Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Tancreda4 schreef:Ik heb mijn pony niet laten keuren. Ik ben er zelf heen gegaan met gezond verstand, idd gebit (overbijt komt vaak voor) en knietjes bekeken. Kijken hoe ze liep. Algemene indruk die ze maakte. En aan de hand daarvan gekocht. Geen keuringen of wat dan ook, ik kocht haar als grasmaaier en vond dat niet nodig.
Betekend niet dat dit beestje bij mij niet de zorg krijgt die ze nodig heeft. Ze wordt elke 7 weken door de HS gedaan, en krijgt alle medische zorg die ze nodig heeft.
).Jessix schreef:Ongeacht wat de aanschafprijs is, ook een shetlander kost een vermogen als ze wat mankeren. De dierenarts heeft geen speciale, kleine pony prijsjes.
En ik kan niet voor iemand anders oordelen, maar ik zou mijn mini echt niet eerder opgeven dan een van mijn grote paarden enkel omdat ik voor een relatief laag bedrag wel weer een nieuwe kan kopen.
Dus als je wil weten in welke gezondheid je paard is op moment van aankoop en helemaal wanneer je er zelf weinig verstand van hebt is een keuring aan te raden, voor elk paard.