Voor het eerst starten, kleding...?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Voor het eerst starten, kleding...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 21:00

ik heb even een hele moeilijke vraag voor jullie! :+

Ik ga in oktober voor het eerst starten met mijn paard en zit nog een beetje in de knoop met de bovenkleding.

Je moet een type colbert aan, maar maakt de kleur niet uit? Dat hoeft toch niet per se uit een ruitersport winkel te komen? Ik heb namelijk nog prima colbertjes in mijn kast hangen :=

Wat betreft een blouse, als deze een hoge kraag heeft, hoef je geen plastron om geloof ik? Maar wat is nou precies hoog? Heeft iemand een voorbeeld voor mij?

Dat dit ingewikkeld kan zijn voor mij :=

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:03

Batlow schreef:
ik heb even een hele moeilijke vraag voor jullie! :+

Ik ga in oktober voor het eerst starten met mijn paard en zit nog een beetje in de knoop met de bovenkleding.

Je moet een type colbert aan, maar maakt de kleur niet uit? Dat hoeft toch niet per se uit een ruitersport winkel te komen? Ik heb namelijk nog prima colbertjes in mijn kast hangen :=

Wat betreft een blouse, als deze een hoge kraag heeft, hoef je geen plastron om geloof ik? Maar wat is nou precies hoog? Heeft iemand een voorbeeld voor mij?

Dat dit ingewikkeld kan zijn voor mij :=

Een colbertje dat netjes match bij je outift kan prima voor een eerste keer starten hoor! Wel even opletten dat hij niet te 'bloot' is voor een rijjasje, dat niet je hele buik en boezem eruit storten als die dichtzit zegmaar :+
Mocht het zo zijn dat er maar een knoop aan zit kun je er ook nog een knoop of 2 zelf met de hand aanzetten zodat het jasje mooi sluit.

Over de blouse kan ik je nietzo veel vertellen maar misschien kun je eens kijken voor plastrons op mp of gewoon een simpele in de ruitersport winkel, deze kosten heus niet de hoofdprijs denk ik!

Batlow

Re: Voor het eerst starten, kleding...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 21:15

Gelukkig heb ik geen dikke tieten en een grote buik :+ Moet je dan per se een speciale blouse aan, of kan je ook een witte uit je kast trekken en dan een plastron? Anders moet ik nu alles in een keer kopen, is toch best een aankoop, wedstrijdkleding :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:20

Ik zou zeggen: lees de reglementen er eens op na! En kijk of de kledingstukken in je kast er aan voldoen.

Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert.
b. een overhemd, dressuurblouse of shirt,
overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen
hebben en een hoge boord of kol.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige,
gladleren/gladde kunstleren chaps.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:21

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 21:25

Dank! Dus dan zou ik voor nu alleen een plastron hoeven aan te schaffen! en een witte rijbroek uiteraard.

Zo'n plastronspeld, is dat mooi de mooi? :Y)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:28

Ik heb ouderwetse plastron die je knoopt en dan is de speld echt ook om vast te zetten, hoe dat precies bij de modernere is weet ik niet.
Ik heb trouwens ook gewoon wedstrijden in zwart oud colbertje gereden heeft nooit iemand wat van gezegd... en ook waarschijnlijk niet gezien dat het mijn bestuursjasje van 10 jaar oud was (met nieuwe knopen uiteindelijk)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 11:39

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:47

Volgens mij moet een rijjasje minstens 3 knopen hebben. Dit staat in de reglementen duidelijker uitgelegd. Raad je aan om die eens door te lezen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:04

nontie schreef:
Volgens mij moet een rijjasje minstens 3 knopen hebben. Dit staat in de reglementen duidelijker uitgelegd. Raad je aan om die eens door te lezen.

Dit meen ik me ook te herinneren inderdaad!

Jasje lijkt me verder prima, of het de schoonheidsprijs verdient (wat betreft lengte) weet ik niet. Ik vind 'm in ieder geval een te laag decolleté hebben.

Verder is een plastron niet verplicht als je een witte, opstaande kraag hebt. Maar daar valt een coltrui volgens mij NIET onder. Gewoon een showshirt op zoeken op ruitersportshops, dan weet je meteen wat een hoge kraag is.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 17:05

Ik kan er een 3e knoop aanzetten, dat is geen probleem.

