Mijn ruintje Harley is in de rui. Ondanks dat hij niet zo'n dikke vacht heeft als de haflinger en de fjord zie ik wel dat hij wat later is met verharen.
Nu hebben enkelen in andere topics al gezegd gehad dat ik een jong paard niet te vaak moet borstelen en gewoon paard moet laten zijn.
Ik borstelde hem dus maar 1x per week eventjes, ook niet grondig eigenlijk, gewoon met de harde borstel het ergste vuil wegnemen en met de zachte zijn hoofd en benen.
Maar nu hij in de rui is, kan ik hem dan vaker borstelen?
De haf en fjord zijn tevens al 3 weken in de rui.
Is het normaal dat het zo lang duurt? Het zijn wel beide al oudjes (21 en 35+), de fjord geniet wel duidelijk als we hem borstelen.
Als voeding krijgen ze voornamelijk hooi en 1x per dag onderhoudsvoer en ze staan 24/7 op de wei (ook in de winter).
Harley krijgt 2x per dag een schepje voer omdat hij in het begin wat magertjes was en wormen had.
harley zijn vacht is op sommige plaatsen ook mooier en op andere plaatsen wat minder mooi.
Op die mooie plaatsen lijkt hij dan ook beter de vacht door te komen.
Ik hoop dat ik nu niet weer een "dom" overkom??
zolang je er niet opgaat zitten of wandelingen van 30 km loopt bijv dan komt het helemaal goed heb vertrouwen in jezelf