Bij het hoofdstel indoen hapt ze graag een keer in de bakstukken, maar als het bit in de buurt komt, gaan de kaken stijf op elkaar, enigste waar ze niet in wil happen
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mousmous schreef:Dat kan toch geen kwaad? Ze is in ieder geval dan in goede doen. ik heb dat 10x liever dan een paard dat helemaal gedrild is. Onze paarden doen dat ook wel, de een meer dan de ander, maar mij stoort het niet. Ik vind het ook altijd heel leuk als ze met je meelopen in de bak om de drollen te scheppen. moet altijd wel mijn kruiwagen in de gaten houden want het schijnt erg leuk te zijn om die om te kieperen
meestal laat hij hem voor het rijden al een keer omvallen om te kijken of er wat uit wil rollen).
Mousmous schreef:Dat kan toch geen kwaad? Ze is in ieder geval dan in goede doen. ik heb dat 10x liever dan een paard dat helemaal gedrild is. Onze paarden doen dat ook wel, de een meer dan de ander, maar mij stoort het niet. Ik vind het ook altijd heel leuk als ze met je meelopen in de bak om de drollen te scheppen. moet altijd wel mijn kruiwagen in de gaten houden want het schijnt erg leuk te zijn om die om te kieperen
De ene stopt er mee.. De andere zal je regelmatig moeten blijven corrigeren....
Hangt van de aard van het beestje af. Ayasha schreef:Mousmous schreef:Dat kan toch geen kwaad? Ze is in ieder geval dan in goede doen. ik heb dat 10x liever dan een paard dat helemaal gedrild is. Onze paarden doen dat ook wel, de een meer dan de ander, maar mij stoort het niet. Ik vind het ook altijd heel leuk als ze met je meelopen in de bak om de drollen te scheppen. moet altijd wel mijn kruiwagen in de gaten houden want het schijnt erg leuk te zijn om die om te kieperen
Die van mij zijn niet gedrild, maar ze mogen echt niet zomaar overal de tanden inzetten. Frummelen met de lippen oke maar tandjes zijn voor gras, hooi en brokken. Voor niks anders.
Ik corrigeer dus ook, mijn correctie woord is een korte "Eh eh" (de e van pet) en pak het voorwerp in kwestie dan af.De ene stopt er mee.. De andere zal je regelmatig moeten blijven corrigeren....
Hangt van de aard van het beestje af.
geerke schreef:volgens mij is het ook geen dominantie maar eerder nieuwsgierigheid.
Begrijp dat ik er nog vier jaar last van hebt?![]()
Pablo bleef het doen,zelfs op zijn 28 ste bemoeit hij zich met de spullen van de hoefsmid.Trok veilen uit zijn kistje en die driepoot trok hij ook het bovenste gedeelte er steeds af.
En nu heb ik er weer zo een
Dat doet hij nu echt minder, hij was vaak zo snel, leek wel een dwangmatig iets
Nu is het meer frummelen met de lippen, ook niet echt meer oppakken. 

mindful schreef:zoek eens op naar horsenality, dan ga je veel nuttige tips vinden.
jouw merrie is waarschijnlijk heel speels van karakter en zelfzeker? Dan is ze mss left brain extrovert? Heel leuk om te weten wat voor karakter ze heeft, zo kan je er op in spelen en hele leuke dingen aanleren.
mindful schreef:zoek eens op naar horsenality, dan ga je veel nuttige tips vinden.
jouw merrie is waarschijnlijk heel speels van karakter en zelfzeker? Dan is ze mss left brain extrovert? Heel leuk om te weten wat voor karakter ze heeft, zo kan je er op in spelen en hele leuke dingen aanleren.
Na het speelkwartier gaat ze weer aan de longe voor wat gehoorzaamheid. En de keer erop is die druk alweer van de ketel. nontie schreef:Je kent mijn paard niet, maar die had echt geen plezier, keek dof uit zijn ogen.
Sinds ik hem meer heb uitgedaagd dat hij zelf ook dingen mag onderzoeken maar dat er ook grenzen zijn is het een blije pipo en heldere blik.
Geloof me als hij stil moet staan doet hij dat ook hoor. Maar als ik hem losklik om even over het pleintje te lopen terwijl ik mijn laarzen aandoe, nog even wat drink o.i.d. hoeft hij er van mij niet als een droeftoeter bij te blijven staan maar mag van mij ook even wat knabbelen en drinken. Gaat vaak wel 10 minuten overheen namelijk.
nontie schreef:Je kent mijn paard niet, maar die had echt geen plezier, keek dof uit zijn ogen.
Sinds ik hem meer heb uitgedaagd dat hij zelf ook dingen mag onderzoeken maar dat er ook grenzen zijn is het een blije pipo en heldere blik.
Geloof me als hij stil moet staan doet hij dat ook hoor. Maar als ik hem losklik om even over het pleintje te lopen terwijl ik mijn laarzen aandoe, nog even wat drink o.i.d. hoeft hij er van mij niet als een droeftoeter bij te blijven staan maar mag van mij ook even wat knabbelen en drinken. Gaat vaak wel 10 minuten overheen namelijk.
Ze staan gewoon stil, heel vaak staan ze lekker te soezen terwijl ik bezig ben of volgen ze mijn bewegingen (en eentje komt al wel eens bedelen om een snoepje omdat ie al zeker een halve minuut toch wel erg braaf staat. Het neurootje dus.
) maar nee, ze mogen niet in alles bijten.
Daarvoor had ze de mobiel waarmee hij een foto van haar wilde maken al eens vast gehad maar sinds die sigaret is ze een stuk voorzichtiger geworden. Harde les maar ik ben er blij om.