Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueLee

Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 19:31

Zojuist zag ik een mailtje van een ruitersportwinkel in m'n mailbox.. Het betrof een actie van 6x 35% korting! best interessant zou je zeggen!

Tot ik het mailtje opende en de kortingsprijzen ook daadwerkelijk zag..

Afbeelding

Is dit nou normaal? Een simpele bodywarmer voor mannen die mét korting meer als €70,- kost?!
Ik begin me steeds meer te ergeren aan de (fantasie-)prijzen die sommige grote merken aan hun kleren durven te hangen. Zo maakt die 35% korting voor mij in ieder geval geen reet uit want ik weiger dit soort bedragen neer te leggen voor een kledingstuk dat ik tussen de modder en vieze neuzen draag :x :=

Bij een andere winkel zag ik trouwens een riem van ditzelfde merk voor €55,- .. Serieus? Een riem? Ik snap dit echt niet haha _O-

Ik vraag me dan ook serieus af of er mensen hier op bokt zijn die dit soort dure artikelen wel kopen en dan vooral waarom? Vanwege het merk, het aanzien of is er een andere reden waardoor jij hiervoor kiest?
(Ik heb het dan echt over de duurdere merken HH vind ik bijvoorbeeld wel betaalbaar)

Dus brand los!

(Ps. Ik zit niet te wachten op tips welke merken er dan goedkoop zijn, dat is de vraagstelling niet ;) )

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:34

Ik ken nog een Amerikaans schoenen merk dat ook goud geld verdient met het opnaaien van een paar vinkjes...
Het is het merk waarvoor je betaald.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:37

Ik vind het ook schandalig. Ik heb spijkerbroeken van 20,- die jaren meegaan, maar het is schijnbaar te moeilijk om een rijbroek van redelijke kwaliteit te maken onder de 80,- :=

Nee hoor, hèèl af en toe koop ik eens bovenkleding die extreem in de uitverkoop is bij een ruitersportzaak, en anders ga ik lekker naar de Wibra o.i.d :+ Heb afgelopen winter nog een winter-paarden-jas gekocht bij de C&A voor iets van 25,-. Was heerlijk warm en ziet er prima uit.
En zomershirtjes bij de Primark voor 2,- per stuk :D

HorseBridle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:42

Ik vind het ook belachelijk duur en snap er geen snars van waarom het zo duur moet.. "Kijk mij ik heb geld?" Mooi man! Denk ik dan.
K doe gewoon 2e hands of als er enorme korting op staat.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:44

Ik heb voor mijn verjaardag een ANKY winter jas gekregen. Ik doe die aan naar school in de winter! Ik zweet kapot als ik naar school moet fietsen en rij jassen zweet ik nooit in! Als hij afgedragen is voor school gaat ie mee naar de paarden :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:45

Zolang er markt voor is, zal dit het aanbod zijn

Anoniem

Re: Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:47

Ja,ach..

Pikeur ist Pikeur.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:47

Voor mij is het veel belangrijker dat mijn paarden naar de hoefsmid gaan, tandarts, dierenarts , goed voer Enz.
Die dure kleding laat ik voor wat het is, Geen merken voor mij.
Gewoon iets wat lekker zit en of dat nu van de Action komt of Wibra, lekker belangrijk!

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 19:47

Vandaar ook mijn vraag ;) ik ben wel benieuwd wie op bokt dit soort artikelen koopt en waarom.. Er zal ongetwijfeld een markt voor zijn anders zouden ze wel dimmen met die prijzen!

Fijn dat ik in ieder geval niet de enige ben die dit bizar vind..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:49

Weet je. Om eerlijk te zijn is mijn bovenkleding voor paardrijden mijn afgedankte goede kleding. Of wat van de action. Het mag kapot, het mag smerig worden en er mogen vlekken in komen die er niet meer uit gaan.
Als ik iets zou halen van 80 euro, dan zou ik het alleen aan durven hebben op de foto. Zonder paard.
Ik vind de prijzen ook belachelijk, maar ik koop het dus ook niet. :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:49

Nee ik koop ze niet! Simpelweg ik wil niet zoveel geld eraan uitgeven als ik het toch naar de paarden aantrek...
Er zijn van die meiden die denken dat ze op de catwalk lopen, die moeten alles nieuw en in de duurste merken.
Moeten ze vooral zelf weten! Maar mij niet gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:50

Nou nee bedankt

Ik koop wel Nikes , ik kan 2 a 3 jaar met 1 paar. Geld dubbel en dwars waard

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:51

Kwaliteit mag wat kosten, maar de ruitersport slaat allang nergens meer op..echt zonde.

