Mijn paard hangt als je haar vastzet. Over het algemeen is dit geen probleem omdat ze, als ze los is, prima blijft staan, maar ik vind het toch een onwenselijke situatie en zou haar graag weer vast kunnen zetten.
Vroeger, toen ik haar net had, hing ze haast nooit. Ze had wel de neiging om snel achteruit de trailer uit te willen. Hierbij is ze, dankzij een wat onhandige combinatie van factoren, een keer losgebroken. Ook is ze 1x gaan hangen in het gangpad, waardoor ze een paar tralies verboog. Daarna is ze een tijdje verkocht geweest en op een gegeven moment begon ze elke keer te hangen. Ze is zodanig zwaar dat halsters meteen kapot sprongen, net als de touwen. Al met al heeft het waarschijnlijk wel voor een paar nare ervaringen gezorgd (zo heeft ze nog een keer doordat ze door iemand erg onhandig was vastgezet een ijzeren tafel achter zich aan gekregen), maar dit was echt incidenteel.
Maar het wordt tijd dat ze weer leert vaststaan. Maar ik kom niet echt verder. Op stal hebben we van die mooie rektouwen die meters kunnen uitrekken. Maar helaas is dit het resultaat:

Copyright: verzorgster die er ook al niks mee kon
Ze blijft net zo lang staan tot er iets stuk gaat. Het halster, het touw... van achteren aanduwen helpt niet, van voren lokken helpt niet... en zodra ze los is is ze weer volledig ontspannen en loopt ze ook niet weg of zoiets. Belonen zodra ze even goed staat gebeurt uiteraard.
Iemand tips?
. Dat gebeurde toen in het gangpad. Tralies aan beide kanten van de stalgang verbogen
)