Nieuwe cap?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaaaaaaaa

Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 19:56

Hallo.

Nu dat het goed weer is heb ik telkens na mijn les last van misselijk en echt wit trekken. Ik moet dan altijd even bekomen van mijn les omdat deze toch wel intensief is voor mij (in de winter heb ik hier geen last van). Nu is mijn vraag zou een nieuwe cap kunnen helpen dat ik minder last heb van de warmte? Nu momenteel rijd ik met een horka cap en deze ventileert helemaal niet want ik heb altijd nat haar van mijn les. Daarom dacht ik dat een goede cap zoals uvex of shamshield mss zou kunnen helpen. Kan iemand mij ook vertellen welke cap het best kan passen op een zeer klein hoofd, ik heb een kindermaatje van hoofd want passen in een ruitershop is niet mogelijk want deze verkopen ze niet in mijn buurt.

Alvast bedankt

lobkew

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:12

Uvex, super fijne cap. Zelfs met dit weer nog een cool hoofd. Ik heb ook een klein hoofd, echt een kindermaatje voor kinderen van 11 oid. Maar ben toch echt 15....

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 20:18

Welke maat heb je dan? Want ik zag xxs/s of heb je s/m?

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:22

Ik heb nu een cap van Rider Pro. Nog nooit natte haren in gehad. Wel zweet maar ach, dat heb je volgens mij bij iedere cap wel. Ik draag nu een maatje 56.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:23

Ik heb een Casco mistral. Ventileert ook super! En heel licht in gewicht. En is wat leuker geprijsd dan Uvex :D
Hiervoor had ik een Uvex suxxeed. Ook een super fijne cap. Helaas ben ik er mee gevallen en heb toen de casco gekocht.

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 20:48

hoeveel kost de rider pro en casco ongeveer?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:10

De casco was rond de 100 euro.

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:12

gpa en kep

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:14

Basis uvex zit ook rond de €100

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 21:42

Ik hoop dat divoza of dergelijk binnenkort een mooie korting geeft zodat ik de uvex kan kopen. Ik vind hem zo mooi maar ook heel erg duur :( . Toch bedankt iedereen voor de tips!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:07

als je iets luchtigs wil geen goedkope cap die je hele hoofd afsluit en geen grote ventilatie gaten heeft, UVEX is super luchtig.

Gezien jouw verhaal kan de cap ook nog wel eens een beetje te krap zijn, zorg dat de maat echt goed is en ga passen, caps hebben vaak verschillende pasvormen en de een zal wel fijn zitten en de ander niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:18

TS. Zoiets kan je gewoon niet online bestellen. Je weet je maat misschien, maar elke cap is (net als elk hoofd) anders van vorm. Een cap met verkeerde vorm voor je hoofd is ook niet meer veilig.

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 09:52

een cap passen van uvex gaat niet in mijn regio omdat ik maar 1 paardenshop heb een daar verkopen ze dit niet. Divoza en dergelijke zijn heel erg ver en dan zou ik pas volgend jaar kunnen want dan ga ik studeren in zwolle en had gezien dat ze daar een paarden shop hadden. Maar zolang nog wachten lijkt me niet zo slim gezien ik echt misselijk (ziek voel) met dit warme weer na het rijden.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:29

Ik vraag me echt af of het aan je cap ligt of gewoon aan een tekort aan suiker/mineralen. Want daar word je juist misselijk/ziek van. Als je een wegtrekker krijgt na het rijden, dan denk ik daar eerder aan dan aan een cap die niet (voldoende) ademt.
Voor je een nieuwe cap koopt zou ik dus eerst kijken of het echt aan de cap ligt, of dat het helpt als je voor/tijdens je gaat lessen iets van dextro/aquarius te nemen om je suiker en mineralen wat op pijl te houden tijdens het rijden.

