denisesilver schreef:ikke schreef:Als ik het goed begrepen heb:
Je kunt wel verliespunten rijden in de B, maar je kunt niet verder terug dan 0.
Ik krijg een beetje de indruk dat jouw instructeur niet helemaal begrijpt wat het doel van wedstrijden eigenlijk is, namelijk het onafhankelijk laten beoordelen van je rijkunsten aan de hand van een controleerbaar (de proeven) protocol.
Ik geloof niet dat ik les zou willen hebben van iemand die zo bezig is. Ik zou een goed lopend paard willen hebben, dat fysiek verantwoordt datgene kan doen wat ik vraag. het resultaat daarvan zou je kunnen voorleggen aan een onafhankelijke jury in de vorm van een wedstrijd (of meerdere).
Het is maar hoe moeilijk je het jezelf wil maken......
Ik denk ook dat als je nog nooit op wedstrijd bent geweest, je niet helemaal precies kan weten of datgene wat je doet wel als goed wordt ondervonden door bijv. een onafhankelijke jury.
Nou, dat dus.
SG1985 schreef:Ik ben erg blij met hem, want hij kijkt echt vanuit het paard. Volledige ontspanning, goed aanleuning en recht-richten staan centraal.
Paard op eigen benen laten lopen, geen geduw en getrek / harde hand.
Ik merk gewoon dat ik misschien helemaal niet klaar ben voor de B.
Maar ik wil het plezier van het samen er op uit zijn met mijn paard ervaren.
Hij zegt elke keer: one step at the time….
Je bent nooit klaar voor welke dressuurproef dan ook.
Zoals Denise schrijft: je moet het gewoon ondervinden. Gewoon starten, gewoon je best doen en kijken wat de jury ervan vindt. WWil je het echt als studie-materiaal, laat iemand de proef vastleggen zodat je terug kunt kijken en met het jurycommentaar erbij kunt begrijpen wat er bedoelt wordt.
Perfectionisme is leuk op het hoogste nationale niveau, waar dat ook het verschil maakt tussen top of flop.
Maar, kom op zeg, een B-proef, daar kun je niks aan verprutsen, daar kun je alleen maar een heleboel van leren.
SG1985 schreef:Ze loopt ontspannen maar niet in een hoge dressuurkrul....
Daar hoort een paard op B-niveau ook helemaal niet te lopen!!
Als jouw instructeur die mening is toegedaan, zou ik 'm gauw buiten trappen want het risico dat je je paard naar de knoppen helpt is veel groter dan dat je gezellig door de basisdressuur kunt crossen!
daffodil schreef:Ikke, dat gaat alleen op in de L1. In de B worden ze zelfs niet geregistreerd! Dus ze tellen niet mee, ze worden niet in mindering gebracht.
Ah, heb ik daar wellicht iets verkeerd opgepikt. Helder.
Laatst bijgewerkt door ikke op 04-08-15 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt