Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opisop_shop schreef:hihi nee hoor ik heb een Focus.
Leek me al dat het prima kon, ik doelde daarvoor echt op de kolgeldruk.
Ik zie het toch echt veel hoor Sanet, en dan kijk ik op kenteken op de RDW.
Daar kun je zien of het is teruggekeurd.
Zijn dan wel wat oudere trailers, misschien dat het daar aan ligt?
opisop_shop schreef:Ik heb zelf een Ford Focus stationwagon.
opisop_shop schreef:Het is eentje uit 2003.
Geloof 101PK en 1,6
Sanet schreef:F.1 Technische max. massa voertuig 1500 kg
F.2 Toegestane max. massa voertuig 1280 kg
G Massa rijklaar 630 kg
Massa ledig voertuig 630 kg
Daar zie je dus dat hij van 1500 kg terug gekeurd is naar 1280.
opisop_shop schreef:@ ikke, dat is dus inderdaad het gewicht qua laadvermogen waar ik wel een aantal van tegenkwam. Zo te zien niet teruggekeurd, anders zou de technische massa moeten afwijken, dus gewoonweg zo'n laag laadvermogen. Eigenlijk wel gek toch? Bij een 1 paards kan ik me nog enigszins indenken dat het laadvermogen aan de lage kant is, maar vanaf 1,5 paards niet eigenlijk.
BjornB schreef:als je ooit de daadwerkelijke kogeldruk wilt weten op dat moment heb je van die kogeldrukmeters.
die zet je onder de koppeling van je aanhanger en dan neuswiel opdraaien tot hij niet meer zakt. Je kan dat de daadwerkelijke kogeldruk aflezen. Een andere optie is een balk op een personenweegschaal zetten...
ikke schreef:BjornB schreef:als je ooit de daadwerkelijke kogeldruk wilt weten op dat moment heb je van die kogeldrukmeters.
die zet je onder de koppeling van je aanhanger en dan neuswiel opdraaien tot hij niet meer zakt. Je kan dat de daadwerkelijke kogeldruk aflezen. Een andere optie is een balk op een personenweegschaal zetten...
Dat is wel leuk, maar wat gebeurt er op het moment dat je er een paard op zet?