Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
vera_pino schreef:Dat wat Mirthe zegt kan inderdaad Evony en gebeurd echt wel vaker maar is pas geldig als je 1. Internationaal start en 2. daarin bepaalde percentages behaald. En dan inderdaad na goedkeuring van de KNHS. Voorwaarden staan ergens in het discipline reglement eventing.
Mijn voordeel is dat ik al mijn paarden zo in de Z1 mag starten en dus t/m de Z1 versneld mag promoveren, omdat ik meerdere keren geklasseerd ben.
Evony schreef:vera_pino schreef:Dat wat Mirthe zegt kan inderdaad Evony en gebeurd echt wel vaker maar is pas geldig als je 1. Internationaal start en 2. daarin bepaalde percentages behaald. En dan inderdaad na goedkeuring van de KNHS. Voorwaarden staan ergens in het discipline reglement eventing.
Mijn voordeel is dat ik al mijn paarden zo in de Z1 mag starten en dus t/m de Z1 versneld mag promoveren, omdat ik meerdere keren geklasseerd ben.
Maar hier dus niet echt van toepassing
Artikel 110 – Klassenindeling en nieuw gevormde combinaties schreef:Uit het dressuurreglement............Inschaling vanuit de discipline eventing is mogelijk na een dispensatieverzoek aan de KNHS.
vera_pino schreef:Percy, zover ligt dat niveau niet uit elkaar. De 1* is vergelijkbaar met L2/M1 de 2* met de M2/Z1 en de 3* kun je vergelijken met het Z1/Z2.
Ik weet zeker dat het in de reglementen staat. Het staat ergens tussen en je leest er zo overheen. Mocht je dit echt willen dan is een belletje met de KNHS zo gepleegd. Je kunt zeggen wat je wilt over de KNHS maar als je de juiste vragen stelt zijn ze altijd behulpzaam en weten ze je precies te vertellen wat/waar en wanneer.Artikel 110 – Klassenindeling en nieuw gevormde combinaties schreef:Uit het dressuurreglement............Inschaling vanuit de discipline eventing is mogelijk na een dispensatieverzoek aan de KNHS.
Evony schreef:sorry percy maar als dat het geval is ben je zeker niet aan toe om hoger te worden ingedeeld in de dressuur. Een fatsoenlijk dressuurmatig gereden paard kent keurig het verschil tussen wijken en appuyeren en tussen contra/wissels/goede galop.
Als het paard niet kan terug koppelen is het paard niet correct dressuurmatig opgeleid.
En dan dient er niet naar mogelijkheden tot dispensatie gezocht te worden om hoger te mogen starten, maar naar een fatsoenlijke dressuurinstructeur.
Dat is tenminste mijn mening.