Laarzen en brede kuiten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Laarzen en brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 21:57

Door lichamelijke/medische redenen ben ik het laatste jaar wat kilo's aangekomen.
Hierdoor zijn mijn kuiten ook een stukje dikker geworden, kuitmaat 42 op het moment.

Wie heeft er nog meer te maken met het probleem: "grotere kuitmaat en laarzen?"
Hoe heb je dit opgelost en waar heb je gezocht/gekocht? Of heb je toch gekozen voor jodphurs met chaps, welk merk?

Fuller Fillies had ik al gevonden, echter is mijn maat uitverkocht daarom deze vraag.
Ik weet dat er meerdere topics zijn met dit onderwerp, maar zijn vaak al oudere.

DWensink

Re: Laarzen en brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:01

Ik volg. Heb hetzelfde probleem, heb maar maatje 36 en ben 156 met een redelijk kort onderbeen. Mij is verteld dat chaps bijna onmogelijk wordt met mijn verhoudingen zegmaar..

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:02

op maat laten maken

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:03

Zelfde probleem. Chaps passen niet eens.
Oplossing jodhpurs met een jodphur broek. Die laatste moet ik nog aanschaffen

Dwensink: probeer het eens bij decathlon. Hebben ze breedte maten en hoogte maten! Zo heb ik daar een xl gekocht die niet te hoog is. Ben zelf 1.58
Laatst bijgewerkt door Nessa op 12-08-15 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:04

Ik heb ook redelijk dikke kuiten, maar pas gelukkig nog in een standaard maat petries.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:08

Bij amazonexl hebben ze ook chaps in grotere maten.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:09

Ik heb een tijdje chaps gehad van ariat in combi met ariat jophers en heb ook nog een paar lipica laarzen op maar laten maken.

Reenpeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:11

Ik meld mij! Heel herkenbaar met Kuitmaat 43 en wat een drama.

Bij Divoza heb ik bij nood, omdat ik verder niets kon vinden, een stel leren chaps van Petrie op maat laten maken. Deze zijn wel jaren lang meegegaan en zaten super.

Sinds kort heb eindelijk een paar rijlaarzen gevonden. Ik heb een paar van Derby kunnen vinden. De kuitmaat was ruim 5 cm te klein maar bij Piaffe hebben ze de laarzen zo ver kunnen oprekken dat ze nu helemaal naar mijn maat zijn.

Het oprekken heeft uiteindelijk 3 weken gekost omdat dit met veel beleid moet gebeuren. Tussendoor ben ik nog een aantal keer wezen passen maar ze zitten nu als gegoten.

Met 'afwijkende' maken komt het er toch vaak op neer dat de laarzen op maat gemaakt moeten worden, helaas.

Djinteequa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:12

Ik heb dit probleem ook. Heb nu Ariat jodphurs en BR chaps, die kun je namelijk op omvang en hoogte bestellen. Volgens mij kun je ook n laars op maat laten maken, maar dat is wel behoorlijk duur...

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:12

Ik heb maat 39 en kuitmaat 43. Ik heb nu laarzen waar ik elastiek in heb laten zetten. Maar helaas val ik in de categorie maatwerk. Binnenkort fa ik dit dan ook laten maken.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:13

Niet echt herkenbaar. Maar wel een x te groot besteld.

Schijnt dat derby meer laarzen heeft met grote kruitmaten.

Ik heb hier een paar bruine staan maat 40 hoogte 52 kuit 41. Maar ze vallen ruim. Dus mocht er iemand naar op zoek zijn, ik gebruik se niet;)

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:14

Die fuller fillies kunnen ze toch gewoon bestellen in jouw maten? Evt een ander model als je dat beter past. Zag dat ze bij Amazone XL er veel hebben. Ook chaps etc.

of evt bij kramer kijken, of die toevallig iets hebben wat je aanstaat.

Wat je ook zou kunnen doen is een paar laarzen aan laten meten. Bij bijv Lipica of een fijne zaak die cavallo, petrie, derby, deniro etc. verkoopt. Kost wat, heb je ook wat afhankelijk van prijs/kwaliteit. Is aan jou of je dat het waard vindt.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 22:16

Laarzen op maat laten maken valt helaas toch buiten mijn budget.

@Nessa
Chaps passen mij inderdaad ook niet, alleen de Ariat's kon ik in.
Die zaten bij mijn kuit dan goed alleen om mijn enkel heel los waardoor ze denk ik snel zullen zakken en flubberen..

Jodhpurs met een jodphur broek heb ik ook aan zitten denken, vind dit zelf alleen niet fijn omdat ik toch die stevigheid en contact van laarzen/chaps mis.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:17

Oei, heb ik ook last van, ben 11 en heb chaps in de maat s wat veel kleiner zou moeten zijn. Heb chaps en joppers van pfiff, zijn prima :) ik schat dat jet u zo'n 90-100 euro zal kosten :j
Laatst bijgewerkt door sardientje op 12-08-15 22:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:18

Reenpeen schreef:
Ik meld mij! Heel herkenbaar met Kuitmaat 43 en wat een drama.

Bij Divoza heb ik bij nood, omdat ik verder niets kon vinden, een stel leren chaps van Petrie op maat laten maken. Deze zijn wel jaren lang meegegaan en zaten super.

Sinds kort heb eindelijk een paar rijlaarzen gevonden. Ik heb een paar van Derby kunnen vinden. De kuitmaat was ruim 5 cm te klein maar bij Piaffe hebben ze de laarzen zo ver kunnen oprekken dat ze nu helemaal naar mijn maat zijn.

Het oprekken heeft uiteindelijk 3 weken gekost omdat dit met veel beleid moet gebeuren. Tussendoor ben ik nog een aantal keer wezen passen maar ze zitten nu als gegoten.

Met 'afwijkende' maken komt het er toch vaak op neer dat de laarzen op maat gemaakt moeten worden, helaas.

Wat een goeie tip van Piaffe!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:21

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:16

Welke voetmaat heb je? Ik heb nog rijlaarzen kuit 42 ong liggen. Doe er niks mee.misschien als je ze past kun je ze voor een klein prijsje overnemen.nu liggen ze niksen en anders heb ik nog splinternieuwe chaps die je zeker past.liggen ook te ver stoffen.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:32

Same problem here! Heb nu al een paar jaar tweedehands Königs, doordat die al ingelopen waren paste ze mij, de nieuwe versie paste ik ook niet :(
Nu ook op zoek naar een extra paar laarzen, maar bij de Epplejeck paste ik dus helemaal niets en heb helaas maar een klein budget :n

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:35

DynamiteS schreef:
Same problem here! Heb nu al een paar jaar tweedehands Königs, doordat die al ingelopen waren paste ze mij, de nieuwe versie paste ik ook niet :(
Nu ook op zoek naar een extra paar laarzen, maar bij de Epplejeck paste ik dus helemaal niets en heb helaas maar een klein budget :n

Ik heb ook nog een dikke( brede) voorvoet, pad nergens in, en heb ook nog een brede kuit ook!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:43

Ik heb hier nog een paar gloednieuwe Cavallo leren laarzen staan. Maat 41, kuitmaat 44. Pb maar bij interesse.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 08:04

Fionami schreef:
Welke voetmaat heb je? Ik heb nog rijlaarzen kuit 42 ong liggen. Doe er niks mee.misschien als je ze past kun je ze voor een klein prijsje overnemen.nu liggen ze niksen en anders heb ik nog splinternieuwe chaps die je zeker past.liggen ook te ver stoffen.

Ik heb voetmaat 40 :) Als ik voor jodphurs zou gaan heb ik thuis nog een paar chaps liggen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:09

Ik heb mijn laarzen bij Lipica op maat laten maken. Voetmaat 39, kuitmaat 43/44 (geloof ik). Breed in ieder geval. Waren toen qua prijs interessant.
Deze zijn overigens ook te koop voor een klein prijsje. Ze zijn zwart, er staat JIM op de zijkant in donkergrijs, zijn met rits achter en veters voor.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:09

AmazoneXL of maatwerk, weinig andere keus heb je niet helaas......

Ik heb nog een paar prachtige laarzen kuitmaat 42 in de aanbieding, maar dat is maat 38 en gaat niet passen vrees ik.

Ik heb gelukkig budget voor maatwerk en heb een aantal lipica's staan (is heel goed betaalbaar voor maatwerk) en nu heb ik diep in de buidel getast voor een paar Petrie's. (maar daar kon ik ook bijna 3 paar lipica's voor kopen om het prijsverschil aan te geven)

Teckelgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:14

AmazoneXL kan maten die niet leverbaar zijn bestellen.
Dat zijn fijne laarzen tegen een goede prijs.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:17

ik heb ze toen bij Lipica op maat laten maken
1e paar wat ik liet maken ben ik helemaal op los gegaan met mijn fantasie en die vielen idd wat duurder uit, maar 2e paar jaar later was het simple standaard model van lipica met niets geen poespas en dat was volgens mij toen 200 euro?
Ik moet zeggen dat ze echt geweldig zitten en ik nu niets anders meer zou willen dan op maat gemaakte :o
Nou moet ik zeggen dat mijn ene voet ook scheelt met mijn andere voet en zo ook mijn kuiten links en rechts
scheelt paar mm maar toch zitten deze op maat gemaakte dus echt heerlijk voor mij :))