Hoe filmen jullie je rit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hawkeye

Hoe filmen jullie je rit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 17:06

Hey!
Volgende week hebben een vriendin en ik een buitenrit gepland en het zou leuk zijn mochten we daar een deeltje van kunnen filmen (vooral de galop :Y) ). Maar ik heb dus geen GoPro en gsm in de hand lijkt mij geen goed idee :P
Hebben jullie misschien al eens iets anders geprobeerd? Anders filmen we niet :P

Dabo

Re: Hoe filmen jullie je rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:58

Je hebt me aan het denken gezet! Dit lijkt mij namelijk ook super leuk, maar met mijn telefoon in mijn handen in volle galop..? neuh dat zie ik ook niet zitten.
Ik heb al een idee in mijn hoofd wat ik morgen ga maken, en uittesten :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:59

Goedkopere variant op de cap van Sony!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:00

Ik heb mijn ideetje uitgewerkt, met dit als resultaat:

Ik heb een doorzichtig hoesje gemaakt voor mijn smartphone, met een gaatje erin voor de camera. deze om mijn nek gehangen....
Beeld is niet zo stabiel, een camera op je cap geeft een (veel) stabieler beeld. Maar ik vond het toch wel leuk om te testen zo :-)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:02

Dabo schreef:

[ Video ]

Ik heb een doorzichtig hoesje gemaakt voor mijn smartphone, met een gaatje erin voor de camera. deze om mijn nek gehangen....
Beeld is niet zo stabiel, een camera op je cap geeft een (veel) stabieler beeld. Maar ik vond het toch wel leuk om te testen zo :-)

Je zou dit natuurlijk ook op je trui/shirt kunnen plakken met een beetje tape. Dat wordt misschien al stabieler.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:08

Finliox schreef:
Je zou dit natuurlijk ook op je trui/shirt kunnen plakken met een beetje tape. Dat wordt misschien al stabieler.

Dat idee had ik inderdaad ook al, een stukje klittenband met een veiligheidsspeld op mijn shirt/jas/vest, en op dit hoesje ook een stukje klittenband plakken!
Wordt vervolgd :D

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:11

ik heb een gopro, eigenlijk voor het schaatsen, maar met rijden is het heel fijn! de galop heb ik al een aantal keer met mijn Iphone gefilmd, maar mijn poownie zal dan ook niet zomaar gekke dingen doen.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:58

Dabo schreef:

[ Video ]

Hoe heb je dat hoesje gemaakt? Dat beeld valt super goed mee!

Abby galoppeert echt mega, maar dan ook mega snel :p met een IPhone in mijn handen wordt het heel moeilijk door die schokken denk ik ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:02

sinds deze week en gopro hero 4 silver in mijn bezit.. met headband voor het stabielere zicht.

hij stond helaas iets te hoog ingesteld, dus mijn eerste buitenritje waren vooral lucht, bomen en heel af en toe een paarden oortje..

voor de liefhebbers heb ik de link wel naar de video op youtube. zet m alleen niet hier neer..
is 42 minuten vooral lucht en bomen die langzaam langskomen rofl.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:32

BaBritFre schreef:

Abby galoppeert echt mega, maar dan ook mega snel :p met een IPhone in mijn handen wordt het heel moeilijk door die schokken denk ik ;)

Eigenlijk heel simpel, van doorzichtig plastic (tafelzeil, ik gebruik dat om kaartenhoezen voor op de zadeltassen te maken) een hoesje gemaakt, dicht gestikt, klittenbandje ertussen, koordje aangenaaid, gaatje ingeknipt. Ik zal er zo ff een foto van maken, goed? :D

[edit] Foto van het hoesje:

Afbeelding

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 22:20

Dabo schreef:
BaBritFre schreef:

Eigenlijk heel simpel, van doorzichtig plastic (tafelzeil, ik gebruik dat om kaartenhoezen voor op de zadeltassen te maken) een hoesje gemaakt, dicht gestikt, klittenbandje ertussen, koordje aangenaaid, gaatje ingeknipt. Ik zal er zo ff een foto van maken, goed? :D

[edit] Foto van het hoesje:

[ [url=m/NMFCFa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel :) ik ga ook een poging wagen :) waarschijnlijk wel minder mooi dan het jouwe :P

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:38

Succes! Mocht het niet lukken wil ik er ook wel 1 voor je maken hoor! :)

heli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:57

Ik heb een sportcam met een borst vest getest en dat gaat goed. Cam en borstvest samen kosten 70 euro goed te doen dus.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:08

Ik heb wel eens een rengalop gefilmd met camera in de hand, koordje om de pols mocht ik hem echt los moeten laten. Was prima te doen :) Met mijn iPhone zou ik daar iets voorzichtiger mee zijn, haha. Zoals al geopperd werd: de B-versie van Sony! :)

elenaMM77 schreef:
voor de liefhebbers heb ik de link wel naar de video op youtube. zet m alleen niet hier neer..

_O- :') Klinkt als een therapeutisch ontspannend filmpje!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:43

Appelmoes_11 schreef:
Ik heb wel eens een rengalop gefilmd met camera in de hand, koordje om de pols mocht ik hem echt los moeten laten. Was prima te doen :) Met mijn iPhone zou ik daar iets voorzichtiger mee zijn, haha. Zoals al geopperd werd: de B-versie van Sony! :)

elenaMM77 schreef:

_O- :') Klinkt als een therapeutisch ontspannend filmpje!

lol, dat was het zeker..

behalve het eerste stukje..
door de wind (was een dag met meerdere stormpjes, wij besloten toch even te gaan, omdat brabant nog redelijk gespaard bleef van de buien.. waren net op tijd terug overigens), wilde meneer de bak niet uit.. En de andere pony die eventueel wel even voor wilde gaan om Nes de bak uit te leiden, wilde onder geen voorwaarde de bak in lol. had echt zoiets.. heerlijk, eerste filmpje en gelijk gezeur van mijn knollie hihi..

https://www.youtube.com/watch?v=P7nllxt-84o

inmiddels zijn er ook wat efteling en eurodisney filmpjes bij geplaatst, grijnss van iets betere kwaliteit.
(met testrit Baron voor de liefhebbers, gisteren waren ze aan het testen)

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:49

Zou dat ook niet kunnen met die sportbanden voor je smartphone? Die zijn er ook in doorschijnend materiaal.
Al zal het beeld misschien niet heel stabiel zijn...

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:56

heli1 schreef:
Ik heb een sportcam met een borst vest getest en dat gaat goed. Cam en borstvest samen kosten 70 euro goed te doen dus.

[ Video ]

Welke camera is dat?
Ik ben ook namelijk een goede camera voor paardrijden aan het zoeken :)

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:59

Nou dan zal ik me ook even toevoegen,
ik zoek ook een goede camera voor op mijn cap of borst.
In de zomer ga ik naar trektocht bij het lamoen, en dat zou ik vervolgens graag willen filmen, maar mijn moeder zegt: Geniet er nou van, zonder camera! Ik zal zeker genieten, maar het is toch superleuk om al die foto's/filmpjes terug te kijken? of niet soms :)
Helaas zijn de meeste te duur, maar dan heb je ook wat.
Maar de goedkope hebben meestal slechte kwaliteit en/of geen bandje voor op je cap enz.
ik vond de camera van Heli1 wel interessant.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:07

Ik heb ooit een keer een poging gewaagd om met een selfiestick te gaan rijden. Was niet zo'n goed idee haha. Heb wel een Helmcam.

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:15

Ik heb een goedkopere versie van de GoPro, werkt ook super goed!
Kostte 40,- en dan nog een bevestiging voor op je cap voor een paar euro ;)

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:42

Amberr09 schreef:

welke is dat als ik vragen mag? :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:26

GoPro op m'n cap. Is even een investering, maar dan heb je wel super beeld. Ik gebruik hem overigens ook als camera in de trailer om paardlief in de gaten te houden :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:39

soesje321 schreef:
Amberr09 schreef:

welke is dat als ik vragen mag? :)

Dat zou ik ook graag willen weten. Ik heb de camera uit de aanbieding van de Action gekocht, maar de helmbevestiging daarbij is voor een fietshelm en past niet op mijn cap.

heli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:01

soesje321 schreef:
heli1 schreef:

[ Video ]

Welke camera is dat?
Ik ben ook namelijk een goede camera voor paardrijden aan het zoeken :)

Het is de volgende camera en vest. Camera is gopro compatible, een de beste beeldkwaliteit onder de budget camera's. let op er is veel rommel te koop in het budget segment.

camera;
http://www.banggood.com/SJ4000-Waterpro ... 17037.html

vest;
http://www.banggood.com/Chest-Body-Stra ... 33493.html

LoveZiezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:14

Er zal wel een reden voor zijn dat niemand dit genoemd heeft, maar waarom zou je niet gewoon je telefoon met ducktape aan je cap vast tapen?
Laatst bijgewerkt door LoveZiezo op 03-07-15 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt