welke kleding tijdens het paardrijden, beginpost goed lezen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gioia1997

welke kleding tijdens het paardrijden, beginpost goed lezen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 15:13

Voor een onderzoek zou ik het zeer op prijs stellen als jullie jullie keuze van kleding tijdens het paardrijden (niet tijdens een wedstrijd) in een reactie willen vertellen. (poll lukt niet?) Helemaal geweldig zou ik vinden wanneer jullie mij ook kunnen vertellen in de reacties waarom je dit draagt. (bijvoorbeeld: het zit lekker gemakkelijk, het mag vuil worden, etc. )

Met deze keuze bedoel ik vooral het globaal vertellen, dus niet 'ik rijd altijd in een paars/roze truitje met drie kwart mouwen en er staat een groot hart op de voorkant en op de achterkant staat mijn naam in glitterletters.' of: ' ik rijd altijd in een blauw met bruine polo want ik heb voor mijn paardje ook een blauw en bruin setje en zo rijden we altijd in setje.' maar: ' ik rijd altijd in een shirt met lange mouwen' en: 'ik rijd altijd in een polo die past bij het setje van mijn paard.'

Gelieve niet meer dan 4 keuzes geven! Het gaat puur om de bovenkleding, en dan voornamelijk dus de buitenste lagen, bh of onderhempje hoef ik niet te weten :+

Let op: het gaat erom wat je ook echt draagt tijdens het rijden, niet wat je graag zou willen dragen.

Dank jullie wel *\o/*
Laatst bijgewerkt door Gioia1997 op 24-04-15 15:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Seltje

Re: welke kleding tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:15

Een goede paardrijbroek met leren zitvlak. Leren rijlaarzen. Goede dikke lange sokken (ik heb altijd kou voeten). Bovenlichaam wat ik de rest van de dag aan had, meestal t-shirt met een vestje of trui. Zelden een jas, dan moet het al echt heel koud zijn.

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 15:17

Seltje schreef:
Een goede paardrijbroek met leren zitvlak. Leren rijlaarzen. Goede dikke lange sokken (ik heb altijd kou voeten). Bovenlichaam wat ik de rest van de dag aan had, meestal t-shirt met een vestje of trui. Zelden een jas, dan moet het al echt heel koud zijn.

oeh excuses, ik doelde mee op de bovenkleding, zag dat het in de beginpost niet helemaal goed stond maar in ieder geval bedankt voor je reactie :)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:20

Wat toch al vies is en in de was moet :+
En anders iets ouds.
En een warme jas in de winter.
Kleur etc. Maakt me niets uit..

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:21

Onder:
onderbroek, paardrijbroek, paardrijsokken standaard. Tijdens het rijden laarzen en in de tussentijd jodphurs.
Boven:
BH, T-shirt meeste korte mouwen, vest, cap en dan of zomerjas of mijn 4 in 1 winterjas.

Waarom ben een koukleum hou van veel lagen, kan ik wat uit doen als het te warm is. Moet wel lekker en comfortabel zitten met een redelijke tot goede kwaliteit. Mooi is ook meegenomen ;)

Sannexxnovv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:22

Ik meestal een t-shirtje aan in de zomer en in de winter een heel erg dik vest of een jas. Ik heb ook meestal nog een sportbh aan. Het zijn vooral kleren die wel een klein beetje vies mogen worden. :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:22

Een soepele rijbroek met self seat (stoffen kniestukken)met jodhpurs en chaps of Een jodhpurbroek met daaronder alleen jodhpurs. Dikke sokken (of 2 paar). T-shirt met kort of lange mouwen. (Geen afzak shirts). Stevige bh. Kunstlederen handschoenen. Geen jas. Tenzij het regent. Als het koud is een bodywarmer of vest. Cap en als het koud is een mutsje eronder voor me oren.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:24

Ehmm, wat bedoel je precies met bovenkleding? Alleen het buitenste (bovenste) laagje, of alleen tshirt en jas enzo?

Ik draag een rijbroek, liefst zonder leren zitvlak. Daarnaast draag ik in de zomer graag een polo, zodat ik minder kans heb op verbranden door de kraag en mouwtjes. In de winter altijd veeeeel laagjes, met dikke trui en dikke jas!

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:26

meestal polo in kleur van me dekje of gewoon een lekker zittend shirt met 3 kwart mouwen ook weer in kleur van dekje

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 15:27

mirriezz schreef:
Ehmm, wat bedoel je precies met bovenkleding? Alleen het buitenste (bovenste) laagje, of alleen tshirt en jas enzo?

Ik draag een rijbroek, liefst zonder leren zitvlak. Daarnaast draag ik in de zomer graag een polo, zodat ik minder kans heb op verbranden door de kraag en mouwtjes. In de winter altijd veeeeel laagjes, met dikke trui en dikke jas!

het gaat voornamelijke over de buitenste lagen, heb de begin post aangepast :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:28

Maarre.. dat is toch heel erg seizoensgebonden?

Mattice

Re: welke kleding tijdens het paardrijden, beginpost goed lezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:44

In de zomer als het warm is een enkel T-shirt zonder mouwen. Als dit te koud is mijn dunne paardrij-zomerjas.

