Ruiterpad Bergen gesloten om asociale mountainbikers

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Ruiterpad Bergen gesloten om asociale mountainbikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 20:16

http://www.rtvnh.nl/nieuws/162876/ruite ... tainbikers

Eh, pardon? -O-

En oh wee als je per ongeluk eens met een loslopende hond loopt of met je paard net naast het pad. Dan kan je meteen 90 euro betalen. Een middagje staan en mountainbikers aanpakken, flinke boetes uitdelen???????

-:(-

heidy_wilco

Re: Ruiterpad Bergen gesloten om asociale mountainbikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:21

Dus eigenlijk worden de ruiters "gestraft" voor wat de mountainbikers doen...

Gaat weer lekker!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 20:22

Dit weekend met heel bokt gaan wij even de ATB route met z'n allen rijden te paard. Oh sorry, is jullie pad nu verpest, pech

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:23

Omgekeerde wereld! Overigens typisch PWN, die grijpen alles aan om paarden uit bos te weren.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:26

Dat boomstammetje in het filmpje kan je toch omheen of overheen?
Of de boetes voor de bikers nog hoger maken.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:29

Bij mij in de les zijn er ook wel eens een paar van het paard afgevallen op dat stuk vanwege de mountainbikers.. maar over de verharde paden gaat nog gevaarlijker worden..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:40

Maar is voor die beheerder toch mooi dat een groep de regels aan zn laars lapt; brengt toch mooi extra geld in het laatje? :+
Sowieso lijkt het er meer op dat het erom gaat de ruiters te weren; de route die ze nu moeten nemen is veel drukker.Helemaal met mooi weer zal die alternatieve route vol zijn met fietsers en wandelaars. Dus dat argument van 'veiligheid' is natuurlijk kul.
Bovendien met de fiets ben je zo over dat boomstammetje heen; fiets op de schouder want zoveel wegen die dingen niet en erover heen stappen. Nu zal de gemiddelde ruiter natuurlijk ook wel over dat stammetje heen kunnen, maar een manegegroep met bv beginners zal een ander verhaal zijn. Of een paard dat vanwege blessure/gebrek. absoluut niet mag springen. Hoewel het lijkt dat er ook nog wel om heen te rijden is, maar kan ik niet goed zien met de gebruikte camerahoek.

Op die smalle bospaadjes zal je toch heel wat minder verkeer tegen komen; gezinnen met kleine kindertjes komen daar vaak al niet bv; die blijven vaak dichter bij de rand waar de snacktent staat (mits aanwezig). En zo zijn er meerdere groepen die meestal dicht bij de verharde, drukkere paden blijven.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:14

miss_lizje schreef:
Dat boomstammetje in het filmpje kan je toch omheen of overheen?
Of de boetes voor de bikers nog hoger maken.

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar even later zie je een grote stapel takken op het pad liggen waar je toch echt niet over- of doorheen kunt.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:19

Het is echt te bizar voor woorden. Hier in Noord Holland stikken we al vd regeltjes en gezeik en dan gebeurt dit ook nog eens. Unbelievable. Echt compleet omgekeerde wereld!! -:(-

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:38

Alsof de borden en boetes die MTBérs tegen houd, eigenwijs volk.
Ja 1 groep verpesten het voor de rest maar de ruiterpaden worden daardoor gesloten.... uit veiligheid?
Halllloooo wakker worden, nu moeten ze dus over de verharde weg lekker veilig met de fietsers en met het mooie weer en vakantie ook nog eens die kinderen op fietsje...
Moet er niet aan denken, zal wel eerst weer een ongeluk moeten gebeuren voordat hun de ogen open doen.
Die MTBérs zitten fout... dit is echt stom!!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:07

Dit is het begin van het einde want als ik groot rondje PWN rij zijn er overal mountainbikesporen te zien. Dat heb ik ook al eens aangegeven bij de boswachter en die waren zich daar van bewust maar konden ze niet tegenhouden. Na dit pad zullen er straks meer volgen want ze fietsen overal... En nu is het idd een klein stukje maar in de zomer stervensdruk over het harde en de paarden daar inclusief uitwerpeselen zullen denk ik weinig respect teweeg brengen bij de overige recreanten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:08

Om welk stuk ruiterpad gaat het nu precies dat is mij ondanks de berichtgeving nog steeds niet duidelijk -O-

Gekke actie trouwens van PWN, omdat hun niet goed zijn in handhaven moet het pad maar afgesloten?

