Rijden in spijkerbroek?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Rijden in spijkerbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 13:46

Hallo,

Ik heb even een heel stom vraagje... Ik ga meestal na school naar mijn verzorgpaard. Dit betekend eerst naar huis, dan omkleden en dan pas naar stal. Kan je ook (af en toe) in een spijkerbroek rijden (met jodhpurs natuurlijk), of is er een reden dat dit niet kan? Het scheelt veel tijd als ik gewoon zo door naar stal zou kunnen fietsen.
Gewoon recreatief rondhobbelen :D

Miesemuisje

Re: Rijden in spijkerbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:48

ik heb het wel eens gedaan, kan best, maar een rijbroek zit lekker. en is makkelijker met opstappen, wat rekbaarder :')

je kan ook je paardrijbroek mee nemen en omkleden op school of op stal? deed ik vaak :) of in paardrijbroek naar school, boeide me ook niet :=

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:49

Natuurlijk kan dat. :) Ik doe dat ook zo vaak. Korte broek, spijkerbroek, jogginsbroek... Niet alles zit lekker tijdens het rijden maar ik vergeet m'n rijbroek regelmatig aan te trekken. :P

Angelique_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:49

Ik rij zelf western dus altijd in mn spijkerbroek =D
Maar ook bij mijn oude verzorgpaardje en bij mijn trainingspaardje rij ik vaak in mijn spijkerbroek (dressuur en springen). Lekker makkelijk, anders blijf ik omkleden. Wel altijd een strakke spijkerbroek dan anders zit het niet zo fijn

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:50

Ik rij altijd in een jeans, maar rij dan ook wel western, blijkbaar scheelt dat nogal veel in het zadel...

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:51

Spijkerbroek zit heerlijk om te rijden, ik reed vroeger altijd met spijkerbroek ipv rijbroek op mijn verzorgpaardje. Dus tuurlijk kan het ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:52

Ik rij ook regelmatig met spijkerbroek. Je moet alleen even goed uitzoeken welke broeken lekker (blijven) zitten ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:56

Ik heb het één keer gedaan en toen zat er gelijk een scheur in dus ik probeer het maar niet meer :') Maar ik zie wel andere mensen die het doen en dat gaat altijd goed.

Annelore_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:56

Zeker van die elastische spijkerbroeken/skinnyjeans kunnen wel. Van stugge stof zit wat minder lekker

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:00

Volgens mij is er op zich geen enkele reden waarom het niet zou kunnen.

Of het lekker zit is iets anders :) Je hebt tenslotte je benen aan het zadel waardoor er makkelijk wrijving ontstaat. Het ligt ook aan de spijkerbroek, meestal hebben deze een dubbele naad aan de binnenkant van je been waardoor ze significant minder lekker zitten of zelfs je been kapot schuren als je er mee rijd.
Ook kunnen de wijdere pijpen juist meer gaan schuren tussen been en beugelriem waardoor je benen kapot gaan.

Het is een kwestie van proberen of je het wat vind, lijk me :)

Houd er wel rekening mee dat je dan wel je dagelijkse kleding gebruikt om in te rijden. Ik zelf zie altijd kans om onverwijderbare vlekken te maken als ik iets aan het naar het paard!

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:01

Rijd ook altijd in spijkerbroek, vooral tijdens de zomer, vind een rijbroek dan altijd zo warm en niet lekker zitten. Is tot nu toe altijd goed gegaan dus het kan gewoon :)

horses_XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:03

treggings zijn erg fijn. Van die broeken met leggingstof vind ik zelf ook heel fijn rijden. Ik vind het fijn als de broek naadloos is, vandaar de voorkeur naar treggings.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:05

Ik vond m'n skinny spijkerbroeken met stretch heerlijk zitten, de andere spijkerbroeken iets minder, vooral het opstappen ging af en toe erg moeizaam :') .
Maar dat is denk ik erg persoonlijk, je moet zelf even kijken wat jij lekker vind zitten :)

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:10

Het opstappen met spijkerbroeken is indd niet heel fijn. Heb daardoor ook een keer een flinke scheur bij mijn knie gekregen... :') Als je er eenmaal opzit, is het prima te doen hoor!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:12

Skinny jeans vind ik erg lekker om mee te rijden maar ook mijn strait legs vind ik wel fijn rijden is alleen wat moeilijker om mijn laarzen aan te doen met opstappen heb ik nooit problemen gehad

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:34

Tja, westernruiter hier. Ik rij alleen nog maar in mijn skinny jeans. Die zijn net iets soepeler vindt ik.
Een vriendin van mij (dressuur ruiter) rijdt ook wel eens gewoon in een spijkerbroek. Maakt haar niet zoveel uit.

Zou zeggen probeer het eens uit, de ene vindt het geen probleem en rijdt net zo makkelijk met spijkerbroek. De andere vindt het verschrikkelijk

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:50

Persoonlijk rij ik nooit in een spijkerbroek maar met een hele rekbare zachte spijkerstof gaat het nog wel denk ik. Wel moet je even oppassen met eventuele knopjes, ritsjes etc aan de kontzakken zodat je niet het leer van je zadel beschadigd want dat zou zonde zijn natuurlijk.

Je kan je ook omkleden in de wc van school of wc van de stal natuurlijk, in het laatste geval kan je zelfs je kleding op stal laten liggen.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:53

Het lligt ook een beetje aan de naden in je spijkerbroek. Enkele naad kan prima, dubbele kan gaan schuren..

Irisdane1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:16

Tuurlijk kan dat ;)

Zeepaard1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:17

Het kan wel maar ik vind het totaal niet lekker zitten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:19

Ik nam zelf mn rijbroek altijd mee naar school en trok hem dan in de wc op stal aan, rijden met spijkerbroek werkte voor mij niet zo fijn als een rijbroek. Het kan wel maar het was voor mij een kleine moeite om mn rijbroek mee te nemen en dan daar aan te trekken.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:23

Ik heb ook wel eens in spijkerbroek gereden maar vond het op een engels zadel echt niet prettig.
Waar ik wel om zou denken als je in je spijkerbroek gaat rijden is de nagels aan de achterkant van je broek ( die silvere rondjes die soms bij kont zakken etc zitten) Anders beschadig je mischien je zadel en dat wil je waarschijnlijk niet x0x

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:26

Ik rij bijna altijd in spijkerbroek. Nu heb ik vaak van die broeken van C&A. Jenkins heet die. Dat is een soort combi tussen een legging en een spijkerbroek. Dunnere stof en geen dikke naden. Kan ik prima mee rijden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:30

Ik rijd graag met mijn afgedragen oude jeans (die zwarte elastische van H&M).
Let er wel even op als je in een dressuurzadel o.i.d. zit wat voor een achterzakken je hebt.
Ritsen/knopen beschadig je je zadel.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:16

Het ligt vooral aan je zadel is mijn ervaring.
Ik rijd eigenlijk altijd met spijkerbroek in mijn barefoot of ghost zadel, en ik rijd rustig 40 km daarmee.
Ik rijd met laarzen of jodhpurs, gewoon op skinny of straight jeans, wel met chaps.
Geen reden waarom dat niet zou kunnen in principe hoor :)
Toen ik nog vaker op standaard dressuurzadels reed merkte ik dat ik daar vaak lekkerder in zat in een rijbroek, op langere afstanden kreeg ik vaker doorrijplekken bij knieën met een spijkerbroek, maar dat is echt heel erg afhankelijk van het model van het zadel, model van je broek én je eigen voorkeur.