Als ik in de winkel voor 80 euro een prima normale broek kan kopen, waarom dan in godsnaam 250 euro voor een rijbroek..helaas toch teveel mensen die het kopen, anders werd het wel anders.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 19:51

Nielojram schreef:
Ja,ach..

Pikeur ist Pikeur.

Kun je dat uitleggen? Wat is er zo bijzonder aan dan? (Ja dit is een oprechte vraag)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:52

Ik draag geen Pikeur omdat zij niet duidelijk zijn over het productieproces van hun producten, maar voor kleding en schoeisel die van natuurlijke materialen op een voor mens en natuur eerlijke manier gemaakt zijn, ben ik bereid heel wat meer geld neer te leggen. Het is maar net waar je prioriteiten liggen, leven en laten leven.

Merell123

Ja hoor ik heb dat geld wel eens uitgegeven aan een bodywarmer. Waarom? Omdat ik hem mooi vond en het geld op dat moment kon missen. Niks mis mee toch?

Edit: en wat hieronder staat! Ik heb een dure jas van kingsland, ding is 7 jaar oud en ziet eruit als nieuw. Dat is waarom ik er veel geld aan uitgeef, omdat het zolang mooi blijft!
Laatst bijgewerkt door Merell123 op 29-05-15 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Ik snap die prijzen ook niet en geen haar op mn hoofd die eraan denkt om zoiets ervoor uit te geven hoor. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:53

byjou1983 schreef:
Voor mij is het veel belangrijker dat mijn paarden naar de hoefsmid gaan, tandarts, dierenarts , goed voer Enz.
Die dure kleding laat ik voor wat het is, Geen merken voor mij.
Gewoon iets wat lekker zit en of dat nu van de Action komt of Wibra, lekker belangrijk!

Voor mij ook.
Maar gelukkig kan ik beide betalen, en pikeur is gewoon een retegoedmerk.
Gewoon niet in van die modekleurtjes kopen, dan kan je het jaren dragen zonder voor joker te lopen, en laten we eerlijk zijn, daar is pikeur op gemaakt, er jaren meedoen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:53

Alles waar paard voor staat moet duur zijn lijkt wel. Niet alleen kleding maar ook de poedertjes en supplementen voor paarden. Ze nemen je zwaar in de maling in de paardenwereld. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:54

QueLee schreef:
Kun je dat uitleggen? Wat is er zo bijzonder aan dan? (Ja dit is een oprechte vraag)

Dat is de slogan van het merk.

jorretje

Idd voor een mooie slijtvaste rijbroek, ok. Maar voor een bodywarmer 90 euro neerleggen?

Ach ja ieder zijn eigen ding... wie het breed heeft...

Regendans

Als mensen het niet kopen, zou het bedrijf niet meer bestaan. ;) Pikeur is duur, maar van super goede kwaliteit en zit heel fijn. Het is maar net wat je er aan kan/wil uitgeven.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:55

ik draag ook vrijwel alleen Pikeur en ik heb truien en jassen die al bijna een decade mee gaan. meestal in de uitverkoop gekocht, toevallig. maar ik vind het zijn geld echt waard. niet kapot te krijgen, blijft mooi na wassen en het past goed/blijft goed passen. en de paarden komen ook absoluut niks te kort hier. trouwens, ook voor de paarden koop ik liever duurdere spullen die goed blijven, mooi staan en goed van pasvorm zijn dan van dat halfbakken goedkope spul.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:55

IK merk echt wel een groot verschil tussen mijn rijbroek van KL en rijbroek van HH.. Heb overigens ook nog een rijbroek van Pikeur, al zeker 6 jaar oud en nog steeds gloednieuw, terwijl mijn rijbroek van HH na een jaar al een andere kleur had gekregen door het afbleken en de naden overal scheurden.

Dus ja, ik leg liever wat meer geld neer voor degelijke kwaliteit..

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 19:58

Dit topic is ook zeker niet bedoeld als verwijt naar de mensen die deze dure spullen wel kopen, laten we dat voorop stellen!

Dat je er jaren mee doet, daar mag ik van uit gaan voor die prijs.. Ik heb 4 jaar geleden een paar bruine rijlaarzen van een huismerk voor €80,- gekocht.. Ze zijn nu pas echt kapot (bij de rits) en dat na 4 jaar intensief gebruik (mesten, wandelen, rijden) ik heb er jaren plezier van gehad en ze hebben me geen rib uit m'n lijf gekost.. Het kan dus wél voor minder ;)