Petrie Coventry's te strak of lopen ze uit? Ervaring?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllenRose

Petrie Coventry's te strak of lopen ze uit? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 14:47

Hoi Bokkers,

Gisteren heb ik bij Divoza deze Petrie Coventry's gekocht:

Afbeelding

Super chique dingen, custommade voor iemand anders, maar die is ze niet komen halen/paste ze niet. Ik gelukkig wel! Dacht ik...
Vanochtend meteen de laarzen aangetrokken om ze een beetje in te lopen en tot mijn schrik kreeg ik na een kwartier een enorm strak/pijnlijk en moe gevoel aan m'n kuiten, zelf een beetje een kloppend gevoel, en wilde ze heel graag weer uitdoen.

Ik vind het enorm mooie laarzen en zou het zonde vinden als ik ze terug breng terwijl ze misschien wel veel uitlopen door het soepele leer. Daarbij ben ik meer dan 200 euro duurder uit als ik deze laars exact hetzelfde zou bestellen en voor mezelf op maat laat maken (ivm korting en ze wilden er graag vanaf volgens mij).

Dus is mijn vraag of er bokkers zijn die ervaring hebben met deze laarzen en de pasvorm. Is het te strakke gevoel herkenbaar en trekt het weg na het inlopen? Lopen de laarzen veel uit?

Let me know! :)

_Natasja_

Re: Petrie Coventry's te strak of lopen ze uit? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:48

Mijn petri's liepen wel iets uit. :j

Kon er eerst echt alleen m'n Rijbroek in aan. En nu rustig met dikke sokken erin.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:53

meestal lopen ze wel iets uit. anders kan je ze nog wat wijder laten maken bij de schoenmaker.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:49

Vaak lopen ze nog wel wat uit hoor. In het begin wat dunnere sokken aan, ze zijn wel mooi..

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:52

Deze laarzen lopen wel uit hoor! ik heb de standaard Coventry's(zonder lak en houten hak etc) maar als je ze eenmaal ingelopen hebt zitten ze top! Het inlopen is niet altijd even prettig #)
Laatst bijgewerkt door TurboDi op 26-03-15 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:53

Hoi. Als het gevoel blijft zou ik ze laten oprekken. Kan je laten doen bij divoza. Heb ik met een paar laarzen laten doen heel veel plezier nog van gehad.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:56

Petries lopen wel uit ja! Wat ik deed was dunne sokken even nat maken, aantrekken en dan inlopen. Ditzelfde kan je doen met je sokken even in de lederolie: worden ze veel sneller soepel van. Petries inlopen en inrijden is vaak ellende, maar als ze eenmaal gewend zijn is het top!

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:09

Zoals gezegd, Petries lopen uit.
Op pinterest kun je veel tips vinden voor het inlopen en oprekken van leren laarzen en schoenen.

Mijn wedstrijd laarzen draag ik niet vaak omdat ik ze netjes wil houden en zijn dus nog vrij strak.
Ik berg ze op met grote sokballen erin zodat het leer beetje bij beetje uitgerekt wordt.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:44

Bedankt voor reacties en tips!
Laatst bijgewerkt door EllenRose op 27-03-15 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:55

Kun je de rits zelf dicht doen? Mijne moesten dicht geritst worden Door mijn vriend omdat ze zo strak zaten en nu Ik ze heb uitgelopen kan ik ze met gemak zelf dicht ritsen. Dat kloppende gevoel is heel naar maar echt normaal. Ze worden heel snel fijner. Ik zou er geen leer vet op doen. Daar worden ze zo zacht van dat ze te veel uit gaan zetten en deze laars heeft jou kuit nodig voor de steun. Als ze dan te wijd worden gaan ze zakken. Even de tijd geven dan heb je straks de fijnste laarzen ever

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:07

Ja de rits gaat verbazingwekkend makkelijk dicht! De reden dat ik me een beetje zorgen maak is dat ik kuitmaat 34 heb en de laarzen kuitmaat 33 zijn. Ik vraag me af of ze een hele centimeter uitrekken :=

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:12

Mocht het met uitlopen niet gebeuren dat ze cm halen dan kunnen ze nog opgerekt worden bij een schoenmaker.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:30

