Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
liliekska schreef:Licht aan de strandrit. Ik heb eens met een groepje een strandrit gedaan, en daarvoor moest je toch zeker wel ervaring hebben (meer als wat jij aangeeft) (was ook een plek waar ze vaak strandritten doen en al helemaal in die periode). Kan je niet de manege bellen waar je de rit gaat doen en het daar vragen? Lijkt me dat ze rengalop niet aankunnen, wil de rest van de groep zich daarop aanpassen etc.
Macchiato schreef:Ik vind dat je voor het strand goed moet kunnen rijden in de zin van: volledige controle kunnen hebben over je paard. Zelfstandig sturen, remmen en gas geven om zo maar te zeggen. Krijg echt de kriebels van mensen die denken dat paarden van verhuurbedrijven maar volledig op de automatische piloot kunnen lopen. Blijft een paard en het feit is dat je gewoon moet rijden. Daarnaast is een strand natuurlijk een gigantische 'eindeloze' vlakte. Als jij je paard niet zelf onder controle hebt kunnen er vervelende dingen gebeuren. Maar ja dat is mijn mening.

Paardennamen schreef:Je hebt een strandrit en een strandrit
Daarmee bedoel ik dat er bedrijven zijn die een strandrit aanbieden, waarbij alleen maar gestapt wordt. Hier kan dan meestal iedereen aan meedoen. Dus ja, als iemand die nog nooit gereden heeft, zegt een strandrit te hebben gedaan, dan geloof ik dat
Er zijn ook bedrijven die een strandrit aanbieden voor alleen gevorderden. Die dus goed zelfstandig kunnen rijden en goede ervaring hebben met (ren)galop. Dit zijn dan ook vaak de ritten waarbij de paarden weten dat ze snel mogen op het strand en daar onrustig worden.
Succes met je keuze!
opeens begon ie gek te doen ben er 2 keer afgevallen. Ik zou alleen nog met mijn pony doen omdat ik die ken. Mocht je er een super gevoel bij hebben: doen! Zo niet: is het aan jou de beslissing.

Vinden zij het allemaal leuk als degenen die niet/een beetje kunnen rijden meegaan, en door hen misschien niet kunnen galopperen oid? JolisaJ schreef:Ik denk dat het er ook aan ligt aan degenen die WEL goed kunnen rijden.Vinden zij het allemaal leuk als degenen die niet/een beetje kunnen rijden meegaan, en door hen misschien niet kunnen galopperen oid?
Ik heb dat namelijk 2 keer meegemaakt op 2 verschillende maneges die strandritten organiseerden, dat er beginners bij waren, die opeens niet durfden te galopperen. Door hen mocht toen de hele groep niet galopperen. Die beginners zeiden ook dat ze niet onzeker waren.
Lauke schreef:Op Texel zou ik dan manege elzenhof aanraden met allemaal Haflingers. Zij doen geen rengalop op het strand en je kan aangeven dat je een rustig paard wil.
Wel is de mogelijkheid dat je alsnog niet mee kan. Ze doen altijd van te voren een paar rondjes in de bak om het niveau te schatten. Als ze het niet voldoende vinden dan nemen ze je mee op bosrit.
Maar in princiepe hoef je niet veel te kunnen. De paarden lopen vrijwel op de automatische piloot en zijn over het algemeen braaf. Tuurlijk zitten er ook wat pittigere paarden bij, maar als je dit aangeeft houden ze daar gewoon rekening mee
xKimss schreef:Lauke schreef:Op Texel zou ik dan manege elzenhof aanraden met allemaal Haflingers. Zij doen geen rengalop op het strand en je kan aangeven dat je een rustig paard wil.
Wel is de mogelijkheid dat je alsnog niet mee kan. Ze doen altijd van te voren een paar rondjes in de bak om het niveau te schatten. Als ze het niet voldoende vinden dan nemen ze je mee op bosrit.
Maar in princiepe hoef je niet veel te kunnen. De paarden lopen vrijwel op de automatische piloot en zijn over het algemeen braaf. Tuurlijk zitten er ook wat pittigere paarden bij, maar als je dit aangeeft houden ze daar gewoon rekening mee
Oke, die manege leek ons ook best leuk! Als we zeker weten dat we daarheen gaan bel/mail ik ze misschien wel.
Lauke schreef:Op Texel zou ik dan manege elzenhof aanraden met allemaal Haflingers. Zij doen geen rengalop op het strand en je kan aangeven dat je een rustig paard wil.
xKimss schreef:JolisaJ schreef:Ik denk dat het er ook aan ligt aan degenen die WEL goed kunnen rijden.Vinden zij het allemaal leuk als degenen die niet/een beetje kunnen rijden meegaan, en door hen misschien niet kunnen galopperen oid?
Ik heb dat namelijk 2 keer meegemaakt op 2 verschillende maneges die strandritten organiseerden, dat er beginners bij waren, die opeens niet durfden te galopperen. Door hen mocht toen de hele groep niet galopperen. Die beginners zeiden ook dat ze niet onzeker waren.
Tja mij lijkt het best wel irritant, als je die persoon niet kent. Ik denk dat het het beste is, om de manege te bellen. Alleen moeten we dan wel even weten welke manege we naartoe gaan natuurlijk