Instructeurs en instructrice's opgelet: winter in coming!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annelinnie

Instructeurs en instructrice's opgelet: winter in coming!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 10:01

Omdat ik een enorme koukleum (of hoe je dat ook schrijft) ben wil ik graag weten hoe iedereen dat weer gaat doen aankomende winter..

Jassen, laarzen?

Mij Is aangeraden muck boots te kopen en ik ben druk op zoek naar een dikke, lange jas. Onder mijn broek past wel gewoon thermo ondergoed of een skibroek erover.. Brr het wordt weer koud!

x_Kaat_x

Re: Instructeurs en instructrice's opgelet: winter in coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:06

Ik ben gewoon ruiter, maar ik overleef deze eestal met dikke dikke sokken, dikke winterjas en softshell jack, softshell rijbroek, gevoerde handshoenen enja... koud hebben :+ thermisch ondergoed heb ik niet , maar het is misschien wel eens de moeite om naar te gaan kijken :P

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:07

In ieder geval geen plastic zakjes om je voeten als het vriest. Is wel even warm maar het ademt niet. Gevolg is zweetvoeten en dat koelt nog veel sneller af. Is dus ook iets om op te Letten bij het uitzoeken van schoenen/laarzen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:11

Afbeelding

Hele gave lange jassen van laura garelli te koop gezien met fikse kortingen.
Denk dat het vooral belangrijk is dat je voeten en je rug warm blijven.
Dus geen korte jas aan en geen rijschoenen met dunne zool.
Ik heb van die lekkere dubarry achtige waxlaarzen waar ik nooit koude voeten in krijg!
Verder een oerlelijke brommerjas maar ontzettend warm

Dit gebruik ik niet voor het lesgeven maar meer op en om de stal, dan ben ik bezig en blijf
ik wellicht makkelijker warm. Maar toch dit is mijn succesformule! Warme voeten warme rug :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:15

dikke werkschoenen met goede kousen, goede jas en handschoenen en je komt al een heel eind. :D

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:17

Inderdaad een langere jas zodat je rug warm blijft. Verder goede outdoorlaarzen. Ik ben heel tevreden met mij Imperial Riding Outdoor laarzen waar ik als het echt heeeel koud is nog losse thermozooltjes in leg.
Verder sta ik eigenlijk nooit stil tijdens het lesgeven en doe ik qua kleding heel veel laagjes aan.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:19

sans6 schreef:
In ieder geval geen plastic zakjes om je voeten als het vriest. Is wel even warm maar het ademt niet. Gevolg is zweetvoeten en dat koelt nog veel sneller af. Is dus ook iets om op te Letten bij het uitzoeken van schoenen/laarzen.

Daar ben ik het niet mee eens.

Ja dat je zweettenen krijgt wel, maar dat het afkoelt niet.

Zweet koelt alleen af als er lucht bij kan, anders werkt vocht helemaal niet afkoelend.

Ik doe dus wel altijd zakjes om mn tenen als van die viezige natte kou is (-5 / 5 graden en snijdende wind en regen). Wel eerst dunne sokken, dan zakjes, en dan skisokken.

Ik ben dus ook zo'n enorme koukleum en ik heb panty/maillot onder mijn (eventuele rij-)broek.
thermoshirt over lange hemd, dan nog een sweater-trui en dan nog vaak een fleece vest, en dan nog een jas.

Muts en handschoenen, sjaal.... Als ik ga mennen nog doktershandschoentjes onder mn lederen handschoenen XD
En qua schoenen had ik gevoerde outdoorlaarzen, dat beviel goed, alleen zijn ze helemaal versleten na 2 winters dus ik moet nieuwe hebben.

Ik haat de winter..... Overigens als het echt vriest heb ik het niet meer zo koud, dan is de vocht uit de lucht.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:25

Haha, je bent er vroeg bij!

Ik ben ook zo'n koukleum :j .
Zelf heb ik zo'n thermisch jasje, dat is wel fijn. Maar wat ik ook probeer, voeten en handen blijven een probleem.
Nochtans ben ik van mijn muck boots wel tevreden. In vergelijking met andere zijn ze redelijk warm en vooral erg leuk om dragen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:30

Lukasje schreef:
Haha, je bent er vroeg bij!

Ik ben ook zo'n koukleum :j .
Zelf heb ik zo'n thermisch jasje, dat is wel fijn. Maar wat ik ook probeer, voeten en handen blijven een probleem.
Nochtans ben ik van mijn muck boots wel tevreden. In vergelijking met andere zijn ze redelijk warm en vooral erg leuk om dragen.

