Ervaring met Petrie laarzen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alysea

Ervaring met Petrie laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 16:15

Ik ben van plan om nieuwe leren rijlaarzen te kopen en ik had een mooie Petrie laars gezien van 209,- , aangezien mijn kuit zeer smal is moet ik deze wel kopen omdat andere laarzen een te grote kuitmaat hebben. Zijn Petrie laarzen stevig, en gaan ze lang mee? Rijden ze lekker? Duurt het inlopen lang?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:19

Schijnt erg van het model af te hangen. Ik heb de mijne, zonder coating en frutsels, nu 11 jaar en ze zijn nog perfect. Stebig leer dus ze zitten nog steeds niet helemaal goed, maar tijdens het rijden zitten ze prima. Mooie stille beenligging en stevige schacht.

Edit: de mijne zijn dus niet van soepel leer. Ik geloof dat het de petrie Standard is, of de Perfect.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 20-09-15 16:21, in het totaal 2 keer bewerkt

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:20

Ik heb de petrie glasgow?!. Inlopen was zo gedaan het is soepel leer. Ik heb ze nu 5 jaar en ben zeer tevreden!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:28

Ik verplaats dit topic van HAR naar -> RUI waar het hoort.

Nessie

Re: Ervaring met Petrie laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:30

Mijn petries (gebruik ze vooral voor wedstrijden eerder bijna dagelijks) heb ik al minimaal wel 8 jaar en ze zien er nog steeds als nieuw uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:35

Vroeger was Petrie een A merk. Helaas laten zij tegenwoordig de laarzen in het oostblok maken, ik meen in Polen. En daarmee is de kwaliteit een stuk minder geworden. Met name het leer is van slechte kwaliteit.
Momenteel doet De Niro het erg goed. Mooi leer en prachtige laarzen.
Zelf rijd ik nog steeds met mijn 'oude' kalfsleren petries. En die bevallen nog steeds erg goed. Maar ze zijn zeker al 5 jaar oud en dus van van de goede kwaliteit.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:38

Mijn petries zijn al 8jaar oud. Nog niet versleten of kapot. Wel wat gebruikerssporen maar wat wil je.
Ik heb er wel twee keer een nieuwe hak onder laten zetten.
Hier dus goede ervaringen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:42

Ik heb altijd petrie's gehad.
Over mijn vorige (ik geloof dat dat dezelfde waren als die jij nu heb gezien) Heb ik jaren mee gedaan maar eruit gegroeid.
toen laarzen overgenomen Met coating laag, die zien er niet meer uit.. gebruik die dan ook voor training thuis.
Verder heb ik de petrie anky voor wedstrijd, die zijn en blijven erg mooi :j

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:49

Ik heb gisteren petrie's van mn ouders gekregen voor mn verjaardag. Ben er zo blij mee. Had heel erg geluk dat ik ze had. Waren de enigste nog van dat model in de uitverkooprek bij Divoza. Staan nu in mn slaapkamer en blijf er maar naar kijken haha. Waren de enigste en deed ze aan het zaten letterlijk en figuurlijk als gegoten.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:56

Ik heb mn petries tweedehands van marktplaats, nieuwe hak eronder laten zetten en ze waren weer als nieuw. Inlopen heb ik dus niet zelf hoeven doen, maar ze passen me perfect en geven veel meer steun aan mn enkels dan mn ariat chaps. (nu geven laarzen zowieso meer steun denk ik).
Ik gebruik ze nu bijna dagelijks en ben er nog steeds helemaal blij mee! (ookal zouden ze voor de wedstrijden bedoeld zijn hihi :=)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:03

