Hoe doen jullie dat? Geen trailer, maar wel wedstrijden..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

whisper7

Hoe doen jullie dat? Geen trailer, maar wel wedstrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 12:44

De titel zegt het al. Ik heb momenteel geen trailer, mijn vader heeft het druk met voetbal. En mijn moeder durft niet met een trailer te rijden. Zijn er mensen met hetzelfde probleem? :(

Selina

Re: Hoe doen jullie dat? Geen trailer, maar wel wedstrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:45

Zit er toevallig een vereniging die wedstrijd geeft op rij-afstand?
Anders zou je er stappend naartoe kunnen, ben je meteen ingereden.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:45

Mensen van vereniging of omgeving met wie je mee kunt?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:46

Ik rij dan geen wedstrijden, maar ga twee keer per jaar van Zwolle naar Castricum voor training. Ik heb zelf geen trailer, geschikte auto of geschikt rijbewijs, dus ik huur dan een taxi.
Zou je kunnen kijken wat een taxi in de buurt kost. Maar het is wel een stuk duurder dan zelf rijden.
Heb je geen kennis die wel durft/kan rijden? If met iemand mee liften?

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:48

Miss heen stappen met je paard of vragen of je moeder het 1 x voor je wil proberen

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 12:53

De vereniging is ongeveer 7 km lopen dus dat zou misschien kunnen. Ik krijg les aan huis ik zit nog niet bij een vereniging. De bedoeling is om wel lid te worden van die vereniging op 7 km afstand. Maar aangezien niemand kan rijden... Ik weet dat een vriendin van mij ook bij die vereniging zit, dus zal ik haar wel is vragen of ik met haar mee kan. Maar is 7 km lopen niet iets te ver?

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 12:54

Mayra9148 schreef:
Miss heen stappen met je paard of vragen of je moeder het 1 x voor je wil proberen

M'n moeder haal ik zeker weten niet over :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:56

7 km is dan wel weer net iets te ver. Zou een uur stappen zijn ongeveer? Tenminste, zou voor mij te ver zijn.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:59

Wij hadden een hele aardige buurman die ons altijd bracht. En anders vroegen we iemand van de familie of iemand met een 2 paardstrailer of veewagen zodat we mee konden rijden.
Mijn ouders reden geen auto, maar zo hebben we toch tot we zelf een rijbewijs hadden altijd wedstrijd gereden en gelest vanaf dat we een jaar of 10 waren.

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 12:59

Selina schreef:
7 km is dan wel weer net iets te ver. Zou een uur stappen zijn ongeveer? Tenminste, zou voor mij te ver zijn.

Ja dat leek mij dus ook geen goed idee :+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:09

7 km is prima te doen, dit reed ik eerder altijd als ik naar les ging. Hele weg in stap doe je 3 kwartier over. Draaf je ook stukken is het ongeveer een half uur.
Heb dit met m'n haf gedaan tot haar 22 ste en was prima te doen
Als je voor een wedstijd extra vroeg vertrekt en een rusttijd van een half uur erbij rekent is dit prima te doen.
Echter moet dit wel getraind worden en niet verwachten dat ze het in één keer vol houdt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:18

7 km duurt wel iets langer voor veel paarden, myk_en_shant. Tenzij je een hele snelle stapper hebt (45 min over 7 km is een staptempo van ruim 9 km/h). Het is op zich te doen onder de man, maar idd. wel voldoende conditie opbouwen om ook je wedstrijd een beetje knap te kunnen rijden.

Zonder trailer(combi) ben je anders aangewezen op een paardentaxi of een lift van iemand die ook naar die wedstrijd gaat. Of kijken met je vader wanneer er geen (uit)voetbalwedstrijden zijn en dan je paardenwedstrijden plannen?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:23

Met een paardentaxi?
Als ik zou omrekenen wat ik kwijt ben voor mijn combinatie (wegenbelasting + aanschaf nieuwe trailer + vrij nieuwe auto) zou ik vele malen goedkoper uit zijn met een paardentaxi dus het is niet dat wedstrijden dan duurder worden als je het vervoer uitbesteed

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:31

Pikeur schreef:
Met een paardentaxi?
Als ik zou omrekenen wat ik kwijt ben voor mijn combinatie (wegenbelasting + aanschaf nieuwe trailer + vrij nieuwe auto) zou ik vele malen goedkoper uit zijn met een paardentaxi dus het is niet dat wedstrijden dan duurder worden als je het vervoer uitbesteed

Het ligt er een beetje aan hoe vaak je gaat en of er een taxi in de buurt zit. Hier zitten ze niet in de buurt, dus dan betaal ik al behoorlijk voordat ze überhaupt hier zijn.

Van zwolle naar Arnhem kon ik voor 50 euro enkele reis omdat zij uit arnhem kwam en goedkoop is.

Voor retour zwolle-Castricum betaalde ik de vorige keer 550 euro, nu 300.

Maar ik ga niet vaak weg, dus is een taxi voor mij voordeliger.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:33

Oei 7 km vind ik persoonlijk wel wat ver hoor.. ikzelf zou het niet eerlijk vinden tegenover mijn paard om eerst heen te rijde, dan nog echt te gaan rijden en daarna weer terug te rijden. Is er echt niet iets dichterbij waar ze ook wedstrijden rijden? Is er niemand in de omgeving waar je mee samen kunt gaan? Ik heb een aantal wedstrijden met mijn voormalige stalgenootje kunnen rijden. We hielpen elkaar dan ook gelijk. We reden niet in dezelfde klasse maar konden elkaar dan wel goed helpen. :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:39

Ik ging te voet/paard naar wedstrijden heel dicht bij. +/- 4 km.
Kon trailer huren bij de pensionstalling (15,- p.d.) of lenen van vrienden of de buren.
Als je zelf geen rijbewijs en geschikte auto hebt wordt dat laatste wel lastig natuurlijk.

Nam dan ook wel eens iemand mee die geen chauffeur/trailer/auto had zodat diegene ook kon gaan.
Trailer van pension was een 2 paards.

Ben ook wel eens mee kunnen gaan met iemand die ook ging en een plaats op de trailer over had. Wie weet is er bij jou in de buurt ook wel iemand die jou en je paard (voor een kleine vergoeding) mee wil nemen?

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:42

7 km, jij op de fiets paard aan de hand mee, of is die een heel raar idee :+
Ik denk dat het wel ontspannender is voor je paard :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:45

Hilli schreef:
7 km duurt wel iets langer voor veel paarden, myk_en_shant. Tenzij je een hele snelle stapper hebt (45 min over 7 km is een staptempo van ruim 9 km/h). Het is op zich te doen onder de man, maar idd. wel voldoende conditie opbouwen om ook je wedstrijd een beetje knap te kunnen rijden.

Zonder trailer(combi) ben je anders aangewezen op een paardentaxi of een lift van iemand die ook naar die wedstrijd gaat. Of kijken met je vader wanneer er geen (uit)voetbalwedstrijden zijn en dan je paardenwedstrijden plannen?

Marijke was Idd een snelle stapper, ik ging gerust drie à vier uren met haar op stap en dan was ze pas moe en kan gerust zeggen dat waren geen rustige stapritjes.

Een keertje was een vriendin mee met de wagen, ze had daar een km tellertje opzitten. Tijdens de rit van 2 uur was de gemiddelde snelheid 17 km per uur. Dus een flinke uptempo.

whisper7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 15:03

Bedankt allemaal voor jullie reactie's. Ik zal er eerst is met mijn vriendin over praten of het mogelijk is of ik met haar mee rijd. Dat zou natuurlijk de beste oplossing zijn. Maar is dat niet een beetje brutaal :+ om zo met haar mee te rijden? Zijn er hier mensen die hetzelfde hebben gedaan/ doen? Dichterbij is er helaas niet.. Heb de dichtstbijzijnde pony club opgezocht.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:41

Helemaal niet brutaal, ik reed wel vaker met iemand mee.
Als het op regelmatige basis is, zou ik er wel een vergoeding er tegen over zetten en dat zul je dan met de chauffeur moeten overleggen.

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:44

whisper7 schreef:
Bedankt allemaal voor jullie reactie's. Ik zal er eerst is met mijn vriendin over praten of het mogelijk is of ik met haar mee rijd. Dat zou natuurlijk de beste oplossing zijn. Maar is dat niet een beetje brutaal :+ om zo met haar mee te rijden? Zijn er hier mensen die hetzelfde hebben gedaan/ doen? Dichterbij is er helaas niet.. Heb de dichtstbijzijnde pony club opgezocht.

Ik vind niet dat het brutaal is hoor! :) Omdat het je vriendin is kan je haar daarvoor misschien een leuk kadootje geven of bv een keer samen uit eten gaan :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:52

7 km is niet ver. Als het een mooie weg is met goede bermen kan je mooi losrijden. Mijn pony moest alles binnen 15 km lopen en die dagen waren wel iets langer. (Dressuur /springen/achttal/parade)

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:00

Ik heb wel een auto en rijbewijs, maar geen trailer. Gelukkig kan ik die altijd lenen van een lieve vriendin.
Anders idd met iemand mee rijden ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:10

Selina schreef:

Dat vindt jij te ver? Ik vindt dat nog mee vallen mits je paard geen goede conditie heeft.

Ik herken het wel en ook het rot gevoel dat je niks kunt. Ik heb het zelf ook, wij hebben geen geschikte auto voor een trailer, laat staan een trailer en ik ben bang dat die er ook nooit komt. Nu rijden wij nog geen wedstrijden maar als we dat gaan doen, gaan we alles rijdend doen. De stal waar ik sta organiseren ze wedstrijden en 2 stallen waar je naar toe kunt rijden organiseren ze ook wedstrijden. Is z'n 6 tot 10 kilometer. Maar ik rijd regelmatig lange buitenritten dus dat is geen probleem. Bij de ene stal kun je langs boerenweggetjes en door het bos en kom je amper drukke wegen tegen en bij de andere moet je echt langs het verkeer, als je dat wit doen moet je daar wel echt op gaan oefenen. Dit doe ik nu al als schriktraining. Gewoon in de bak met paraplu's en ballonnen, uiteindelijk naar het grotere werk zoals een laaiwaai makende scooter, tenten ect.. Dit is denk ik ook echt wel een verreisde als je veel in het verkeer wilt rijden zonder ongelukken en stress momenten. Gewoon in oplossingen denken, een half jaar geleden baalde ik ook heel veel dat ik nooit echt wedstrijden kon rijden zonder trailer, maar met een beetje logisch na denken kom je al heel veel.

Sta je op een grote stal/manege? Misschien is er een vrachtwagen van de eigenaar en kun je een groepje vinden en samen op wedstrijd? Tegen een vergoeding voor de benzine kosten ect. Doen ze bij ons op stal ook!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:17

Ik zeg dat IK het te ver vind om daarna nog een dressuurwedstrijd te doen. Ik zeg nergens dat het ver IS. Dus als anderen het doen, moeten zij dat vooral doen. IKZELF doe het niet. Mag ik vinden toch? :) Het is overigens vind jij, zonder t.