Mag dit wel? 0 als cijfer krijgen op een onderdeel in de B

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jesicaaaa

Mag dit wel? 0 als cijfer krijgen op een onderdeel in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 18:30

Ik had eens een vraag

Ik had laatst een B proef gereden cat D/E en heb bij een onderdeel een 0 gekregen als cijfer.

( bij de onderdeel grote volte C doorzitten ) Tussen x en C aanspringen in galop. Alleen ik sprong net 2 passen voor de X aan. ) Voor het idee ;)

Alleen ik had van iemand gehoord dat je helemaal geen 0 als cijfer mag krijgen klopt dit ook??

Ik heb eenmaal het cijfer gekregen en kan er niks meer aan veranderen

Maar ik vind het persoonlijk wel een lachertje :Y)

Maar had toch nog een mooie winstpunt.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 09-04-15 20:31, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: poll verwijderd, reacties spreken voor zich

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:32

waarom geen 0? Als het niet getoond is mag dat
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-04-15 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:32

Sommige jury's geven voor een niet getoond onderdeel een 0 maar dit gebeurd in de lagere klasses niet vaak...

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:34

Als iets niet word uitgevoerd kan je een 0 krijgen dat klopt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:34

Meestal wordt dat niet gegeven. Al was het maar dat je ook rechtsom hebt gereden en dat ook hoorde.
Een 2 volstaat ook meestal wel.

Maar vraag me dan toch af wat je hebt gedaan.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:36

Je bent 2 passen te vroeg aangesprongen? Dan zou ik geen 0 geven... Wel een minpunt, maar geen 0...

elenaMM77

een nul mag gegeven worden voor een niet getoond onderdeel..
en heel cru, je bent idd niet tussen x en c aangesprongen in galop..

vind het alleen wel wat overdreven in b.. als je geen galop laat zien ok.. als je net te vroeg aanspringt dan zou ik zeggen onvoldoende wegens verkeerde plaats aanspringen, aanspringen wel gezien..

dat leert wellicht om toch iets later aan te springen dan mikken op de eerste pas waarop je mag aanspringen (of was je bang dat hij voor de C dan nog steeds niet zou galopperen?).

precies op de letter rijden komt ook veel later.. als ze nu vragen tussen twee letters, is het eigenlijk zelfs niet de bedoeling dat je op de eerste letter het uitvoert.. mik dan precies op het midden tussen ;)
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 09-04-15 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

Check even de info voorin je proevenboekje. Nul staat voor 'niet uitgevoerd'. Technisch gezien klopt dit: je hebt immers het aanspringen in galop tussen de juiste letters niet laten zien.

De meeste juryleden in de B zullen je eerder een onvoldoende geven dan een nul, maar het mag dus wel.

kwita

Renskexb schreef:

bedenk het zo nieuwe rondes nieuwe kansen, zolang je er lol aan beleeft zou ik er om lachen! :+

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:38

0 betekent niet getoond. In jouw geval ben je wel aangesprongen dus dan klopt dat eigenlijk niet. Er zou bij moeten staan te vroeg en hiervoor worden dan punten afgetrokken van je cijfer. Zeg dat je bijvoorbeeld een 5 krijgt ipv 7 ( ik noem maar wat)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:38

Ik dacht dat dat niet mocht.. Blijkbaar wel dus!

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 18:38

kwita schreef:
Renskexb schreef:

bedenk het zo nieuwe rondes nieuwe kansen, zolang je er lol aan beleeft zou ik er om lachen! :+

Ik vind het ook een lachertje :') Ag weer wat geleerd zo denk ik maar

Dit is mijn namelijk nog nooit eerder overgekomen.

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:40

Gezien je het onderdeel getoond hebt mag je volgens mij officieel geen 0 krijgen maar krijg je dan een strafpunt omdat je het onderdeel niet goed heb uitgevoerd maar hij is wel degelijk uitgevoerd

Renskexb

Re: Mag dit wel? 0 als cijfer krijgen op een onderdeel in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:41

Ik zou er zelf ook om lachen maar toch stiekem even navragen waarom ik een nul heb voor een uitgevoerd onderdeel

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 18:42

Renskexb schreef:
Ik zou er zelf ook om lachen maar toch stiekem even navragen waarom ik een nul heb voor een uitgevoerd onderdeel

Ach het is nu eenmaal gebeurd. Kan er niks meer aan veranderen.

Ik lach er om. :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:45

bliver schreef:
0 betekent niet getoond. In jouw geval ben je wel aangesprongen dus dan klopt dat eigenlijk niet. Er zou bij moeten staan te vroeg en hiervoor worden dan punten afgetrokken van je cijfer. Zeg dat je bijvoorbeeld een 5 krijgt ipv 7 ( ik noem maar wat)

de opdracht was aanspringen tussen x en c..

tussen x en c is geen aanspringen getoond..

