Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met de shirts die houding in balans verkopen van BackJoy’s PostureWear Elite Comfort Fit shirt en de BH en oa door diederik van Silfhout gebruikt worden en door de dames van het TTD team (toptalent dressage).
Geeft het echt meer balans, en wordt je houding echt beter? En bij rug problemen helpt het dan ook zoals beter ontspannen van de spieren of iets.
Waar moet ik aan denken? Welke zou je kiezen als dame shirt of de bh. Zijn de mouwen niet erg lang van het shirt?
Ik zal even kort toelichten. Ik heb zelf al jaren last van mijn rug , nek enz. Ik ben stijf, kan moeilijk bewegen en draien, ik heb veel pijn in mijn nek schouders en somige onder rug. Daarnaast ben ik zo scheef als maar kan en sta altijd naar 1 kant gedraait. Recht tegen een muur staan is lukt al niet omdat 1 schouder altijd af blijft staan omdat ik die kant ook niet op kan draaien door een scoliose.
Maar het gaat mij eigenlijk niet over wat ik wel en niet kan. Ik kan mijn namelijk heel goed mee reden, en kan ook gewoon paardrijden, alleen de pijn in mijn nek is gewoon niet grappig en dacht wellicht kan dit shirt uitkomst bieden door zoals omschreven wordt " het help je herinnneren recht te staan".
Maar wat doet het shirt, trekt hij zo erg dat als je recht staat het shirt als het waren onstpannen is of hoe maoet ik mij dat voor mij zien?
ik heb enkel ervaring met de shirts. ik kan alleen maar zeggen GEWELDIG! ik wil niet meer zonder rijden, heb nog wel eens zonder gereden maar dan mis ik het shirt.
Ik heb net de bh besteld. Ik heb met rijden snel hoofdpijn, doordat ik onbewust mijn schouders aanspan (denk ik) als ik mijn sportbh lang aan heb, omdat de bandjes wat op mijn schouderspieren drukken. Bij deze bh wordt de druk over een groot oppervlak verdeeld, dus ik hoop dat dat voor mij prettig zit.
Birel1
Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-15 21:28
Chess, dank. Ik heb hem vandaag besteld het shirt.
Marle 111 De orthomanuele arts bezoek ik nog geregeld al 9 jaar lang! Ga elke week naar de fysio en dit speelt al vanaf klein kind. de orthomanuele artszegt zegt dat de wervel kolom gedraait staat. Dus hetmaakt mij ook allemaal niet zo veel uit, heb het geaccepteerd en moet er nog zkker 50/70 jaar mee leven, het gaat meer om de verlichting van de nek spieren doordat je toch wat ondersteund wordt. Te,inste dat was de svraag of dat ook echt werkt;-)
Speedster Ik ken dat van die bandjes! Nu heb ik weinig om op zijn plaats te houden maar met gewonen bh zaken die bandjes altijd af en sport bh werkt altijd bij aan meer last van de nek spieren
Marie111
Geplaatst: 18-06-15 21:42
Herkenbaar van die sportbh's. Ik heb 1,5 jaar geleden ofzo een Shockabsorber gekocht (werd hier op Bokt nogal aangeraden) en dit is een model met "racerback", met een vrij hoge en lage sluiting op de rug. Vond hem wat tegenvallen, omdat ik er bij lang dragen hoofdpijn van krijg, terwijl ik anders nooit hoofdpijn heb! Toen jaar geleden ofzo was ik bij Divoza en daar hadden ze twee rekken met Shockabsorbers. Het ene rek met de gewone prijs en de andere voor half geld. In eerste instantie zag ik geen verschil. Toen maar even gevraagd en bleek dat die voor half geld het oude model was. Was er nog precies een in mijn maat en wat een opluchting! Deze heeft ook twee sluitingen op de rug, maar gewoon verlengde van de band om de borstkas (net zoals bij een gewone bh eigenlijk). Resultaat: goede stevige sportbh en geen hoofdpijn meer. Wellicht ook idee voor jullie?
En over die orthomanueel. Had dat er even bij gezet. Voorkomt onnodige adviezen.
Vraagje: zijn die shirts ook geschikt voor vrouwen met stevige boezem?
