stevige stalschoenen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

renskesanne

stevige stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 12:06

hee bokt,

volgend jaar begin ik aan me eerste jaar paardenhouderij aan aoc terra groningen en de stageadres waar ik dus stage ga lopen raadde me wel aan om goeie stalschoenen te hebben.
en dan vraag ik bokt om een mening van welke stalschoenen zijn wel goed/stevig en gaan ook wel een tijd mee.

en bij kramer zag ik deze die me wel aansprak ook en ben ik ook wel benieuwd wat jullie van die vinden.

__elise__

Re: stevige stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:10

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:11

Ik gok dat je even stevige schoenen (zelfs met een hakje) bij de scapino voor de helft van de prijs kan kopen. Zodra spullen verkocht worden met een paarden label erop gaat de prijs minstens 1x over de kop..

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:12

ik heb zelf die steeds schoenen die jij aangeeft, vind ze vrij goedkoop in elkaar gezet, achter de hiel zit bv een stukje om je spoor aan vast te zetten en deze voel je binnenin de schoen. Ook krijg je omdat ze waterdicht zijn erge zweetvoeten. Het voetbed zit opzich wel erg lekker.

Noukie_1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:38

gewoon soort wandelschoenen kopen, zitten lekker stevig en als er is een paard op je voet knalt voel je het veel minder! :) heb zelf merk lowa

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:40

Ik heb laarzen van de ANWB, bevalt me erg goed. Maak er ook nog lange wandelingen mee met mijn hond.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:40

Idd gewoon wandelschoenen van de Scapino. Goed invetten en schoonhouden dan doe je er heel lang mee.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:47

Als je dan toch voor een paarden merk wil gaan. Ariat of Mountain Horse. Kwaliteit is super, maar aan de prijs. Als je leren hebt, dan hoef je ze nog niet eens in te lopen. Zo soepel was mijn leer van mijn laarzen al.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 13:11

mystery1980 schreef:
ik heb zelf die steeds schoenen die jij aangeeft, vind ze vrij goedkoop in elkaar gezet, achter de hiel zit bv een stukje om je spoor aan vast te zetten en deze voel je binnenin de schoen. Ook krijg je omdat ze waterdicht zijn erge zweetvoeten. Het voetbed zit opzich wel erg lekker.

oke dan zijn die dus niet zo heel erg ideaal dus voor zomers ook.

Herman97 schreef:
Idd gewoon wandelschoenen van de Scapino. Goed invetten en schoonhouden dan doe je er heel lang mee.

maar dat vind ik dus dan weer het onveilige dat het dan voorbeeld ook niet "getest" is voor paarden enzo. dus heb wel liever van een ruitersportzaak of welkoop ofzo

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:20

Veiligheidsschoenen kan je voor kiezen, maar die moeten echt goed zitten en ik heb ze nog niet gevonden. Niet mijn maat en de damesmodellen hebben een veel te smalle zool (wiebelspul, dus je staat niet stevig). Duur of goedkoop, mest en urine kunnen ze geen van allen goed tegen en de zool verslijt ook redelijk snel. Fijnste die ik tot nu toe gevonden heb zijn deze:
http://www.decathlon.nl/forclaz-100-hig ... 87393.html

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:26

Ik draag op stal veiligheidsschoenen S3 klasse van het merk 2W4

Hier staan de verschillende modellen http://oosterbaan.nl/2w4/
Maar zijn bij meerdere winkels verkrijgbaar, dacht dat de Welkoop ze ook heeft.

Belangrijkste: passen!
Elke schoen is anders en loopt anders, idem aan elke voet.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:51

Ik heb ooit een keer een voet gezien die in een veiligheidsschoen zat nadat er een paard op had gestaan .... nou dat wil je niet hoor. Als het paard net iets te ver naar je enkel toe gaat staan dan zien je tenen er niet zo mooi uit hoor, als ze er niet afgedrukt zijn door de harde neus die erin zit. Ik draag bewust geen stalen of harde neuzen omdat het letsel minder ernstig is als met een stalen of harde neus.

Denk dat iedereen daar weer een eigen ervaring in heeft maar dit is de mijne en vandaar dat ik gewone bergschoenen draag. Beter voor mijn enkels en veiliger vind ik ....

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:57

Ik ben al 6 jaar lang erg tevreden over mijn Mountain horse schoenen, die hier al eerder zijn langsgekomen :)
Na zoveel jaar zijn ze inmiddels al wel enorm versleten, ik heb er meerdere keren nieuwe veters in moeten doen, en de zooltjes heb ik ook al een keer vervangen, maar ik loop er nog steeds goed op. In die 6 jaar heb ik ze ook enorm intensief gedragen, vrijwel dagelijks, behalve in de winter wanneer ik mijn outdoorlaarzen draag.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:08

Ik heb Ariat, met en zonder stalen neus.. De oudste zijn nu ruim 2 jaar oud en doen het nog prima, worden dagelijks gebruikt en ik ga er niet zuinig mee om..

