Wij rijden (meerdaagse) samengestelde menwedstrijden en ons lijkt een vrachtwagen erg praktisch. De vrachtwagen hebben we ondertussen: een DAF AE van 2000 met net geen 100.000 km op de teller. Een alluminum bak van bijna 6,5 meter lang, 2,45 m breed en 2,30 hoog. Vrachtwagen is dealeronderhouden en daarmee is de onderhoudshistorie ook compleet. De vloer is van tranplaat (schrijf ik dat zo?). Aan de linkerzijde zit al 1 raampje. In de rechterzijde zit op 1 meter uit de cabine een schuifdeur. Het is een achterlader met een Hollandia klep (deze moet nog wel verlengt worden).
Nu komt de puzzel: wij willen in de vrachtwagen graag een zadelkamer maken. Niet al te groot, maar wel om als zadelkamer te kunnen gebruiken en opslag. Deze zadelkamer komt tegen de cabine, toegankelijk via de schuifdeur. Dit is simpel
Maar dan.... op de overige 5,5 meter willen we graag 2 paarden mee kunnen nemen en eventueel 2 koetsen. Nu starten we nog alleen maar met de marathonkoets (1,27 breed, past dwars in de vrachtenwagen), maar als we in een hogere klasse mogen gaan starten moet er ook een presentatiewagen meekunnen (1,50 breed, past er dwars in). De vrachtwagen is een achterlader dus lijkt het ons wijs om de paarden tegen de klep te plaatsen tijdens transport. De paarden staan dan ook dwars. In geval van nood kunnen we er dan snel bij (zonder over een stapel koetsen heen te moeten). Logisch gedacht, of denken jullie daar anders over? De koetsen komen dan tegen de zadelkamer aan te staan.
Als we op wedstrijd zijn worden de koetsen buiten gestald en willen we de vrachtwagen ombouwen naar een dubbele stal. Maar hoe zouden jullie vervolgens de constructie maken met schotten tijdens transport, maar ook de staldeuren? Hebben jullie daar slimme ideeen over/ervaringen?
Ik hoor graag van jullie!
).