Ik heb vandaag de bh al binnen! Ik moet zeggen dat het voor de houding echt wel wat doet. Je gaat er automatisch rechter van staan en ik trek hopelijk mijn schouders niet meer onbewust op. Qua ondersteuning als bh is het voor mij met grote boezem totaal niet geschikt, dus ik had ook het shirt kunnen nemen. Heb hem dus over mijn sportbh aan. Zondag wedstrijd, dan zullen we zien of ik er ook na een halve dag in het zadel nog tevreden over ben.
Birel1
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-15 21:22
Speedster, ik heb hem ook binnengekregen maar dan de shirt.
Ik heb zoals iedereen zei een maat groter genomen heb normaal s en nu m maar had wel een L gemogen.... Pff .
Mijn armen ligt wat afgekneppen en je gaat vanzelf rechtoptsaan zo strak...
Mijn oordeel komt dus pas als ik hem langer heb gedragen. Maar moet zeggen met het shirt aan kan je inderdaad niet zo inzaken. Maar weet niet of ik hem lang aan kan want had hem 2 minuten aan en toen begonnen mijn armen al te tintelen.
Maar goed nu weet ik dus niet of de maat voor mij veelste klein is of hij echt zonstrakmmoet zitten.En de naad in mijn oksel doet wel pijn!
Ik voel die naad ook wel aan de voorkant van mijn oksel, maar niet zo erg dat het pijn doet. Vooral als ik mijn armen wat naar voren doe. I heb hem nu de hele avond aan en het voelt nog steeds prettig aan.
Birel1
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-15 21:42
Mmm bij mij snijd het echt. En de naad voor van de hals kilt mij zo ongeveer.... Qua pijn in de schouder haat wel beter, maar weet dus niet of het shirt niet in de kast verdwijnt omdat echt pijn doet her en der.
Speedster wat voor maat heb jij genomen van die bh daar kwam ik niet uit? Dacht eerst nog een bh want wat je zei over die bandjes en de bandjes van gewonen bh zaken af tijden rijden, maar ik heb echt helemaal niks dus wist echt niet welk maat te nemen. Ik heb zelf 70 b en soms 75 a als de b cup te groot is. Ik had en m shirt genomen maar had al getwijfeld maar L klinkt zo groot als je normaal s draagt . En dan ga je twijfelen...
Ik heb een L. Heb normaal iets van 85DD en qua kledingmaat in de bovenkleding 40 of 42.
Birel1
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-15 22:12
Mmm .... Moeilijk ga er nog maar is een nachtje over slapen. Ben benieuwd hoe je de bh met rijden vindt. en hoe lang ga je hem dragen. Had iets gelezen dat dierderik hem een hele dag droeg het shirt maar terug ging naar de geadviseerde 2 uur ivm de spierpijn.
Ben benieuwd of jij het met rijden het verschil merk en of je er inderdaad spierpijn van krijgt door de correctie van je houding.
De bh is goed bevallen. Ik heb hem vanaf ongeveer 7 tot 16 uur aan gehad, heb hem niet voelen zitten oid, ook geen spierpijn ervan gekregen. Mijn schouders voelden veel relaxter aan naderhand (ik had na de wedstrijd niet het voor mij zo bekende "ik-MOET-nu-een-andere-bh-aan-gevoel". Ik had wel weer lichtjes de neiging tot hoofdpijn, maar dat zette niet door. Zal ook niet alleen door de bh komen die hoofdpijn denk ik. Ik ga hem absoluut met rijden altijd dragen, in ieder geval voor de lange ritten en de wedstrijden.
Het zal in ieder geval wel wat helpen denk ik. Ik merkte echt verschil in mijn houding.
MarliesV
Geplaatst: 22-06-15 07:27
Speedster schreef:
Ik heb een L. Heb normaal iets van 85DD en qua kledingmaat in de bovenkleding 40 of 42.
Als ik jouw berichtjes goed lees passen je 'dames' dus niet in de BH zonder dat je een extra sportbh aan hebt ter ondersteuning?
(heb zelf 85E en ook 40 van bovenkleding dus volgens mij vergelijkbaar met jou)
Cemlys
Geplaatst: 22-06-15 07:29
Ik zit er ook aan te denken maar dan ook ook om hem gewoon aan te doen. Ik heb nl niet altijd de beste houding en ook wel eens last van onbewuste spanning
Speedster
Geplaatst: 22-06-15 07:29
Jawel, ze passen wel, maar het biedt niet genoeg steun.