paard uit buitenland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

paard uit buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 11:17

Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar ervaringen van mensen die hun paard uit het buitenland zijn gaan halen. Ik denk hierbij aan Duitsland, Frankrijk, Spanje, noem maar op.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Zijn jullie hem zelf gaan halen? Zijn ze hem komen brengen? Zijn jullie op voorhand gaan kijken of hebben jullie hem meteen meegenomen?

Groetjes Elise

Rosemarin

Re: paard uit buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:22

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:52

Ik heb deze week een hunter (Irish Draught) gekocht in Ierland :-) volgende week komt hij naar NL, 6 jaar 1.76-1.78cm

Ik was al lang lid van Horse & Hound, heb daar naar ervaringen gevraagd en adressen en uiteindelijk contact opgenomen met Tom MCnamara van http://www.horsesinireland.com Ik ging er naar toe met de instelling om te kijken, en als ik echt iets leuks zou zien tja, waarom niet kopen.
IK heb bij elkaar een uurtje of 6-8 op dit paard gereden in alle omstandigheden, bos, over de weg, alleen en met een groep. Tom wilde perse dat ik hem in het bos ook zou proberen....dan moesten we wel een half uur met de vrachtwagen eerst naar toe rijden! geweldig goed opgevangen daar.

Hij kwam met lof door de veterinaire keuring. Transport naar NL kost 650euro.

Afbeelding

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:15

Heel erg bedankt al voor de reacties!

In deze situatie gaat het over 2 veulens die in Duitsland staan.

Groetjes Elise

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:24

Kun je niet vragen of de huidige eigenaar ze komt brengen? Zien ze meteen waar ze komen te staan.

PS: ik ben niet nieuwsgierig maar wat en waar heb je gekocht? Ik ben nl. ook al een tijdje op zoek naar een leuk/gezond paard/veulen.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:32

miepmier26 schreef:
Kun je niet vragen of de huidige eigenaar ze komt brengen? Zien ze meteen waar ze komen te staan.

PS: ik ben niet nieuwsgierig maar wat en waar heb je gekocht? Ik ben nl. ook al een tijdje op zoek naar een leuk/gezond paard/veulen.

Er is nog niets gekocht hoor, ben gewoon aan het rondkijken of dat eventueel een mogelijkheid zou zijn. Het is namelijk een ras dat je in België/Nederland amper vind.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:51

Mijn oude verzorgpaard hebben we uit Engeland gekregen. Die werd keurig bezorgd door de oude eigenaar. Omdat we haar gratis kregen (ja, I know, lang verhaal) zijn we niet eerst gaan kijken, het was meer een soort impulsactie van de oude eigenaar. Maar als je gaat kopen zou ik toch eerst even gaan kijken, misschien nog een tweede keer heen en weer. Duitsland is wat dat betreft opzich nog wel te bereizen.

Mag ik vragen om wat voor ras het gaat? Ben nu wel benieuwd :)

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:54

happypaardje schreef:
Mijn oude verzorgpaard hebben we uit Engeland gekregen. Die werd keurig bezorgd door de oude eigenaar. Omdat we haar gratis kregen (ja, I know, lang verhaal) zijn we niet eerst gaan kijken, het was meer een soort impulsactie van de oude eigenaar. Maar als je gaat kopen zou ik toch eerst even gaan kijken, misschien nog een tweede keer heen en weer. Duitsland is wat dat betreft opzich nog wel te bereizen.

Mag ik vragen om wat voor ras het gaat? Ben nu wel benieuwd :)

Het zou gaan om 2 knabstrupper veulens :)
Niet alletwee voor mij hoor ;)
Het is ongeveer 6 uur rijden naar daar.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:03

Afgelopen winter heb ik een amha veulen gekocht in oost Duitsland. Lag vlakbij de Tsjechische grens. Via een goede vriendin werd ik op het paardje gewezen. En verder veel mailcontact met de eigenaar, foto's filmpjes. En toen de knoop doorgehakt en haar gekocht :) .
Ze is door een Hongaars paardentransportbedrijf (Horse Trans Cargo) bij me gebracht. Kostte me 400 euro. Was een combi transport. Ben zeer tevreden over het transport. Goed materiaal en kundig personeel.
Paardje was in Duitsland voor vervoer gekeurd, gezondheidsverklaring. Dit en ook het transport naar Nederland, heeft de vorige eigenaar voor me geregeld.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:06

6 uurtjes, stap in de auto ga kijken en als het wat is koop je ze. je hebt er misschien wel 25 jaar plezier aan. 6 uur valt best mee op een vrije zaterdag rijd je er zo heen

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:14

Ik heb in NL een fjord gekocht, deze is naar ons gebracht (naar BE)
Vond ik wel aangenaam, de verkopers wisten zo dat ze goed ging komen te staan en minder stress voor ons.

