Wesco trailer opknappen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tymone

Wesco trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 10:40

Ik wil mijn trailer graag gaan opknappen. Zal van de week even wat foto's maken en toevoegen.

Het is een Wesco uit 1992. Bodem, banden, remmen zijn nog uitstekend. De wanden laten te wensen over.

De wanden zijn aan de binnenzijde echt minder aan het worden. Vooral bij de aansluiting met de vloer. Nu zat ik te kijken naar betonplex 2 panelen van 18mm van 153cm x 305cm. Hier zou ik ook de schuine voorwanden uit kunnen halen. Deze zijn nog niet aan vervanging toe, maar dan is het allemaal wel in 1x klaar.

Wat kun je behalve betonplex nog meer gebruiken en is wellicht een stuk goedkoper.

We zijn beide redelijk handig en hebben ook veel gereedschap. We onderhouden de auto's, motor ook altijd zelf en hebben ons complete huis van badkamer, electra t/m stucwerk opnieuw gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:58

Leuk al die trailer topics :D

Betonplex is denk ik wel het goedkoopst.

Tymone

Re: Wesco trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 15:07

Ja heel leuk hahaha. maar zo komen ook de beste ideeën naar boven.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:59

Underlayment of multiplex zou denk ik ook wel gewoon kunnen, mits je het goed en secuur in de verf zet. Mja daar moet je dan ook maar zin in hebben, denk dat je daar wel even druk mee bent, wil je een mooie gladde afwerking krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:30

Het kan wel maar is een flinke klus. Daarnaast is goede verf ook niet goedkoop en zit je al snel aan de prijs van betonplex. Misschien leuk als je een apart kleurtje zou willen.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 10:04

Denk dat het toch betonplex gaat worden. heb je tegenwoordig ook in allerlei kleuren mocht je dat willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:07

Er is wel wat mogelijk qua kleurtjes ja. Bruin, wit, blauw, groen en rood geloof ik. Alleen bruin en wit zijn in zwaardere coatings verkrijgbaar geloof ik.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:16

Ik ben een site tegen gekomen waar ze ook in andere kleuren te krijgen zijn. Bv grijs of zwart of met een metallic werkje. Maar daar zou ik voor 1 plaat net zoveel geld kwijt zijn als voor 4 witten. Dat vind ik echt te gek worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:27

Ja klopt de kleurtjes zijn echt adsurd duur. Dan ben je goedkoper uit als je goede multiplex koopt en zelf aan de gang gaat met jachtlak of epoxy. Voor dat laatste ontbreekt het mij aan tijd dus ik ga voor wit. Ook omdat ik een dikkere coating wil dan de kleurtjes hebben.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 15:12

Afbeelding

Dit is hem dan. Was nog niet zo handig met foto's op bokt, maar snap het nu helemaal. Zoude. Toch eens een app moeten maken hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:55

Leuk trailertje. Basic constructie dus moet zeker goed te doen zijn.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:22

Leuke trailer, ik ga even meelezen. Hopelijk komen er veel tips.

Zelf gaan we zaterdag onze weijer opknaptrailer halen.tot zover nu bekend hoeft alleen de bodem, en een paneel bij het deurtje vervangen te worden.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 09:16

Zal van het weekend wat detail foto's maken. We houden het voor dit jaar simpel. En zorgen dat de trailer betrouwbaar. Ik heb een jong paard dat een tijd geleden een trailer compleet in elkaar geslagen heeft.

Zodra hij meer trailer ervaring heeft en het goed gaat, gaan de wanden vervangen worden (deze beginnen onderin wat slechter te worden) en de vloer wordt dan gelijk ook vervangen.

De vloer is nu nog in prima staat, maar heb geen zin dat die anders over een paar jaar als nog gedaan moet worden.

A.s. weekend monteert mijn vriend breedte lampjes op de trailer. Vaak als ik in het donker rij op een land weggetje en er nadert een ander voertuig, kan ik slecht beoordelen hoe ver ik de berm nog in kan.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:25

Houd er rekening mee dat als je de wanden doet je misschien de vloer ook moet doen..
En als je dan toch bezig bent kun je misschien (weet niet precies hoe die trailers in elkaar zitten) de wanden van de vloer halen.
Als het goed is staan de wanden op je vloer waardoor het lastig is bv alleen je vloer te vervangen en je sneller rotterij krijgt.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:48

rommulus schreef:
Houd er rekening mee dat als je de wanden doet je misschien de vloer ook moet doen..
En als je dan toch bezig bent kun je misschien (weet niet precies hoe die trailers in elkaar zitten) de wanden van de vloer halen.
Als het goed is staan de wanden op je vloer waardoor het lastig is bv alleen je vloer te vervangen en je sneller rotterij krijgt.

die ligt er vaak al tussen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:43

Voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat zijn er een aantal merken (wesco, altec en ??) die dat niet altijd hebben vandaar mijn tip ;)
Ik op mijn trailer jacht heb er ook een hoop van gezien :D

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:24

Gelukkig bij ons ook het geval met de weijer. Scheelt een hoop werk om de vloer te vervangen.
Wat gebruiken jullie als bodem?

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 12:53

Vanmorgen zijn de wielen onder de trailer vandaan geweest. We kregen een schokkende ontdekking. De remkabel zit helemaal niet aangesloten op de eerste as . Ook horen de velgen niet bij de naaf. Ff nadenken hoe nu verder....

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 13:06

Weet iemand wat een nieuwe/tweedehands as kost? Is het universeel?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:11

Tymone schreef:
Weet iemand wat een nieuwe/tweedehands as kost? Is het universeel?

Beetje as kost rond de 800 euro nieuw.

Maarre, hoe kunnen velgen niet bij een naaf horen?? Een velg past op de trommel of niet, moeilijker is het leven niet dus waarschijnlijk bedoel je iets anders......

Toko waar ik goede ervaring mee heb: http://www.triorep.nl/
Ik heb daar voor een luttel bedragje keurige nieuwe rubbers in de as van m'n caravannetje laten zetten. Hele geintje heeft ongeveer 600 euro gekost, inkl nog wat kleine reparaties.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:55

Tymone schreef:
Vanmorgen zijn de wielen onder de trailer vandaan geweest. We kregen een schokkende ontdekking. De remkabel zit helemaal niet aangesloten op de eerste as . Ook horen de velgen niet bij de naaf. Ff nadenken hoe nu verder....

Als een remkabel niet aangesloten zit wil niet meteen zeggen dat de as kapot is. wanneer de remmen niet goed vrij komen zijn er mensen die halen de trommels leeg of ze knippen de remkabel door zodat het zaakje weer vrij rolt. Dus nieuwe remvoeringen en kabels monteren kan het probleem ook al oplossen.
En ik denk dat je voor €800 twee nieuwe assen kunt kopen! Wesco gebruikt knott-assen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:01

Wat zit er dan precies niet aangesloten en wat past er niet aan de velgen? Je hebt 4 of 5 gaats en dat past of niet. Als de hart tot hart afstand van de bouten op je naaf niet helemaal overeen komen met je velg dan zijn daar verloopmoertjes voor in de handel. Wordt bij auto's wel vaker gedaan.

Heb je de remtrommel al open gemaakt en zijn er wel remschoenen aanwezig? Zijn er wel 4 remleidingen en lopen de voorste 2 niet de trommel in of heb je er maar 2?

Op zich hoeft het geen groot probleem te zijn. Als je as nog goed is dan kom je een heel eind met nieuwe remleidingen en schoenen. Misschien dat je een nieuw verdeelstuk nodig hebt om 4 remleidingen aan te sturen vanuit de remstang maar ook dat is te overzien.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 06:32

Afbeelding

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 06:32

Afbeelding

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 06:33

Afbeelding