In de lente en herfst mijn paardrij-zomerjas of als het echt koud word mijn paardrij-winterjas. Hieronder een T-shirt en vest zonder capuchon (verschrikkelijk irritant met doorzetten).

In de winter doe ik een thermo-shirt met lange mouwen, een T-shirt, een vest / trui en mijn paardrij-winterjas aan. Als het echt koud is doe ik een sjaal om die ik onder mijn T-shirt doe zodat die goed vast zit.

Kleuren maken mij geen fluit uit. Zolang de kleren makkelijk zitten en niet te los langs mijn lichaam hangen ben ik tevreden.
Wel haat ik capuchons tijdens het paardrijden.

Is dit een beetje wat je bedoelt??

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:50

In de zomer gewoon in een hemdje of T-shirt, als het wat waait en het is me te koud doe ik een dun vestje erbij aan. in de winter pak ik mijzelf volledig in met sweather en dikke winterjas

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:54

Meestal iets wat ik al op kantoor heb gedragen. Dan trek ik het nog een keer aan naar de paarden en dan kan het daarna de was in. :)

Ik heb verder geen speciale bovenkleding. Wel een (winter)jas en een bodywarmer die ik alleen bij de paarden draag. (en wat ik dus ook aanheb bij het uitmesten van de stallen)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:56

T-shirt en oude trui... Eventueel oude waterdichte jas.

Oké niet erg modebewust wellicht, maar wel praktisch, en geschikt voor vrijwel ieder weertype...

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:57

Oud wijd T-shirt met korte mouwen: mag vies worden en is lekker luchtig en zit lekker.
Singlet/tanktop: om mijn houding beter te kunnen zien wanneer ik een filmpje maak.
Vest/hoodie vaak i.c.m. een bodywarmer: warmte.
Jas: tegen de regen en koud.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:02

zomer: polo(met korte of zonder mouwen), met evt. een softshell of fleecejack eroverheen
winter: polo(met lange of korte mouwen), met een dikke gewatteerde paardenjas

Zit eerlijk, ademt goed, is (meestal) precies de juiste warmte voor mij!:)

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:07

's Zomers een T-shirt met korte mouwen, 's winters een sweater. Dit zijn altijd shirts en sweaters die ik al een tijdje 'gewoon' gedragen heb, ik koop dus niet speciaal shirts en sweaters om in paard te rijden. Jas draag ik eigenlijk nooit tijdens het rijden, alleen op buitenrit als het koud is.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:14

Zomer: T shirt met daarover wijd heren overhemd (tegen de dazen) Rijbroek zonder leer Pet, zonnebril
Winter: T shirt, nog een T shirt, oude mannetjes wollen vest, Te grote wind en waterdichte jas Rijbroek zonder leer, dunne en dikke sjaal, roekel handschoenen (toch altijd te koude handen) Pet

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:18

Ik draag een hemdje met tshirt en dan een fleecevest erover. Als het koud is of waait een bodywarmer erbij. Ik doe dit zodat ik altijd laagjes uit kan trekken.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:20

_suus19_ schreef:
Wat toch al vies is en in de was moet :+
En anders iets ouds.
En een warme jas in de winter.
Kleur etc. Maakt me niets uit..

dit dus :-)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:25

's Winters: trui, fleecevest en winterjas, met sjaal, handschoenen en oorwarmers.
's Zomers: Longsleeve (dun) met een vest (vanwege de wind) Handschoenen, Sjaaltje (dit alles vanwege allergie voor alle steekinsecten)
Daarbij altijd een Jodhpurrijbroek en jodhpurs (winter Softshell, zomer katoen)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:32

Winter - shirt met col, fleece vest of trui, in en uitstappen met jas, maar deze wordt snel te warm tijdens rijden. rijbroek met leren zitvlak, bij koud weer van softshell. Rijlaarzen.

Zomer - polo of T-shirt met korte mouwen, alleen bij heel warm weer zonder dun bodywarmertje, rijbroek laarzen.

Jassen etc niet per de paardenmerken, maar wat ik te paard aan heb draag ik overdag niet naar mijn werk.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:47

Makkelijk zitten stoffen jersey, fleece, gebreide truien. Het moet bewegingsvrijheid geven. Bij voorkeur geen hoodies of capuchon. Dat is nog een regeltje van vroeger. Ik heb als tiener pas echt leren rijden toen mijn pony werd gestald bij de vader van mijn instructrice. Die meneer was toen in de 70 en als ik van hem rijles kreeg mocht ik geen capuchon trui of jas dragen. Omdat en dat gaf hij eerlijk toe hij het niet mooi vond staan en omdat hij niet goed kon zit of ik wel netjes recht opzat als ik een bulkerige jas of trui droeg. Meneer die ook ZZ jurylid was zag het liefst een pulli met een getailleerde bodywarmer.
Laatst bijgewerkt door Annoya op 24-04-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:47

Winter:

Warm shirt met lange mouwen, daarover een vieze slobbertrui met resten van paarden (en mensen?) eten. En een lange waxjas.

Zomer:

T-shirt met korte mouw, of blouse met lange mouw (western) en als het fris is die slobbertrui weer.