Qua ventilerende caps zou je het beste een Uvex kunnen nemen als je nog een betaalbare cap wilt hebben, vaak past deze cap ook eigenlijk wel op ieders hoofd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:31

xIirtJj schreef:
Ik vraag me echt af of het aan je cap ligt of gewoon aan een tekort aan suiker/mineralen. Want daar word je juist misselijk/ziek van. Als je een wegtrekker krijgt na het rijden, dan denk ik daar eerder aan dan aan een cap die niet (voldoende) ademt.
Voor je een nieuwe cap koopt zou ik dus eerst kijken of het echt aan de cap ligt, of dat het helpt als je voor/tijdens je gaat lessen iets van dextro/aquarius te nemen om je suiker en mineralen wat op pijl te houden tijdens het rijden.

Qua ventilerende caps zou je het beste een Uvex kunnen nemen als je nog een betaalbare cap wilt hebben, vaak past deze cap ook eigenlijk wel op ieders hoofd.

zeker niet voor iedereen pasend hoor! ik krijg met geen mogelijkheid ene uvex passend op mijn hoofd :')

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:37

xIirtJj schreef:
Ik vraag me echt af of het aan je cap ligt of gewoon aan een tekort aan suiker/mineralen. Want daar word je juist misselijk/ziek van.

dit dus. Wat maakt de dichtheid van je cap uit, behalve dat je extra zweet? Ik zou verwachten dat je eerder vocht tekort hebt (niet meer genoeg water in je lijf na al het zweten), of tekort aan suikers of andere voedingsstofjes.
Dextro of aquarius zijn opties die je kunt proberen, net als genoeg drinken voor je gaat paardrijden. En ja, als je veel drinkt moet je eerder naar de wc, maar het is wel belangrijk dat je genoeg drinkt met het warme weer.

Heb je ook genoeg gegeten voor je gaat sporten, of doe je dit op een lege maag? (misschien paardrijden net voor je avondeten?) Neem dan eens een musliebar of ontbijtkoek ofzo mee, zodat je minder honger hebt.

Ik denk dat er heel veel (goedkope) manieren zijn om dit probleem op te lossen, buiten het kopen van een nieuwe, dure cap om.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:00

Tessaaaaaaaa schreef:
Ik hoop dat divoza of dergelijk binnenkort een mooie korting geeft zodat ik de uvex kan kopen. Ik vind hem zo mooi maar ook heel erg duur :( . Toch bedankt iedereen voor de tips!

Divoza had vorige week van 18 t/m 21 juni 21% korting op een artikel naar keuze en 24 juni 25% korting op een artikel naar keuze. Heb je wel een klantenpas van Divoza? Dan krijg je zulke aanbiedingen toegestuurd.

maar over een poosje hebben ze vast wel weer een andere actie.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:04

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:34

Om te reageren als het te kort aan suiker of dergelijke zou zijn. Ik had nu deze week speciaal frisdrank mee genomen en deze op voorhand uit gedronken om genoeg suikers te hebben. Ik had ook al een driekwartier er voor avondmaal gegeten. Dus ik dacht dat het eerder aan een slecht ventilerende cap zou liggen.

Meen je dat nu dat ik juist de korting heb mislopen :( hopelijk komt er deze zomer nog een mooie korting want ik vind de uvex suxxed wel super mooi maar ook heel erg prijzig. Maar ik wil niet besparen als het op mijn gezondheid aankomt want ik wil ook plezier beleven aan paardrijden.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:43

@Tessa: apart verhaal! Ik snap dat je niet wilt besparen op je gezondheid. Toch snap ik niet helemaal waar je flauwte dan vandaan moet komen. Ik zou het echt heel gek vinden dat je van een warm hoofd niet lekker word. Dan zou je daar bij hele warme dagen gewoon buiten of bijvoorbeeld met hardlopen of fietsen ook last van moeten hebben, zou je denken...