De nul, wanneer er een jury een pestbui heeft (want zo noem ik dat in de B), is rechtmatig.

als er gevraagd wordt om een volte in galop.. en je doet een volte in draf.. dan krijg je toch ook geen 5 omdat je wel een volte hebt laten zien, maar de galop net even toen niet? elders misschien wel maar net even niet daar.

Ze heeft een nul voor de overgang, niet voor de galop zelf of de volte in galop die daar op volgde.. slechts op de overgang die uitgevoerd moet worden tussen x en c. die is niet getoond.. Tussen C en X heeft ze hem wel uitgevoerd, maar daar werd ie niet gevraagd.

Sunneva

Aanspringen tussen B en E (of andersom) is niet getoond dus dan mag een 0 inderdaad, want je was al aangesprongen.
Niet dat ik het er mee eens ben dat je dan meteen een 0 geeft. Maar bij een chagrijnige jury zie ik het wel voorkomen :')

Anoniem

Je had je pony terug moeten nemen en vervolgens wel op de juiste plek moeten aanspringen, dan had je waarschijnlijk geen 0 gehad.

Je mag wel de 0 krijgen om je officieel gezien het onderdeel niet uitgevoerd hebt. Had je nou terug vroeg aangesprongen > terug genomen > opnieuw aangesprongen op de juist plek dan had je strafpunten gekregen maar geen 0.

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 18:49

WiancaR schreef:
Je had je pony terug moeten nemen en vervolgens wel op de juiste plek moeten aanspringen, dan had je waarschijnlijk geen 0 gehad.

Je mag wel de 0 krijgen om je officieel gezien het onderdeel niet uitgevoerd hebt. Had je nou terug vroeg aangesprongen > terug genomen > opnieuw aangesprongen op de juist plek dan had je strafpunten gekregen maar geen 0.

^^ dat ga ik maar nu de volgende keer ook maar doen xD

Je moet zo denken van fouten leer je allemaal maar van :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:52

Als ze voor de rest correct en netjes is aangesprongen zou ik daar eerder een 5 van maken... Het is wel getoond alleen te vroeg

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:52

jesicaaaa schreef:
WiancaR schreef:

^^ dat ga ik maar nu de volgende keer ook maar doen xD

Je moet zo denken van fouten leer je allemaal maar van :+

Nee volgende keer niet meer te vroeg aanspringen ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:58

Nee, je had zeker geen 0 mogen krijgen. Volgens mij is de oefening een grote volte, waarbij je op het tweede deel van de volte in galop moet aanspringen. Je bent nog altijd wel op de lijn van de volte geweest, dus alleen daar al voor zou je punten moeten krijgen.
En voor het te vroeg of te laat aanspringen kun je iemand wel een lager punt geven, maar niet een 0.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:02

Ik wist dat dit topic van jou was :D

Ik vind het dikke onzin maar goed je hebt toch nog een stel mooie punten bij elkaar weten te rijden, zelfs met die 0! Als een kind op de shetlander de ring in kwam en die sprong te vroeg aan durf ik te wedden dat ze een stuk soepeler waren geweest. Die Jury moest wel flink chagrijnig zijn geweest :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:06

Scum schreef:
Nee, je had zeker geen 0 mogen krijgen. Volgens mij is de oefening een grote volte, waarbij je op het tweede deel van de volte in galop moet aanspringen. Je bent nog altijd wel op de lijn van de volte geweest, dus alleen daar al voor zou je punten moeten krijgen.
En voor het te vroeg of te laat aanspringen kun je iemand wel een lager punt geven, maar niet een 0.

de volte is vrijwel altijd losstaand van de overgang in het protocol?

hier even een voorbeeld uit een andere b proef (proef 3 knsh), waarin je ziet dat de overgang een los onderdeel is.

11 E-B-E Grote volte, doorzitten
12 Op de volte
tussen B en E
Arbeidsgalop rechts aanspringen
13 C Grote volte
14 Tussen C en M Overgang arbeidsdraf

als je dus niet op de volte tussen b en e aanspringt heb je officieel dat onderdeel (voor azijnzijkende juryleden die net voor B dan niet meenemen als getoond) niet getoond.. het feit dat je wel op de volte reed telt dan niet mee, want het onderdeel volte is 11 al, punt 12 is het aanspringen naar de galop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:10

Scum schreef:

Onderdelen zijn als volgt: (B, proef 6)
6. C-X-C - Grote volte, doorzitten
7. X-C - Arbeidsgalop rechts aanspringen
8. B-E-B Grote volte

Voor het te vroeg aanspringen mag in dit geval wel degelijk een 0 (= niet getoond) worden gegeven omdat er niet hersteld wordt. Als de TS haar pony terug had genomen naar draf en daarna weer keurig tussen X-C had aangesprongen, dan had ze geen 0 mogen krijgen maar een lager punt.