Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sterretje90 schreef:Wat rot voor je meid! Ik begrijp (uit eigen ervaring) hoe je je voelt. Ik heb een beetje de indruk dat er twee problemen spelen:
Ten eerste heb je het heel praktische probleem van onenigheid met de eigenaar van de paarden. Dat is met praten hopelijk inderdaad op te lossen, en zo niet, dan sta je voor de enorm oliebol keuze of je blijft of dat je gaat.... Overigens vind ik zelf dat uitmesten wel bij het verzorgen van een paard hoort, en dat 'geen tijd' in die zin voor mij dus een beetje een problematisch argument zou zijn, maar goed, dat is natuurlijk relatief gezien een detail.
Ten tweede heb ik ook de indruk dat je met jezelf in de knoop zit. Je schrijft onzeker te zijn, veel na te denken, gestressed te zijn, etc..... Het komt dus op mij over alsof het groter is dan alleen de situatie met het paard. Is het een idee om daarvoor hulp te zoeken? Goed dat je al bij een fysio bent!! Misschien dat iemand die zich op het mentale stuk richt (een psycholoog, therapeut, coach, etc) je daarnaast ook zou kunnen helpen?
Nogmaals: ik begrijp je gevoelens volkomen en hoop dat je het kunt oplossen!
noaenkelly schreef:Dat klinkt best wel logisch inderdaad, zo had ik er niet over gedacht. Misschien moet ik dan inderdaad ook een soort van psychologische hulp zoeken. Zou dit ook kunnen door gewoon eerst proberen te praten met mijn ouders? En als ik hiermee het gevoel heb niet verder te komen, terapeutische hulp te zoeken?
simodi schreef:Als ik je berichten zo lees, vind ik dat je je gevoelens al goed onder woorden kunt brengen, zeker voor een 16-jarige!![]()
Daarom zou ik toch proberen om een gesprek met de eigenaren te hebben. Vraag wanneer ze even wat meer tijd voor jullie hebben en dat je graag wat wilt bespreken.
Ik zou dan eerlijk vertellen waar je mee zit. Dat je bang bent de paarden te verliezen en dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. Je kunt ook vragen of ze jullie een beetje op de hoogte willen houden van hun plannen, dan komen dingen niet totaal onverwachts.
Probeer niet in de aanval te gaan, maar ga uit van jezelf. Dat jij onzeker bent over hoe het gaat en graag wat duidelijkheid wilt.
Veel succes!