleiner doen als je hier voor gaat.

Heeft handige ritsen voor bij de paarden aan de achterkant. Maar ik vind hem zo mooi en fijn dat ik hem eerst een winter "net" draag voordat ik hem naar de paarden aan doe :Y) .

Deze jas is enkel waterafstotend, denk dat ik sterf van de kou dan na een aantal uren in de regen. Hij is wel leuk.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:44

Ik zou voor kwaliteit iig niet bij bonprix bestellen... leuke kleren, maar t is kwalitatief niet fantastisch en ik zou er niet op hopen dat t zo goed waterdicht is..

Als je een goede waterdichte jas wilt, zou ik eens naar zeiljassen kijken.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:44

Margee schreef:
Kijk eens bij werkkleding zoals
http://www.engelbert-strauss.nl

Of kleding voor sportvissers.

Die weten wat koud is en, heel belangrijk, wat praktisch is.

Goede tip, maar heb even de brochure aangevraagd, de website vind ik niet heel fijn werken, maar kan ook aan mijn internet browser liggen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:45

miccamaaike schreef:
Ik zou voor kwaliteit iig niet bij bonprix bestellen... leuke kleren, maar t is kwalitatief niet fantastisch en ik zou er niet op hopen dat t zo goed waterdicht is..

Als je een goede waterdichte jas wilt, zou ik eens naar zeiljassen kijken.

ga ik doen thanks voor de tip. (Bonprix heb je gelijk in hoor, niet de kwaliteit die ik zoek)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:52

Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 28-09-15 11:57, in het totaal 2 keer bewerkt

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:53

Als het echt koud is pak ik een wintersport jas, dat is echt aan te raden!
Ik pak dan vaak mijn 'oude' wintersport jas, maar je kan ook bij de uitverkoop (moet je eigenlijk in het voorjaar doen) kijken natuurlijk en bij de Scapino of C&A is er vaak ook wel wat te vinden voor weinig.
Zo kocht ik vorig jaar een ski broek bij de scapino voor 20 euro, dat is goed te doen en merk geen kwaliteit verschil met mijn 'dure' skibroek.

Je kan ook naar zeiljassen en waxjassen kijken.
Ik heb een hele fijne waterdichte jas van Horka, maar die lekt na 3 uur in de stromende regen toch door, bleek vorige week. Nu zal het vast helpen als je het ding eens in de zoveel tijd wast van dat speciale waterdicht maak spul, maar ik heb waxjas aangeschaft voor de échte oneindige plensbuien.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:56

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:57

Ik heb zaterdag 2 jassen gekocht bij de ANWB winkel, beide met 30 euro korting. Dan zit je nog wel iets over de 100 euro per stuk, maar wel onder de 150. Het zijn outdoorjassen van de Human Nature, met getapete naden en een jaar garantie. Daar heb ik qua waterdichtheid meer vertrouwen in dan C&A... En bovendien, leuke vrouwelijke jassen en niet van die werkkleding-hobbezakken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:58