Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.
. plieza schreef:Hangt volledig van het paard af.
Ir111 schreef:plieza schreef:Hangt volledig van het paard af.![]()
Maar in principe eerste dagen rustig aan. Paard staat 24/7 buiten. Wat wandelingen aan de hand om terrein en omgeving te verkennen en om elkaar te leren kennen. In eerste week sowieso afspraak met osteo en zadelmaker ter controle. Na akkoord zou ik er met een weekje wel op gaan als het paard gewoon relaxed is.
DatBenIkNou schreef:Een sportpaard dat gewend is dagelijks getraind te worden, zou ik echt geen week stilzetten. Waarom zou je?
Zou ik ook niet doen denk ik.
Ter nuancering staat er nog bij 'hangt volledig van het paard af'. Toydoll schreef:het hangt natuurlijk van het paard af, maar ik denk dat ik in veel gevallen na de eerste dag meteen zou rijden. wel rustig aan, niet meteen flinke bosrit ofzo, maar wachten met rijden een week zodat ie zo ingeburgerd is dat ie je meteen gaat uitproberen zou ik niet fijn vinden. Dan liever al 3/4x positief erop gezeten dan weet je iig dat het kan.

Ir111 schreef:plieza schreef:Hangt volledig van het paard af.![]()
Maar in principe eerste dagen rustig aan. Paard staat 24/7 buiten. Wat wandelingen aan de hand om terrein en omgeving te verkennen en om elkaar te leren kennen. In eerste week sowieso afspraak met osteo en zadelmaker ter controle. Na akkoord zou ik er met een weekje wel op gaan als het paard gewoon relaxed is.
DatBenIkNou schreef:Ik snap dat geteutel ook niet goed, als we het over rijpaarden hebben hoor...Kijk, het is wat anders als je geen passend zadel hebt of dat het om een heel jong dier gaat. Anders gewoon lekker de volgende dag opstappen en rijden!