Heb je er ook al last van als je nog op je paard zit? Komt het misselijke gevoel meteen als je naast je paard staat, of pas in de stal? Of misschien pas als je helemaal klaar bent met afzadelen?

Doe je ook andere sport? Heb je dan wel eens last gehad van flauwtes en niet lekker voelen?
Is je eten (voor je gevoel) al wel goed gezakt als je gaat paardrijden?

Sorry dat ik zoveel vragen stel. Als je het vervelend vind hoef je er niet op te reageren. Ik zou het gewoon heel bijzonder vinden als je misselijk kan worden van het dragen van een cap, dus ik ben op zoek naar andere redenen...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:47

Tessaaaaaaaa schreef:
Om te reageren als het te kort aan suiker of dergelijke zou zijn. Ik had nu deze week speciaal frisdrank mee genomen en deze op voorhand uit gedronken om genoeg suikers te hebben. Ik had ook al een driekwartier er voor avondmaal gegeten. Dus ik dacht dat het eerder aan een slecht ventilerende cap zou liggen.

Meen je dat nu dat ik juist de korting heb mislopen :( hopelijk komt er deze zomer nog een mooie korting want ik vind de uvex suxxed wel super mooi maar ook heel erg prijzig. Maar ik wil niet besparen als het op mijn gezondheid aankomt want ik wil ook plezier beleven aan paardrijden.

die ik zojuist stuurde ventileert ook goed en is momenteel in de aanbieding :j

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:50

mirriezz schreef:
@Tessa: apart verhaal! Ik snap dat je niet wilt besparen op je gezondheid. Toch snap ik niet helemaal waar je flauwte dan vandaan moet komen. Ik zou het echt heel gek vinden dat je van een warm hoofd niet lekker word. Dan zou je daar bij hele warme dagen gewoon buiten of bijvoorbeeld met hardlopen of fietsen ook last van moeten hebben, zou je denken...

Heb je er ook al last van als je nog op je paard zit? Komt het misselijke gevoel meteen als je naast je paard staat, of pas in de stal? Of misschien pas als je helemaal klaar bent met afzadelen?

Doe je ook andere sport? Heb je dan wel eens last gehad van flauwtes en niet lekker voelen?
Is je eten (voor je gevoel) al wel goed gezakt als je gaat paardrijden?

Sorry dat ik zoveel vragen stel. Als je het vervelend vind hoef je er niet op te reageren. Ik zou het gewoon heel bijzonder vinden als je misselijk kan worden van het dragen van een cap, dus ik ben op zoek naar andere redenen...

Vind het net heel leuk dat je zoveel vragen stelt want zo kan er nog iemand over mee denken wat het eventueel zou zijn als je denkt dat het niet komt door da cap.

Ik heb dit gevoel wanneer ik mijn paard aan het uitstappen ben wanneer ik dus zelf ook terug mijn rustig aandoe. Ik voel me dan misselijk worden. Andere sporten doe ik niet, enkel eens lopen maar dit is altijd s' avonds rond 10uur pas dan is het niet meer zo warm. Mijn eten is ook naar mijn gevoel heel goed gezakt omdat als ik mij misselijk voel ook wel kokhals en dan komt er niks uit, ik voel me ook niet opgezwollen dus ik voel mijn eten helemaal niet. Dus daarom leek voor mij de logische verklaring dat het door een slecht ventilerende cap is dat ik dit krijg.

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:50

Maartje1990 schreef:
Tessaaaaaaaa schreef:

die ik zojuist stuurde ventileert ook goed en is momenteel in de aanbieding :j

Ga zeker eens kijken want alle ideeën zijn welkom! :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:52

divoza heeft nu toch nog een actie?
die 25% geld tot 1 juli

Tessaaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:55

LiannePuthzy schreef:
divoza heeft nu toch nog een actie?
die 25% geld tot 1 juli

Ik dacht te lezen dat deze was op vliegdekens en kledij ofzo, of ben ik mis?