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:22

Ik heb vrij lastige voeten. Ik had Mountain Horse. In het begin kon ik hier bijna de nijmeegse vierdaagse op lopen. Nu driekwart jaar later zijn ze m.i. toch echt wel versleten want krijg echt pijn in men voeten en benen.
Ik heb nu schoenen van Meindl en dan de variant die ook door defensie wordt gebruikt. Ik heb ze nu 2 maanden maar ben helemaal weg van ze, nog heerlijker als de Mountain Horse in het begin.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:39

Ik heb van het werk mijn oude setje ''versleten'' :D werkschoenen meegenomen.
Prima voor op stal, ben er gewend om heel de dag op te lopen.
Super stevig, een grote dikke knol kan op de neus gaan staan zonder dat je maar iets voelt, ja dat je voet vast zit op de grond...
Lekker veel profiel, dus ook in de grote dikke klodders mest meer dan genoeg grip.
Door de lederen buitenzijde niet echt last van stinkzweet voeten.
Ze hebben diverse modellen, zelfs die lijken alsof je een setje gympies aan hebt, maar wel voldoende veiligheid bieden.
De prijs is natuurlijk afhankelijk van het model. Maar gemiddeld rond een euro of 80. Maar dan heb je er wel dik 5 jaar plezier van.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:43

Ik heb zelf altijd wandelschoenen aan van de decathlon op stal. Echt heerlijke schoenen, lekker licht en goed voetbed en zien er best leuk uit. Gaan lang mee. Zijn alleen niet waterdicht. Kosten volgens mij €13,-

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:50

ik heb werk schoenen aan, met een stalen neus :')

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:51

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:16

Ik draag bewust geen veiligheidsschoen met paarden... Heb de gevolgen gezien als er een paard goed op gaat dansen. Daar worden je tenen niet blijer van. Metaaldetoren gaan nog steeds af bij deze persoon omdat die, ondanks alle operatie, nog steeds hier en daar in haar voeten zitten.

Ik draag zomers schoenen die ik bij Bristol koop. Zijn net jophurs, daar rij ik ook af en toe mee. En stalschoenen zijn niks anders dan goede wandelen schoenen van de Bristol. Gaan zelfs langer mee dan dat belachelijke dure "echte" stalschoenen.

Deze zomerschoenen heb ik nu of in het verleden gehad:
http://www.bristol.nl/nld/10210918-91-10210918-91.html
http://www.bristol.nl/nld/10213622-98-10213622-98.html

En dit zijn mijn stalschoenen
http://www.bristol.nl/nld/10209609-10-10209609-10.html

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:21

Ariat. Ik heb de Ariat zip, maar je hebt verschillende modellen. Ik heb de schoenen nu 3 jaar en ze doen het nog prima, en lopen heerlijk. Kan er hele dagen op lopen.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:22

MarliesV schreef:
Ik draag op stal veiligheidsschoenen S3 klasse van het merk 2W4

Hier staan de verschillende modellen http://oosterbaan.nl/2w4/
Maar zijn bij meerdere winkels verkrijgbaar, dacht dat de Welkoop ze ook heeft.

Belangrijkste: passen!
Elke schoen is anders en loopt anders, idem aan elke voet.

Ik heb zelf de Olivia van 2W4 en vind ze erg lekker zitten!
Zeker omdat het ook veiligheidsschoenen zijn. T doet toch een stuk minder zeer als ze dan op je tenen staan :')
En blijven echt langs goed! Heb ze nu al 2 jaar denk ik en gebruik ze intensief.
Heb 2 paar. 1 voor mijn werk en 1 voor op stal.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 15:45

heel erg bedankt voor alle tips en voorstellen kan ik wel wat mee! we gaan binnekort even naar wat ruitersportzaken in de buurt en even wat passen enzo

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:00

chamion schreef:
Ik draag bewust geen veiligheidsschoen met paarden... Heb de gevolgen gezien als er een paard goed op gaat dansen. Daar worden je tenen niet blijer van. Metaaldetoren gaan nog steeds af bij deze persoon omdat die, ondanks alle operatie, nog steeds hier en daar in haar voeten zitten.

Tegenwoordig zijn ze niet meer van staal, ten eerste vanwege het gewicht, en ten tweede omdat er diverse tenen toch geamputeerd werden door de zgn veiligheidsneus.
Nu worden ze gemaakt van carbon, dit is licht en nog iets sterker dan staal.
Als voordeel heeft het dat het niet zo scherp is als staal.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:09

jorika1986 schreef:
chamion schreef:

Tegenwoordig zijn ze niet meer van staal, ten eerste vanwege het gewicht, en ten tweede omdat er diverse tenen toch geamputeerd werden door de zgn veiligheidsneus.
Nu worden ze gemaakt van carbon, dit is licht en nog iets sterker dan staal.
Als voordeel heeft het dat het niet zo scherp is als staal.

:j
Ben het met je eens chamion over de "oude" type veiligheidsschoenen. Maar ik heb de nieuwe versie schoenen al een hoop tenen en voeten zien redden in mijn werk :j En dan is een paard nog lichter als die op je voet staat.
In de volksmond noem je de schoenen nog steeds "met stalen neus", maar is al even niet meer zo. Ook de zool is verstevigd voor als je ergens in staat. Door je leren rijlaars vliegt dat er zo doorheen, maar door veiligheidschoenen type S3 niet of minder snel.