Knapt de rits dan niet? Of hebben ze daar een handigheidje op bedacht? :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:31

Nee hoor. De rits kan dat met alle gemak hebben ze kunnen ze zeker 2 cm rekken. Coventry's worden vaak zo strak verkocht dat je de rits zelf amper dicht kunt krijgen. Ik heb ze echt veel strakker verkocht toen ik nog in de ruitersportzaak stond ;-)

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 07:58

Haha wauw die mensen moeten hebben afgezien in het begin :P Maar bedankt voor de info!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:41

Wie mooi wil zijn ......... ;-) :P

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:07

Ik heb mijn conventrys nu ook een aantal maandjes en ze zijn inderdaad al wijder geworden! Ik heb een smalle kuit en ze zijn nu zelfs al ietsje te wijt.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:17

Tijdelijk een pantykousje aan :))
Zodra je ze hebt ingelopen gewoon weer sokken aan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:22

Eigenlijk is het toch triest dat iedereen laarzen koopt waarvan je kuiten gewoon gaan kloppen zo strak als ze zitten. Kan toch niet gezond zijn :n

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:26

Het heeft even tijd nodig maar straks zitten ze als gegoten.
Ik heb de eerste dagen amper kunnen lopen met mijn nieuwe petries.
Ik heb ze aan getrokken en ben in bed gaan liggen, door de lichaamswarmte werden ze iets soepeler en kon ik mijn eerste stapjes maken....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:28

lizy29 schreef:
Eigenlijk is het toch triest dat iedereen laarzen koopt waarvan je kuiten gewoon gaan kloppen zo strak als ze zitten. Kan toch niet gezond zijn :n

Blijkbaar hebben mensen het er voor over. Wel knap dat je het kunt ik zou ze dus helemaal niet meer aantrekken als ze niet direct goed zitten. Zeker niet als je ziet wat je er voor neer moet tellen en dan nog dagen ongemakkelijk lopen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:30

Tja, Petrie is in het begin inderdaad even afzien. Zodra ze eenmaal ingelopen zijn, zitten ze heerlijk! Het kloppende gevoel heb ik echter nooit gehad met inlopen, maar mocht dat blijven, dan kunnen ze daar waarschijnlijk nog wel een halve of hele centimeter oprekken.

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:32

Herken je probleem.
Je kunt toch terug gaan naar Divoza om advies te vragen. Heb mijn laarzen op advies laten oprekken (1 cm).
in de zomer zijn je kuiten nog iets dikker dus als je een x je laarzen aan wilt trekken met 25 graden kan het wezen dat ze dan niet passen. heb ze daarom laten oprekken. nu nergens geen last van! ook niet met warm weer..
heb ze trouwens ingereden met diepvrieszakjes om me voeten heen. omdat ik een klein drukplekje op me wreef kreeg. nu gewoon aandoen en wegrijden wil geen andere laars meer <3

je laarzen zijn wel heel mooi!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:33

Ik heb ook de Coventry's laten maken en mijne heb ik ook eerst echt moeten inlopen.. En dat ging ook erg moeizaam. Maar toen deed ik ze nog elke week invetten en hield ik stug vol. Ik ben eerst gaan lopen op stal ermee want met rijden had ik het gevoel dat er geen bloed meer door m'n benen stroomde haha. Nu zitten ze overigens heerlijk en ben ik er enorm blij mee. :) En anders is oprekken ook nog een optie, ik zat er over te denken maar voor mij passen ze nu prima.

Toevallig heb ik laatst voor het springen DeNiro's laten maken, deze moet ik nog krijgen maar toen zei de mevrouw die mij hielp dat ook bij DeNiro's ze strakker moeten zitten omdat ze nog uitlopen en te wijd is ook niet mooi.. Het voordeel van DeNiro is dat het kalfsleer is en dat soepeler is. Petrie's zijn harder dus het zal iets langer duren..

Younique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:47

ze lopen wel iets uit ( bij mij dan) maar ze moeten wel echt even ingelopen worden, dus ik zou ze gewoon kopen op de maat zoals ze je nu goed zitten