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:30

Tsss ongelofelijk die klote MTB-ers/wielrenners zorgen voor zoooooooooooveeeeeeeeeel overlast door heel NL. De overheid pakt iedereen aan behalve de boosdoeners zelf! Er moet eens wat gedaan worden aan die poedersuiker fietsers..........

Hier in zuid-limburg valt op sommige plaatsen ook niet meer buiten te rijden door de overlast..........

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:32

Waarom pikken jullie dit als ruiters. Gewoon belanghebbende gaan protesteren en krant aanschrijven. Je laat je toch niet wegjagen.!!!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:44

Belachelijk! Waarom is t zo moeilijk je aan de regels te houden en op je eigen pad te blijven? En lekker dan, betaal ik voor een jaarkaart en dan krijg je dit soort acties. Krijg er de neiging van om in de bosjes te gaan liggen en bij elke mountainbiker heel hard "boe" te roepen zodat zij schrikken en van hun fiets afvallen..

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:57

Dinopino schreef:
Waarom pikken jullie dit als ruiters. Gewoon belanghebbende gaan protesteren en krant aanschrijven. Je laat je toch niet wegjagen.!!!

Het is aangekaart bij de politie en instanties en zij zouden meer toezicht gaan houden e.d. In praktijk komt hier niets van terecht -O- en door omstandigheden zijn we verhuist met onze paarden en staan ze nu in een regio waar het gelukkig niet tot weinig voorkomt

Het is zelfs zo erg geweest dat de boeren hun werk niet konden doen omdat het te gevaarlijk was door de overlast van wielrenners............IDG zou de overheid er wat gaan doen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:12

Ik zeg de bike paden vol leggen met paardenstront. En misschien ook al die takken en boomstronken op andere paden gaan leggen.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:13

PWN kan niet niet zelf hoogte van de boetes bepalen en krijgt ook het geld ervan niet, dat ligt in NL allemaal bij justitie/ het Rijk.

Ik ben ook wel benieuwd welk stuk ruiterpad het is.
De MTB- ers hebben in Schoorl een prachtig parcours, en mogen bij PWN toch ook tot 10.30u (geloof ik) op voetpaden fietsen... is dat niet genoeg??

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:27

Volgende maatregel is de fietspaden sluiten waar de paarden nu op gaan.............

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:33

Ik kom graag eens langs om het andersom te doen, juist het paard de MTB'ers laten schrikken. Mijn western gereden LBE trekpaard kruising leent zich daar uitstekend voor. ~~}>
Wanneer is het het drukst met die MTB'ers? :)*

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:59

Als je van het strand afkomt bij de hoofdafgang en je rijdt langs de boulevard richting bos dan is het het eerste ruiterpad waar je het bos weer ingaat, net even voorbij het koloniehuis

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:12

Hup stelletje ruiters verzamelen naar het bewuste pad gaan. Krant uitnodigen en foto erbij.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:21

wellicht gewoon vanacht met een kettingzaag opstap en de obstakels verwijderen :')
de mountainbikers laten zich niet tegenhouden, waarom de ruiters dan wel zullen we maar zeggen..

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:34

Ongelooflijk. Er dringt zich mij een vraag op: Is de boswachter misschien zelf een MTB-er? Waarom houdt hij de MTB-ers de handen boven het hoofd?
Op de Veluwe lopen MTB en ruiter paden naast elkaar. Ook niet fijn, want ze staan ineens achter je en pony schrikt dan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:46

Sandrina schreef:
Ongelooflijk. Er dringt zich mij een vraag op: Is de boswachter misschien zelf een MTB-er? Waarom houdt hij de MTB-ers de handen boven het hoofd?
Op de Veluwe lopen MTB en ruiter paden naast elkaar. Ook niet fijn, want ze staan ineens achter je en pony schrikt dan.

de boswachter zelf neemt die beslissing niet.
dat is het duinwater geweest, die geeft de boswachter dan de opdracht om het pad te blokkeren