Ik heb wat twijfels over hoe mijn jaarling te vervoeren in onze 1,5 paards Ifor Williams (HB403 uit mijn hoofd) trailer.
Toen ik hem had gekocht vorig jaar en hem naar de opfok bracht als veulen van 7 maanden oud heb ik hem los in de trailer gezet, de stangen eruit gehaald en de trailer volledig dicht gedaan. De rit verliep prima, we zijn in 1 keer doorgereden en hij stond eigenlijk heel rustig. Bij aankomst bleek hij omgedraaid te zijn. Ik heb me laten vertellen dat als ze los staan ze dit vaker doen omdat ze het prettiger vinden?
Volgende week moeten we weer met hem op pad en ik zit met het rare idee in mijn hoofd dat, omdat hij uiteraard gegroeid is, als hij weer wil omdraaien in de trailer dit moeilijker/niet gaat in verband met de breedte van de trailer. Hij heeft in de opfok wel al geleerd aan een touwtje te staan maar ik denk niet dat ik er goed aan doe als ik hem nu ook in de trailer wil vastzetten.
Ik ben dus op zoek naar jullie ervaringen en het zou fijn zijn als jullie mijn twijfels kunnen wegnemen

!