Ik heb bij ej bekijken naar blousjes maar kan er niet uithalen welke een hoge kraag hebben. Ik ga waarschijnlijk gewoon voor een plastron

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:11

Je kunt ook gewoon een T-shirt met col kopen. 9.95 bij de M en S.
Daar een plastron omheen.

Het jasje heb ik ook en vind ik voor wedstrijden echt te kort.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 18:02

Dit is namelijk nog geen officiële wedstrijd dus om gelijk een rij jasje bij een ruitersportwinkel te halen is ook wat, die zijn best duur..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:54

Als het geen officiele wedstrijd is dan is tenue vaak ook minder streng.
Op impulswedstrijden zijn laarzen/glad leren chaps en een veiligheidscap verplicht, verder is het tenue vrij.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 19:23

Het is een jumpcross waarbij er een dressuur proef wordt gereden. Voor degene met startkaart mogen officieel starten, zonder startkaart een B-proef, of wat je kan met je paard.

Momenteel ben ik op zoek naar een jasje op MP. Ik wil toch rond eind oktober wel officieel starten, dus dan zoek ik alvast toch maar een rij jasje uit

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 20:35

Waarschijnlijk is het opgelost! Ik zag nog een oude grijze colbert in mijn kast hangen met 1 knoop. Die gaat mijn moeder vervangen en 3 nieuwe knopen erop zodat het aan de bovenkant mooi sluit. Hij is ook een stuk langer dan die andere dus waarschijnlijk dat ik het hier voorlopig mee doe! Mocht ik serieuzer gaan, dan ga ik voor een officieel jasje :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:49

Nou, ik heb niet zomaar een jasje gekocht, gelijk maar een animo jasje := Maar wat zijn die jasjes mooi...! Ging stiekem toch maar even zoeken. Wel 2dehands want nieuw zijn ze wel heel duur -O-

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:35

Even een foto om te showen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 15:02

Maandag ga ik hem halen, dan maak ik een foto!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:09

Ik heb wel 12 jaar met zo'n ouderwetse plastron rond gereden en vandaag dan eindelijk mijn nieuwe ontvangen!!! Zo blij mee!.

De tip die ik nog wilde geven, ik heb ook wel eens met een wit basic t-shirt van Ter stal gereden onder mijn jasje. Als je een plastron om doet, dan zie je niet dat je geen officiele blouse aan hebt!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 15:35

Daantjuh88 schreef:
Ik heb wel 12 jaar met zo'n ouderwetse plastron rond gereden en vandaag dan eindelijk mijn nieuwe ontvangen!!! Zo blij mee!.

De tip die ik nog wilde geven, ik heb ook wel eens met een wit basic t-shirt van Ter stal gereden onder mijn jasje. Als je een plastron om doet, dan zie je niet dat je geen officiele blouse aan hebt!

Nee volgens mij hoeft dat ook niet per se... Zie je ook niet!

Foto van je plastron :D

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:59

Afbeelding

Deze is hem geworden. Via mijnplastron.nl echt hele mooie! Jasje heb ik via uitverkoop gekocht, spul is anders hartstikke duur!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 21:55

Wauw heel mooi! Bij het animo jasje dat ik ga halen zit een bijpassende plastron dus dat komt héél mooi uit!

Wat voor jasje heb je? Zwart denk ik? Ik wilde morgen misschien langs die hyporama gaan in r'dam waar totale leegverkoop is om te kijken voor witte handschoenen etc.. De kleine toevoegingen nog. Haarnetje heb ik vandaag gehaald. Vond ik een mooi!

Deze:
http://www.ej.nl/img/haarstrik-papillon ... _31588.png

Heb zelf bruin tuig dus dat kon dan daarbij gematcht worden :D

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:12

Ik ben idd van het zwart! Ik heb een zwart jasje met een krijtstreepje richting het paars. Die was bijna €300,- maar voor de helft van de helft, dus 75 eurie! Je moet wel opletten als je zoals een jasje koopt dat je hem zelf kan wassen, elke keer naar een stomerij brengen is ook geen doen!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:51

Ik heb een op maat gemaakt jasje, volledig naar mijn wens. Stoffen, knopen, alles kon ik zelf kiezen.
En dat voor 200 euro.