Ik heb vorig jaar nieuwe Petries aangeschaft en de leerkwaliteit daarvan is erg goed! Mijn petries van daarvoor heb ik ook nog steeds en die zien er ook nog steeds super uit, de reden dat ik nieuwe heb aangeschaft was dan ook niet dat ze versleten waren maar omdat ze geen rits hadden trokken ze vacuum in de zomer bij het uittrekken, stond ik daar een kwartier mee onhandig te zijn in de zadelkamer. Ben erg tevreden over mijn Petries, maar ik heb wel geen laarzen vanuit het rek maar volledig op maat gemaakte, desondanks wel een gewone laars en erg blij mee:)

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 00:25

Rij al bijna mn hele leven met petries en wil niet meer anders bijven er als nieuw uit zien enkel staat petrie er om bekend dat de ritsen snel los laten, maar ag heb in 8 jaar tijd nog maar 2 keer moeten doen 20 euro bij de schoenmaker beter dan om de paar jaar nieuwe laarzen kopen

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 00:41

Ik doe al een jaar of 8 met mijn petries niet kapot te krijgen. Werk in de paarden en zou wel een keer nieuwe willen maar vind het zonde omdat ze nog zo goed zijn. Heb al wel een paar keer nieuwe zolen er onder laten zetten.

Ze zijn wel grijs tegenwoordig aan de binnenkant bij mijn kuiten. :o

Inlopen was trouwens wel echt een hel. Knieholtes kapot overal blaren. Maar nu zitten ze prima al ben ik blij dat ze uit mogen na ze aan te hebben gehad van 11:00 tot 21:00.

Edit. Service is ook goed bij mij scheurde het leer van het hak stuk. Op laten sturen en ze hebben het vervangen. Nadeel dat je ze wel even kwijt bent.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 00:49

Anoniem schreef:
Vroeger was Petrie een A merk. Helaas laten zij tegenwoordig de laarzen in het oostblok maken, ik meen in Polen. En daarmee is de kwaliteit een stuk minder geworden. Met name het leer is van slechte kwaliteit.
Momenteel doet De Niro het erg goed. Mooi leer en prachtige laarzen.
Zelf rijd ik nog steeds met mijn 'oude' kalfsleren petries. En die bevallen nog steeds erg goed. Maar ze zijn zeker al 5 jaar oud en dus van van de goede kwaliteit.

Of ze nu in Polen gemaakt worden durf ik niet te zeggen, maar meer dan 10 jaar geleden werden ze al in het oostblok gemaakt en dan te weten in Roemenië. Daar werd het voorwerk en alles gedaan en de uiteindelijke afwerking in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:43

Je zou eigenlijk de petries eens naast een laars van De niro moeten zetten.
Dan zie je goed het verschil van de kwaliteit leer. Petrie lijkt wel karton geworden en de Niro laarzen zijn gemaakt van prachtig mooi leder.
Maar ik heb nog geen ervaring van hoe de Niro's dragen. Ik rijd nog steeds met mijn oude Petries. maar daar is het mooie zo langzamerhand wel van af.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:59

Zelf ben ik veel meer tevreden over mijn 'goedkope' laarzen van Mondoni (hebben ook een smalle kuitmaat!) dan over de Petrie's die ik ooit heb gehad. Vond die veel te stug en hard qua leer.
Maar ik geloof graag dat dit aan het model lag.
Mijn Mondoni's rij ik nu al een jaar of 4/5 jaar 3/4 keer per week mee en zitten nog fantastisch, alleen het leer is aan de binnenkant van mijn kuit niet mooi meer (kleur is er af). Dat vind ik dan ook het enige minpunt.
Hierna wil ik graag Lipica (hoor ik goede verhalen over van familie) of De Niro (stalgenootje is hier lyrisch over na haar Petrie's), toch even een kwaliteitsklasse hoger dan Mondoni, hopelijk blijft het leer daar wel echt mooi van.

Edit: van Lipica kan je ze op maat laten maken voor ongeveer een gelijke prijs als je voor de Petrie's zou neerleggen :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:03

Alleen jammer dat mijn lipica's na 4 maanden rijden er al niet meer uitzagen.....
Voor mij geen lipica's meer.

