Derby of Petrie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veerle_k

Derby of Petrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 09:49

Wat vinden jullie beter of fijner rijden? En wat vinden jullie mooier?

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:50

Persoonlijk vind ik Petrie mooier en langer mooi blijven :o

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:53

Ik vind Petrie stijve kachelpijpen vergeleken met mijn Derby's. Bovendien heeft Petrie mijn leest niet en krijg ik of (lelijk) handwerk of ze vallen me om de voeten weg tijdens het lichtrijden -O- .
Derby dus. Mijn Derby's gaan al 7-8 jaar mee *\o/* .

Ajpam

Re: Derby of Petrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:57

Petrie, nooit derby's gehad :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:58

Petrie, mooie soepele laarzen die lang meegaan :j

En bij Derby werd ik na wat mailtjes om meer informatie echt afgeblaft, wat een waardeloze klantenservice :(

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:01

ik zelf heb petrie.. en ben er zeer te vrede mee.

ik zou naar een winkel gaan waar ze beide hebben(ik ben na divoza geweest) pas en voel het verschil. Diverse maten en diverse modellen. Ik ben toen bij de petrie uitgekomen. maar misschien met jouw benen/voeten past derby's beter.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:03

Ik heb ook Petries en ik zou ze zeker aanraden, ik vind ze erg fijn zitten. Lekker soepel en gaan ook lang mee.

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:07

Heb beide, petrie is stugger. Derby is soepeler. Nadeel van soepeler is dat ze iets sneller slijten, maar wel meteen lekker zitten. Dus mijn trainingslaarzen zijn van petrie, wil graag dat ze lang meegaan. En mijn wedstrijdlaarzen van Derby, die draag ik minder en vind ik dus fijner als ze meteen soepel en lekker zitten. Anders ben ik na 2 jaar nog aan het "indragen".

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:07

Heb beide, petrie is stugger. Derby is soepeler. Nadeel van soepeler is dat ze iets sneller slijten, maar wel meteen lekker zitten. Dus mijn trainingslaarzen zijn van petrie, wil graag dat ze lang meegaan. En mijn wedstrijdlaarzen van Derby, die draag ik minder en vind ik dus fijner als ze meteen soepel en lekker zitten. Anders ben ik na 2 jaar nog aan het "indragen".

veerle_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 10:10

ankie2013 schreef:

Moet je petrie's twee jaar inlopen?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:13

veerle_k schreef:
ankie2013 schreef:

Moet je petrie's twee jaar inlopen?

Denk dat het eraan ligt welk model je hebt, maar die van mij zaten na 2 weken al prima hoor :)

Fabj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:18

Petrie, gaf voor mijn gevoel ook meer ondersteuning bij het passen dan de Derby laarzen.
Maar wat de één fijn vind zitten vind de ander niet.
Ondertussen al 3 jaar mijn Petrie Leeds, bijna dagelijks aan en nog heel gelukkig mee!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:18

Petrie.
Loop er nu 5 jaar mee en zitten heerlijk.
Zaten vanaf dag 1 top.
Loop er vaak de hele dag op, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:30

Ik denk dat vooral de goedkopere en typisch dressuur type petries wat stug zijn. Zelf heb ik een veelzijdigheidsmodel en die zaten vanaf dag 1 heerlijk :j

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:33

Ik heb de Petrie Dublin, geen idee onder welke categorie die vallen maar die zitten ook allesbehalve stug.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:37

beide gehad, ik heb derby met stip op een staan

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:28

Ik heb Petrie omdat ik een stevigere laars wilde hebben, Derby is soepeler.

Stijve kachelpijpen zijn heb absoluut niet, ik trok ze aan en kon er gelijk mee weglopen en rijden.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:39

Ik heb beide, maar zweer bij mijn derby's.
Mijn petries zijn echt harde stijve laarzen, daar tegenover zijn mijn derby's heerlijk soepel.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:08

Het fabeltje dat petrie per definitie stijve kachelpijpen zijn klopt van geen kant. Ja petrie heeft stijve varianten maar die heeft Derby ook! Ik heb een paar coventries staan van petrie en die waren nieuw uit de doos al mega soepel.(vergelijkbaar met de soft jumpers van derby)
Ik gebruik ze nu al een goed aantal jaar(zowel voor dagelijkse training van een aantal paarden per dag als op wedstrijd) en ze zien er nog steeds super uit.

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:49

Ik heb petries en ik vind het inderdaad ook helemaal geen stugge laarzen. Ik had al wat wedstrijden gepland staan, de eerste nadat ik mijn laarzen kreeg was ong 2 weken later. Iedereen zei tegen me: dan kun je echt nog niet met die laarzen rijden, die heb je dan nog lang niet ingelopen/ingereden! Nou ik ben er vanaf dag 1 mee op mn paard gestapt en 2 weken later reed ik vol trots en mét nieuwe laarzen aan de ring in. :P

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:23

ik heb altijd petrie gehad, wil nooit meer wat anders :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:50

dieseltje09 schreef:
Het fabeltje dat petrie per definitie stijve kachelpijpen zijn klopt van geen kant. Ja petrie heeft stijve varianten maar die heeft Derby ook! Ik heb een paar coventries staan van petrie en die waren nieuw uit de doos al mega soepel.(vergelijkbaar met de soft jumpers van derby)
Ik gebruik ze nu al een goed aantal jaar(zowel voor dagelijkse training van een aantal paarden per dag als op wedstrijd) en ze zien er nog steeds super uit.

Dit zou kunnen.
Ik petrie had ik de petrie perfect, volgens mij 1 van de goedkoopste.
Van Derby heb ik de Premiere, wat volgens mij 1 van de duurdere is.

Doyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:54

Ik heb sinds een maand of 3 de Petrie Athene. Persoonlijk vind ik de laarzen van Petrie mooier dan de laarzen van Derby. Ik heb echter nog nooit Derby laarzen gehad dus het verschil wat betreft rijden kan ik niet benoemen. Ik heb met mijn Petrie's nooit last gehad met inlopen/inrijden en ook nu zitten ze nog erg fijn. Ik heb ze natuurlijk nog niet zo heel lang dus over het gebruik op lange termijn kan ik niets zeggen :-)

Chyennevd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:03

Ik heb ze beide gehad, ben met beide zeer te vreden. ik denk dat het heel erg in het prijs verschil zit. Als je de goedkopere versies neemt dan zijn ze vaak stijf van petrie en derbie. ik zelf vind het belangrijker dat ze goed om je been zitten. Derbies passen voor mijn been beter wat beter. (ik heb geen geld om perfect passende te maken.).

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:28

Doyal schreef:
Ik heb sinds een maand of 3 de Petrie Athene. Persoonlijk vind ik de laarzen van Petrie mooier dan de laarzen van Derby. Ik heb echter nog nooit Derby laarzen gehad dus het verschil wat betreft rijden kan ik niet benoemen. Ik heb met mijn Petrie's nooit last gehad met inlopen/inrijden en ook nu zitten ze nog erg fijn. Ik heb ze natuurlijk nog niet zo heel lang dus over het gebruik op lange termijn kan ik niets zeggen :-)

mijn eerste paar laarzen waren de petrie glasgow, die waren fijn, helaas was mn kuit heel snel te breed ( heb er 2 jaar mee gereden)

nu mn 2e paar, de petrie athene en die heb ik nu al ruim 4 jaar, na de zomer 5 jaar.

heb nog nooit spijt van de aanschaf van deze laarzen gehad.

ze zitten als gegoten :j :j :j <3 <3