KarinBrunink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:41

Leuke topic! Ik heb hier helaas geen ervaring mee, heb alleen nog maar paarden naar het buitenland verkocht (frankrijk, belgië en duitsland). nog nooit een uit het buitenland gehaald verder dan België en dat was geen probleem, niks moeilijks voor hoeven doen qua papierwerk ofzo :)

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 15:06

Raden jullie aan om ze zelf te gaan halen? Of een firma te vragen?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:11

Ik heb er 2 uit IJsland gehaald. 1 kende ik, en de ander kwam voorbij op Facebook en had ik dus alleen een paar foto's en een filmpje van gezien.
Ik heb een firma gevraagd om ze te halen (Icelandair), want met een roeibootje leek me wat ver :P

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:14

Het voordeel van een firma is dat ze op een vrachtwagen staan en dat is veel rustiger voor de paarden dan een trailer.
Het kost alleen wat meer dan dat je zelf heen en weer gaat.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:28

Ik heb mijn paard net over de grens in Duitsland gehaald.
Ik ben 2x wezen kijken en rijden en de 3e keer hem gekeurd en meegenomen. Ik heb hem zelf opgehaald. Was wel een lange terug rit voor hem. Hij heeft ruim 3u op de trailer gestaan maar deed dit super braaf. Hem de hele terug reis niet gehoord of gevoeld. Belangrijk is dat je een paspoort hebt en een gezondheidsverklaring als je de grens over gaat met je paard. Mijn paard had al een Nederlands paspoort dus daar heb ik verder niks mee hoeven doen..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:36

Ik heb mijn Welsh merrie vanuit Nederland gehaald(naar België), rit was 5u.

Rit is volledig goed gegaan!

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:52

als het 6 uur rijden is, zelf halen

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:50

Ik heb een tijdje terug een paard geïmporteerd uit Noorwegen. Ook via FB, had alleen wat filmpjes en foto's gezien. Vervoer had ik geregeld via een transport bedrijf, het transport duurde 15 uur.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:27

Stuur Sjolvir (volgens mij) eens een pbtje. Zij heeft ook een knabstrupper uit Duitsland en zo te lezen ook van hetzelfde adres.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:29

elisedcl schreef:
Raden jullie aan om ze zelf te gaan halen? Of een firma te vragen?

Als jij genoeg ervaring kennis en kunde hebt kun je m zelf halen. Anders laten brengen door bedrijf met ervaring.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 07:28

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:03

Nee die staan idd niet echt dicht bij elkaar in de buurt :D
En tip van mij, 6 uur rijden is met alleen maar de auto. Met trailer mag je er echt nog wel een uur extra bij optellen ;) Dat is dus 7 uur heen en 7 uur terug, is 14 uur autorijden. Na 7 uur ben je wel al aardig gaar, maar als je dan ook nog eens 7 uur terug moet met een jong paard op de trailer wat het niet kent........... get my drift?? ;) Ik zou ze niet zelf halen. Ik heb het 1 keer gedaan, was een fokker in Beieren, 12 uur rijden. Zijn in 2 dagen heen gereden, maar terug moest wel in 1 keer omdat er paarden op de auto stonden. Ik ben meer dan geraadbraakt uit de auto gekomen, en moest toen nog de paarden verzorgen ed.

Ik zou ze gaan kijken, gewoon met de auto. Er evt 2 dagen voor uittrekken. Je staat vaak toch wel een poos met de verkoper te praten (iets van paardemensen onder elkaar :+ ) En als ze dat zijn wat je wilt door een transporteur (horse trans cargo staat in Dld ook heel goed bekend) laten ophalen.
O en als tip, die 2e (de Appie) laat die wel 5 panel/PSSM testen voor je koopt. Dat is een test voor gendefecten.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 08:36

rina schreef:
Nee die staan idd niet echt dicht bij elkaar in de buurt :D
En tip van mij, 6 uur rijden is met alleen maar de auto. Met trailer mag je er echt nog wel een uur extra bij optellen ;) Dat is dus 7 uur heen en 7 uur terug, is 14 uur autorijden. Na 7 uur ben je wel al aardig gaar, maar als je dan ook nog eens 7 uur terug moet met een jong paard op de trailer wat het niet kent........... get my drift?? ;) Ik zou ze niet zelf halen. Ik heb het 1 keer gedaan, was een fokker in Beieren, 12 uur rijden. Zijn in 2 dagen heen gereden, maar terug moest wel in 1 keer omdat er paarden op de auto stonden. Ik ben meer dan geraadbraakt uit de auto gekomen, en moest toen nog de paarden verzorgen ed.

Ik zou ze gaan kijken, gewoon met de auto. Er evt 2 dagen voor uittrekken. Je staat vaak toch wel een poos met de verkoper te praten (iets van paardemensen onder elkaar :+ ) En als ze dat zijn wat je wilt door een transporteur (horse trans cargo staat in Dld ook heel goed bekend) laten ophalen.
O en als tip, die 2e (de Appie) laat die wel 5 panel/PSSM testen voor je koopt. Dat is een test voor gendefecten.

Bedankt ! :)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:18

Ik ga volgende week naar Nederland en ik hoop een leuke Fries te vinden. Heb het e.a. uitgezocht over transport. Als ik zelf zou rijden of het door een transportbedrijf laat doen maakt kwa kosten vrij weinig uit. En ik moet zeggen om 1600km zelf met paard te rijden zie ik niet zitten. Ik ga dus voor een transportbedrijf. Geloof dat ik dat in jouw situatie ook zou doen met 2 veulens, ze hebben er meer ervaring mee denk ik.