Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
). Hem tijdens de proeftijd terug halen of aan iemand anders verkopen klinkt mij erg vreemd (en banketstaaf) in de oren. Maar of het wettelijk verboden is, durf ik niet te zeggen. Caily schreef:Het lijkt mij dat als het paard op proef is, dat hij in principe is verkocht, mits hij bevalt voor de nieuwe eigenaar. Zoniet, dan zullen zij in of na de proeftijd beslissen dat hij terug komt bij de verkoper, die hem dan opnieuw te koop aan moet bieden (of zelf houden natuurlijk). Hem tijdens de proeftijd terug halen of aan iemand anders verkopen klinkt mij erg vreemd (en banketstaaf) in de oren. Maar of het wettelijk verboden is, durf ik niet te zeggen.
laraxXxemma schreef:Ik zou sowieso je paard verkopen voor je hem op proef zet, geldwijs, en dan zeggen mocht hij niet bevallen kan je hem binnen bepaalde tijd weer aan me terug verkopen (zeg 2 weken).
Ik zou noooit je paard nog aan een ander persoon verkopen als hij al 2 weken op proef heeft gestaan bij iemand die er helemaal gek op is. Dat kan je imo niet maken, zeggen okee je mag hem op proef als hij leuk is, hij blijkt leuk te zijn en diegene wil hem hebben en vervolgens vertellen dat je hem aan iemand anders wil verkopen. Ik vind dat absoluut niet fair tegenover de koper.
Ik zou maar duimen dat die mensen hem niet willen hebben dan, mocht je dit willen doen had je zoiets sowieso van tevoren moeten melden.
Sjolvir schreef:Oei, dat is nu wel lastig parket..
Is namelijk niet netjes als hij ergens op proef staat en je haalt hem terug om aan iemand anders te verkopen, dat is niet zoals het werkt.
Ik zou woest zijn als ik paard op proef had en ze kwamen hem weer halen omdat iemand anders hem wou kopen. (je kan wel voorzichtig informeren of het hun wat lijkt tot nu toe, als je mazzel hebt vinden ze het niets of niet helemaal wat..)
blackpromise schreef:Het is misschien niet netjes maar jij bent momenteel nog gewoon eigenaar. Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Voor hetzelfde geld zou je het paard na een week zelf uit de verkoop halen omdat je er toch geen afscheid van kan nemen dat moet ook kunnen.
mie123gie schreef:Hij is er nu 2 dagen op proef, dus er is geen spraken van twee weken, hij zou er ook maar een weekje blijven. We hebben hem niet verkocht voor de proef zodat we hem terug konden nemen als we een heel ongelukkig paard zagen na die week.
anjali schreef:Trouwens, je hebt nog geen geld gekregen,je moet toch ook eerst nog zien of je eerste ,of eventueel die andere,nog met geld over de brug gaan komen? En stel dat ze hem willen laten keuren en hij wordt afgekeurd? Het kan ook zo aflopen dat straks beide potentiele kopers afhaken en je je paard zelf kunt houden!
laraxXxemma schreef:mie123gie schreef:Hij is er nu 2 dagen op proef, dus er is geen spraken van twee weken, hij zou er ook maar een weekje blijven. We hebben hem niet verkocht voor de proef zodat we hem terug konden nemen als we een heel ongelukkig paard zagen na die week.
Nu maak je het lastig. Je hebt tegen ze gezegd dat hij op proef mag, en als hij na een week hun bevalt EN jij denkt dat het een goed plekje is hij daar blijft?
wie kwam met het idee van proef?
als jij degene bent die hem op proef wou om te zien of hij daar gelukkig is heb jij laatste woord, als jij oprecht denkt dat het paard gelukkiger is bij je bijrijder dan het manege plekje waar je nu staat en jij had het idee van proef mag je dit denk ik zeggen, hoewel ik het nog steeds niet fair vind. Kwam de manege echter met idee vind ik het geen optie. Omdat ze nog niet hebben betaald mag je doen wat je wil, maar fair is het niet als ze blij zijn met het paard. Hun willen kijken of het paard iets voor hun is, dat is zo blijkt straks en dan vervolgens het paard weghalen omdat je bijrijder te laat heeft gezegd dat die hem wel wil kopen? Nee, dat is gewoon niet netjes.
Wel is het zo dat jij nog geen geld hebt gekregen, dus het paard nog van jou is... Legaal mag het denk ik wel, maar erg netjes zou ik het niet vinden.
mie123gie schreef:anjali schreef:Trouwens, je hebt nog geen geld gekregen,je moet toch ook eerst nog zien of je eerste ,of eventueel die andere,nog met geld over de brug gaan komen? En stel dat ze hem willen laten keuren en hij wordt afgekeurd? Het kan ook zo aflopen dat straks beide potentiele kopers afhaken en je je paard zelf kunt houden!
Hij is al goed gekeurt. en mijn bijrijdster betaald soiso, van de manege die hem op proef heeft weet je het nooit