Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
different1 schreef:Wellicht eens goed op z'n plek zetten? Wat een flauwekul dat je z'n stal niet in kan.
Iets medisch of niet, dit gedrag is gevaarlijk en kun je niet accepteren.
.
WildWings schreef:different1 schreef:Wellicht eens goed op z'n plek zetten? Wat een flauwekul dat je z'n stal niet in kan.
.
En stel dat het iets medisch is en hij gewoon gruwelijke pijn heeft, hoe moet hij dat dan aangeven? Een doktersbriefje laten schrijven??
WildWings schreef:different1 schreef:Wellicht eens goed op z'n plek zetten? Wat een flauwekul dat je z'n stal niet in kan.
.
En stel dat het iets medisch is en hij gewoon gruwelijke pijn heeft, hoe moet hij dat dan aangeven? Een doktersbriefje laten schrijven??
Ragdollcat schreef:Komt hij ook buiten? in Paddock of op het gras?
liefmeisje15 schreef:Ragdollcat schreef:Komt hij ook buiten? in Paddock of op het gras?
Hij komt iedere dag gewoon vijf á zes uur per dag in de wei.
Waar wij aandachten was misschien een maagzweer. Dit hebben we met onze DA besproken maar je kunt bijna nergens zo'n test laten doen in Nederland. Vooral na het trainen is hij namelijk erg boos.
Van onze DA hebben we medicijnen hier tegen gekregen maar tot nu toe laat het nog geen verandering zien.
different1 schreef:Gericht bijten en slaan met de voorbenen is nooit goed te keuren.
Daarbij eet hij goed en ziet er goed uit volgens TS, dus ik denk zelf dat meneer simpelweg z'n grenzen wat verder verschuift.
Z'n emotie's danwel pijn uiten kan hij best op een andere manier, dreigen is ook nog een optie he.
Ts: waarom denk je aan een maagzweer? pakt hij een rand of voerbak? is hij narrig als je onder z'n buik voelt?
Ik zou eerder denken dat het niet klikt met de buurman...
MarlindeRooz schreef:Wat voer je en hoeveel?
Ik zou hem sowieso meer buiten zetten, het liefst de hele dag want je paard geeft duidelijk aan dat hij het zo niet fijn vindt.
. Dat hij dit meer doet wijst op stress. Samen met de andere symptomen die je noemt, lijkt het mij zeker de moeite waard hem op een maagzweer te laten onderzoeken. Djaikha schreef:Is er twee weken terug iets veranderd in zijn omgeving? Nieuwe paarden, minder paarden, ander voer, verandering van buurman op stal / in wei, ander zadel, heeft de buurman zo'n apparaat met hoog piepgeluid dat wij mensen niet horen geinstalleerd, wat dan ook?
Edit: een echte luchtzuiger pakt juist niet vast (wat jij bedoeld is een kribbebijter die ook luchtzuigt). Dat hij dit meer doet wijst op stress. Samen met de andere symptomen die je noemt, lijkt het mij zeker de moeite waard hem op een maagzweer te laten onderzoeken.