Over een week of 2 zit mijn aller eerste buitenrit er aan te komen met mijn verzorg paard Kaya

Super leuk, maar ook heel spannend.
Kaya is heel schrikkerig en niet verkeersmak, ik wil zo veilig mogelijk op buitenrit dus ik vroeg mij af of er ervaringen mee zijn en of jullie tips hebben

Ik ben al druk bezig met schriktrainingen, grondwerk en wandelen maar als ik er op zit dan is ze toch wat anders dan als ik er naast loop.
Met wandelen is ze heel kijkerig, maar ze is nog geen 1 x geschrokken oid

De omgeving waar ik rijd is vrij rustig qua auto's en mensen dus ik breng verder geen andere mensen in gevaar, ook ga ik natuurlijk niet alleen op buitenrit maar met een rustig paard erbij
Dus, hebben jullie tips of (goeie) ervaringen dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt!
. Misschien ben ik wel schrikkeriger als Kaya..
Geheid dat je paard die spanning voelt. Mijne is 5, en was ook pas 2x met een ander paardje naar buiten geweest bij de trainingsstal. Hoe ik het heb gedaan is eerst veel wandelen inderdaad, en op gegeven moment keer met ander paardje mee, eerste stuk was langs de weg en ben ik er nog niet op gegaan, touwhalster onder mn hoofdstel en mee gewandeld. Bij veilige plek opgestapt en stuk gereden. Hij was mega druk, maar wel braaf, laatste stuk weer ernaast aan de hand gewandeld.