Wat is er zo bijzonder aan de muck boots?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:32

Laagjes, laagjes en nog eens laagjes ;-)...
En genoeg jassen zodat je tussen lessen kunt wisselen als het regent.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:12

Ik verplaats dit topic van SV naar -> RUI omdat het ruiter gerelateerd is.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:15

Ja zit er nu al weer tegen op.
Heb altijd koude tenen en vingers en niks helpt, heb zelf vorig jaar van die verwarmde inlegzolen, werkt ook niet

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 20:52

Voeten is mijn voornaamste probleem.. Wanneer ze warm zijn gaan ze zweten en worden ze koud. Zit er dan ook aan te denken om om de twee uur sokken en laarzen te wisselen, dan blijven ze hopelijk warm hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:55

Mijn vorige springinstructrice kwam gewoon in regenpak, dat vond ze het warmst :') Eerste keer vielen we bijna van t paard van t lachen toen ze zo binnen kwam, maar volgens haar werkt het wel ;)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:57

Er bestaan ook van die lapjes/doekjes die je in de magnetron moet doen en dan in je schoenen.
Zelf heb ik ze nog nooit gebruikt dus verder geen ervaring mee. Maar ik heb gehoord dat die helpen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:04

jolijn2001 schreef:
Er bestaan ook van die lapjes/doekjes die je in de magnetron moet doen en dan in je schoenen.
Zelf heb ik ze nog nooit gebruikt dus verder geen ervaring mee. Maar ik heb gehoord dat die helpen.

Ja misschien voor een uurtje max... maar als je dan nog een paar klanten of paarden voor de boeg hebt, heb je alsnog koude pootjes

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:11

Een goede wind- en waterdichte jas is een must, en m'n voeten moeten warm blijven, dus goed waterdichte laarzen, zéker als je meerdere uren door natte buitenbakken loopt te stampen. En als het echt koud wordt, zet ik een hoed op.
Maar ik loop tijdens het lesgeven eigenlijk dusdanig veel, dat ik het zelden koud krijg. Da's vaak pas als ik thuiskom en ga zitten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:13

Mijn Uggs en een winddichte jas :). Nergens last van tijdens het lesgeven.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:36

Zag bij de wibra weer warmtestickers liggen :)

Ben er 3 jaar terug mee begonnnen en sla steeds weer een voorraadje in, voor de dagen dat het echt heel koud is.

zijn van die stickers die je onder je sok kunt plakken en dan voor 8 uur warmte afgeven (moet er wel zuurstof bijkomen :+ heb dus al wel eens gehad dat ik even mijn voet uit mn schoen moest halen voor weer warmte)

Dingen worden niet TE warm, maar net dat je tenen er niet afvriezen, voor 79 cent.

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:13

Goh, nog nooit van gehoord! Wel een goede tip, werkt dus prima?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:28

ja, met mn syndroom van Raynaud, heb ik snel afvriezende vingers en tenen. En met deze stickers heb ik daar wat minder last van (bij mij is het alleen zo, dat zodra ze beetje koud zijn ze ook niet meer warm worden, dus echt opwarmend effect hebben ze niet bij mij, maar iig geen vriezende teentjes)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:39

Deze jas geeft zelf warmte af:
http://www.decathlon.nl/jas-forclaz-ele ... 34306.html

Dan een wind en waterdichte winterjas

Dan lekkere snowboots die niet te krap zitten en bij echt heel koud weer mn skibroek aan ( over mn gewone broek)
En lekkere warme handschoenen. Heb van die skihandschoenen met een binnenhamdschoen erin en daar krijg je onmogelijk koude handen in.

T moet bij mij ook niet allemaal te strak zitten dan is het minder warm. Ik ben dan wel een soort Michelin mannetje maar heb t iig niet koud haha

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:54

Gaf altijd les op honden club dus ook hartje winter.. wandel schoenen van echt leer ook netjes in vetten ( dus waterdicht)
Goede jas liefst fleece en een wind jack er over ook heelbelangrijk een goede en fijne muts en sjaal / col ski puli er onder en een gewone tri of vest..

En het belangrijkste in beweging blijven blijf lopen doe dingen voor enz

Ook optijd extratje tussen door eten plak koek banaan koekje enz

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:59

De Mountain Horse Stella Polaris is nog altijd de warmste laars die ik aan mn voeten heb gehad. Warmer dan de daarvoor bedoelde schoenen. Ze hebben een hele dikke zool, dus laten aan de onderkant geen kou door.