Ik lees even mee met dit topic. Zelf wil ik over niet al te lange tijd weer nieuwe laarzen hebben :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:06

Ik heb de petrie Anky en perfect. Beide al 9 à 10 jaar oud. Staan wel al 5 jaar in de kast omdat ik een tijd geen paarden gereden heb. Inlopen ging goed, ook met het rijden nergens last van gehad.

Sinds kort heb ik de petrie superior en die nog maar 5x aangehad omdat ik toen zwanger bleek te zijn. Maar ook deze zaten heerlijk.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:07

ivy_power89 schreef:
Alleen jammer dat mijn lipica's na 4 maanden rijden er al niet meer uitzagen.....
Voor mij geen lipica's meer.

Ik lees even mee met dit topic. Zelf wil ik over niet al te lange tijd weer nieuwe laarzen hebben :)

Ik ben nog even meer info aan het inwinnen over Lipica, hoor ook veel gemengde verhalen.
Maar schoonmoeder is dolblij met haar Lipica's, dus daar ging ik even van uit.
Wat bedoel je precies met 'zagen er niet meer uit'? Echt schade aan het leer? Of kleurverschil of zo?

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:10

Ik heb sinds een kleine maand de petrie osbourne laarzen. Ze zitten super fijn! Ben zeer tevreden, mooie kwaliteit.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:10

Hele erge slijtage aan de binnenzijde van de laarzen, leer krast onwijs snel, aan de binnenkant van mn hak liet het leer al los waardoor ik met blaren liep. Gesp van de sluiting lag er binnen no time af en verkleurde heel erg. En dat allemaal in een krappe 4 maanden....

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:18

ik heb ooit petrie's op maat laten maken, wel de standaard denk ik? heb ze nooit ingelopen gekregen. Bij het uittrekken schoot de kramp iedere keer in mijn kuit dus ritsen er in laten zetten maar wat een pokkedingen.
Heb ze voor 400 gekocht en voor 150 weer verkocht.
Ik rij sindsdien met leren chaps (gaithers) en ariats, heerlijk!
voor mij nooit weer zulke laarzen

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:19

Ik ben eigenlijk helemaal niet tevreden over mijn petries. Ik heb ze 2 jaar, ze lopen ontzettend stug en zakken in waardoor er lelijke plooien in komen. De hak van 1 laars is er gewoon afgevallen. Ik kan er echt niet op lopen, ik draag ze alleen nog maar met wedstrijden. Doordat ze zo stug zijn kan ik geen fijne beenhulpen geven. ik vind het geen aanrader :n

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:28

Ik heb de Petri Perfect ik heb ze nu al zeker 6jaar. Zien er ook nog perfect uit, ze hebben al wel een nieuwe hak maar voor de rest geen slijtage.
Het is een stugge laars maar kan mij niet
herinneren dat ik het inlopen als vervelend heb ervaren. Het enige vervelende is dat er geen rits inzit.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:30

Anoniem schreef:
Je zou eigenlijk de petries eens naast een laars van De niro moeten zetten.
Dan zie je goed het verschil van de kwaliteit leer. Petrie lijkt wel karton geworden en de Niro laarzen zijn gemaakt van prachtig mooi leder.
Maar ik heb nog geen ervaring van hoe de Niro's dragen. Ik rijd nog steeds met mijn oude Petries. maar daar is het mooie zo langzamerhand wel van af.

Ik had eerst Petries en daar heb ik heel lang meegedaan en die zagen er tot op het einde goed uit alleen behoorlijk ingezakt. Ik had het model zonder coating (ik hoor van veel mensen dat de laarzen met coating heel snel lelijk worden) maar ik vond het een drama met inlopen. Nu heb ik al een paar jaar De Niro laarzen en dat was aantrekken en wegrijden, heerlijk! Dus nee voor mij geen Petrie laarzen meer!