Mijn paardje heeft enorm veel last van vliegen. Van dazen al minder maar van een dazenbeet krijgt hij dikke bulten (zoals ik ook krijg wanneer ik gestoken wordt door een daas).
Hij heeft echter ook op heel wat plaatsen kleine stukjes vacht weg. Ik vermoed dat dit door dazen of vliegen komt.
Hier een foto ervan:

Nu staat hij zonder deken in de wei met 3 andere paarden.
2 daarvan zijn dekenslopers; als ze zelf een deken om hebben ligt die een paar uur later al in de wei.
Is het verstandig om mijn tweejarige met een deken om te laten lopen?
Kan ik beter eerst een goedkoop deken proberen en kijken of die oudjes dat proberen te slopen bij mijn tweejarige?
Daarnaast heb ik gemerkt dat de paarden alweer in de rui zijn (wintervacht aanmaken). Ik zou niet graag willen dat mijn tweejarige een enorm dikke pels krijgt en doe hem liever een deken om.
Mijn DA heeft me echter gezegd dat het niet nodig is zolang ze zelf een goede vacht aanmaken.
Wat denken jullie van een winterdeken of een regendeken? Dat regendeken kan ik dan wel omdoen als het regent of sneeuwt want Harley houdt niet van een natte vacht. Maar op droge dagen kan hij dan eventueel zonder deken staan in de winter.
Shoot
dus nee ik zou geen deken op doen.
Maar er gewoon doorheen stappen lukt nog niet, hij rent erdoorheen alsof het water zijn voetjes bijt