Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ankie2013 schreef:Heb beide, petrie is stugger. Derby is soepeler. Nadeel van soepeler is dat ze iets sneller slijten, maar wel meteen lekker zitten. Dus mijn trainingslaarzen zijn van petrie, wil graag dat ze lang meegaan. En mijn wedstrijdlaarzen van Derby, die draag ik minder en vind ik dus fijner als ze meteen soepel en lekker zitten. Anders ben ik na 2 jaar nog aan het "indragen".
veerle_k schreef:ankie2013 schreef:Heb beide, petrie is stugger. Derby is soepeler. Nadeel van soepeler is dat ze iets sneller slijten, maar wel meteen lekker zitten. Dus mijn trainingslaarzen zijn van petrie, wil graag dat ze lang meegaan. En mijn wedstrijdlaarzen van Derby, die draag ik minder en vind ik dus fijner als ze meteen soepel en lekker zitten. Anders ben ik na 2 jaar nog aan het "indragen".
Moet je petrie's twee jaar inlopen?
dieseltje09 schreef:Het fabeltje dat petrie per definitie stijve kachelpijpen zijn klopt van geen kant. Ja petrie heeft stijve varianten maar die heeft Derby ook! Ik heb een paar coventries staan van petrie en die waren nieuw uit de doos al mega soepel.(vergelijkbaar met de soft jumpers van derby)
Ik gebruik ze nu al een goed aantal jaar(zowel voor dagelijkse training van een aantal paarden per dag als op wedstrijd) en ze zien er nog steeds super uit.
Doyal schreef:Ik heb sinds een maand of 3 de Petrie Athene. Persoonlijk vind ik de laarzen van Petrie mooier dan de laarzen van Derby. Ik heb echter nog nooit Derby laarzen gehad dus het verschil wat betreft rijden kan ik niet benoemen. Ik heb met mijn Petrie's nooit last gehad met inlopen/inrijden en ook nu zitten ze nog erg fijn. Ik heb ze natuurlijk nog niet zo heel lang dus over het gebruik op lange termijn kan ik niets zeggen