Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
binnen 15 minuten had ik hem. Sommige paarden zullen nog langer duren en soms heb je een aantal dagen nodig voor het de eerste keer lukt. Nu ik dit zo een maand of 2-3 speel komt hij naar mij toe als ik richting de wei loop. xxdomiixx schreef:Bij het opjagen zou je hem juist wel rust moeten geven, namelijk wanneer hij zijn aandacht op jou vestigd. Als je dan de druk weghaalt wordt hij beloont, als je dat vaker doet kun je steeds meer vragen. Eerst een oortje op jou gericht, dan een oog dan het hoofd en uiteindelijk naar je toe draaien en daarna naar je toe lopen. (of te wel catching game, maar hier gaat het niet om opjagen).
Zoals jij beschrijft is ook wat ik bedoel, ben alleen niet bekend met die Parelli[?] termen
xxdomiixx schreef:Niet voor iedereen is dat logisch. Sommige mensen blijven erachter gaan tot ze het halster om hebben. Vandaar dat ik even wat toevoegde
]
Het probleem is dat hij over Schrikdraad springt dus geen enkele nut heeft om de wei in stukken te zetten wat nu wel staat om gras te laten groeien
snorkel1986 schreef:Halster op laten..... in de wei...

snorkel1986 schreef:Halster op laten..... in de wei...