Poll: hoe staat jouw paard in de trailer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe staat jouw paard in de trailer?

Zonder beenbescherming
243 (28%)
Met peesbeschermers
75 (8%)
Met bandages rond om
7 (0%)
Transportbeschermers rond om
86 (10%)
Aan een touw met veel bewegingsruimte
95 (11%)
Aan twee touwen lang
100 (11%)
Aan een touw kort
116 (13%)
Aan twee touwen kort
88 (10%)
Touw(en) een slag om de borst stang
12 (1%)
Paard staat los
20 (2%)

Totaal aantal stemmen: 842

No_No

Poll: hoe staat jouw paard in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 11:04

Soms verbaas ik mij een beetje hoe mensen hun paard vervoeren in de trailer.
Nou ben ik misschien erg voorzichtig.. Dat kan natuurlijk ook!
Mijn paard krijgt bijvoorbeeld altijd beenbescherming aan in de trailer. Ik ben als de dood dat mijn paard valt of door een ongeval zijn benen (ernstig) beschadigd. Met beenbescherming ben ik van mening dat dit veel minder snel zal gebeuren. Regelmatig zie en hoor ik dat paarden beschadigde benen hebben opgelopen bij transport door Perongeluk naast de klep gestapt te zijn tot kantelen van trailers. Die ongelukken gebeuren soms ook door toe doen van andere weggebruikers.
Tevens staat mijn paard altijd vast met een touw die een slag om de balk gedraaid is zodat hij er niet overheen kan springen.

Ik ben benieuwd wat bokt doet!

Liselot

Re: Poll: hoe staat jouw paard in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:08

Ik heb zelf een hekel aan transportbeschermers, die dingen zakken altijd af en veroorzaken imo dan alleen maar problemen. Of je moet die harde kappen van kavalkade hebben. Met peesbeschermers en een springschoen kan ik nog wel inkomen en als ik madam er op had staan als ik naar les ging had ze die op de vrachtwagen ook al vast om. Maar onderweg naar wedstrijden deed ik niets om, had dan bij het losrijden ook niet wat om de benen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:09

Heb zonder beenbescherming gekozen al klopt dit niet helemaal,want ze staat met regelmaat met peesbeschermers aan op de trailer, echter is dit niet voor de veiligheid van haar, maar meer voor mij aangezien ze nog wel eens een onmogelijk paard wil zijn bij het opzadelen. Transport beschermers draagt ze alleen als we witte voetjes moeten houden.
Mijn paard ook niet lang en ook niet kort. Zo kort dat ze niet met haar hoofd onder de stang door kan, maar wel lang genoeg dat ze eventueel bij het hooinet zou kunnen.
Wel draagt ze vaak nog een dun zweetdeken, al doe ik die niet op hele hete dagen om. Ga zelf ook niet met een jas in een warme auto zitten.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:11

Mijn verzorgpaard, staat altijd met peesbeschermers, en vast met twee van die elastieken 'touwen'. Ze heeft de laatste gesloopt dus er zitten weer nieuwe in, dus die zijn nog best wel stug. De optie 'elastieken' stond niet in de poll. Dus ik heb maar gekozen voor "twee touwen kort".

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:12

Verschillend. Paard heeft altijd achter transsport beschermers op ( de hoge) maar voor of transsportbeschermers, bandages met lange onderlappen of peesbeschermers. Pony heeft alleen peesbeschermers ( of als ik al bandages thuis op heb gedaan voor het lessen, bandages.) alleen met hele warme dagen doe ik niks om.
en altijd voor springschoenen, achter ook bij lange ritten.

Ik heb het al te vaak fout zien gaan dus vandaar mijn keuze voor beschermers.
Pony staat altijd los, paard staat soms los, soms vast.
Wij hebben een vrachtwagentje en ik kan meteen bij de paarden. :)

Edit: typfoutje en wat toegevoegd. :)
Laatst bijgewerkt door Regendans op 22-05-15 11:15, in het totaal 2 keer bewerkt

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:12

Ik gebruik met het laden rondom flextrainers, dit omdat deze niet afzakken en ik vind ze veel fijner in gebruik dan transportbeschermers, meestal een zweetdeken of een zomerdeken, ligt aan het week, en rondom springschoenen.

Als hij op de trailer staat dan haal ik de flextrainers af met de reis en de tijd dat die op de trailer staat, en als ik hem ga uitladen doe ik ze weer om.

Als we aan het rijden zijn staat die vast aan een ketting die al in de trailer zit, die is lang genoeg dat die kan eten, en als we op locatie zijn doe ik die ketting los.
Laatst bijgewerkt door OliLau op 22-05-15 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:13

Die van mij staat zonder bescherming op de trailer, is ook geen beschermers gewend, ook niet met rijden ed.
Ben altijd wel erg voorzichtig met van de klep af stappen maar mevrouw schuifelt altijd zeer voorzichtig de klep af dus is prima bij te sturen.

Qua vastzetten zet ik haar met 1 touw aan de zijkant vast. Daarvoor zit een speciaal oog (2 paards).
Bewust niet te lang zodat ze niet gaan lopen klieren met elkaar.

In een anderhalf paards zet ik haar aan 2 kanten met trailerlijnen vast. Nooit lang iig zodat ze niet met het hoofd onder het touw kunnen komen en dan vast komen te zitten. Helaas ooit een keer gezien en dat is geen pretje!

Voor ongelukken op de weg kan je toch niet je paard beschermen. Behalve zelf netjes rijden en uitkijken natuurlijk. Maar als je trailer op de kant gaat of er rijdt iemand op in dan helpt er geen peesbeschermer meer tegen hoor.
Helaas gebeuren ongelukken maar als je je daar te druk om maakt kan je beter niet op pad gaan.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:14

Als paard alleen staat staat ze los.
Als ze met 2 staan staan ze met 1 touw vast.

Allemaal zonder bescherming. Voor mij is trailerladen een deel van de training, ze zijn dan ook allemaal erg rustig in de trailer.
We hebben een camera en zijn heel vaak op de baan.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:15

als mijn paard vervoerd word, wat nauwelijks gebeurt, is dat zonder beenbeschermers en aan de voorkant staat ie vast tussen 2 ketingen met rubber er omheen en zijn halstertouw zit vastgeknoopt aan een oog aan de voorkant.

jammer genoeg geen mogelijkheid om 3 keuzes te doen dus heb maar 2 kanten kort en zonder gekozen :')

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:16

Ik mis eigenlijk nog iets, 2 paards trailer links of rechts

Meeste mensen weten wel dat je links beter kan laden ivm wegafloop maar zie er nog genoeg toch nog rechts staan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:22

Zonder beenbescherming. Daaronder wordt het alleen maar warm. Transportbeschermers zakken af en aan de achterbenen vindt mijn pony ze vreselijk en loopt net zolang te stampen en te trappen tot hij ze achter af heeft. Dat is minder veilig dan blote benen, want dan staat hij stil.
Hij staat in een 1,5 paardstrailer aan twee korte trailerkettingen, in een tweepaardstrailer aan 1 korte ketting of een kort touw.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:27

Die van mij is geen beenbescherming gewend, dus ik zou bang zijn dat hij er onrustig van wordt en je hebt altijd het risico dat zo'n ding tijdens de rit afzakt ofzo.
Touwen aan twee kanten kort zodat hij niet kan draaien en misschien wat steun eraan heeft in de bochten.

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:34

Toen ik met mijn B-pony nog naar wedstrijden ging, had ze helemaal niks om en stond gewoon aan 1 touwtje vast met voldoende ruimte. Ging altijd goed :))! Soms ging ik ook met iemand anders mee en daar stond ze aan 2 kanten vast.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:35

Mijn grote pony draagt niks op de trailer, buiten een staartbeschermer. Ze staat vast met een trailerketting met panieksluiting die vooraan aan een oog vast zit (Over de stang).

De kleine pony draagt als wij er mee rijden geen beschermers, enkel zijn exeemdeken. Staat vast met een haak links aan zijn halster en 1 rechts aan zijn halster, redelijk kort omdat hij anders onder de stang door kan. Als hij bij iemand anders op de trailer staat ivm wedstrijden draagt hij vierkant transportbeschermers.

De kleine krijgt een hooinet, de grote niet want die eet toch niet onderweg.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:38

Ik heb beenbescherming geprobeerd, maar die zakken idd altijd af. Ik moet er gewoon voor zorgen dat er altijd iemand naast de klep staat met uitladen... Verder heb ik een tweepaardstrailer voor 1 paard. Ik zet hem gewoon los, omdat hij dan het rustigst staat. Hij is erg schrikkerig en wil graag alles goed kunnen zien. Ook heeft hij altijd watjes in z'n oren, omdat hij van het geluid erg onrustig wordt. T heeft trouwens 2 jaar geduurd voordat we er eindelijk achter waten wanneer hij t rustigst stond.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:40

Mijn pony staat altijd met transportbeschermers nadat ik bij een ongeluk ben geweest. Paard had 1 minuscuul wondje dankzij de transportbeschermers. Eigenaar heeft nieuwe kunnen kopen aangezien ze helemaal stuk waren.
Ze staat vast aan 2 kettingen met paniekhaken zodat ze niet om kan draaien (1,5 paardstrailer en ze kan erin draaien :+ ) en aan 1 touw aan de stang zodat ze er niet overheen kan en mocht er iets zijn, ik altijd een touw aan mijn paard heb zitten. :)

Vaduz_02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:42

Mijn paarden staan aan 2 touwen en zonder beenbeschermers . Want mijn ene paard trapt heel erg in de trailer en toen was de bescherming gaan zakken en raakte hij in paniek . Sindsdien zonder bescherming

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:48

hier eventueel springschoenen, maar meestal zonder iets. Wordt alleen maar warm onder de peesbeschermers, transportbeschermers zakken soms af.
Die van mij letten wel op hoe ze gaan staan. Staan ook zelden op de wagen, 2x per jaar op een vrachtwagen voor vier tot zeven uur lang. voor de rest misschien een keer een kort ritje met de trailer.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:49

Beenbescherming beschermt feitelijk niet tot nauwelijks, ja, tegen oppervlakkige verwondingen, maar niet tegen echte problemen. Daarentegen kan het wel afzakken, afknellen of warm worden, naar mijn mening krijg je er dus meer ellende van dan profijt. Omdat de mijne in een 2paards staan hebben ze weinig bewegingsruimte, omdraaien lukt zeker niet. Daarom heb ik ze dus ook niet heel kort vast staan. Over de stang springen doen ze niet, daar ben ik echt niet bang voor. Scheelt wellicht ook dat ik heel veel met ze op pad ga en ze beide als een huis in de trailer staan. Laden ook moeiteloos, dus voor wangedrag ben ik absoluut niet bang.
Je leest het, totaal anders als jij, maar niet minder over nagedacht ;)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:55

Transportbeschermers rond om en aan een vast kort (half lang). Ook al staat die maar 10 min erop.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:56

Mijn paard laadt vreselijk makkelijk (loopt er zo in en uit) en staat rustig op de trailer dus ik zie geen enkel
nut in het 'verbinden' van die benen met enorme beschermers :n

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:58

xApple schreef:
Mijn paard laadt vreselijk makkelijk (loopt er zo in en uit) en staat rustig op de trailer dus ik zie geen enkel

Sommige dingen heb je niet zelf in de hand zoals een ongeluk of aanrijding :) Hoe braaf je paard ook op de trailer staat of hoe goed je ook kan rijden, je bent niet de enige op de weg. :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:59

Zonder beschermers en hoe ik ze vast zet hangt er vanaf hoeveel pony's ik mee heb en welke.

Bij 2 pony's kort genoeg aan de zijkant maar wel zodat ze bij 1 hooinet kunnen.
1 pony kort voorin vast, of los (op locatie het zelfde de ene staat rustiger los, de ander rustiger vast).
2 pony's die elkaar niet kennen kort, beide eigen hooinet met het schot er in.

Ik heb bijna nooit meer het tussenschot in mijn trailer aangezien ik een pony heb die zich daar lelijk aan bezeerd (waardoor hij tot nu toe meer gerevalideerd heeft dan dat ik met hem gereden heb, door verschillende acties).
Staat de hele dag rustig, maar dat ene moment dat hij niet rustig staat draait hij zich zelf om, oefent kopeltje duiken over de stang, gaat zitten enz. Hoe kort ik hem ook vast zet(boven de stang, onder de stang, om de stang heen gedraaid, 1 touw, 2 touwen maakt allemaal niet uit).
Zonder schot staat hij braaf en is er niets aan de hand. Ook als ik 2 pony's mee heb.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:01

Mette schreef:
xApple schreef:

Sommige dingen heb je niet zelf in de hand zoals een ongeluk of aanrijding :) Hoe braaf je paard ook op de trailer staat of hoe goed je ook kan rijden, je bent niet de enige op de weg. :)

Pff nou bij een aanrijding zullen die beschermers van stof echt enorm veel gaan schelen :')

Horseproblem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:04

nou, Nicole gaat vrij makkelijk al wil ze wel, als ze zich gaat vervelen gaan trappen, ddarom heeft ze speeltjes op haar plekje hangen, aan beschermers doe ik alleen als ze een vrij onrustige dag heeft, anders doe ik niks *\o/* /3 :)*