Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

LauraFlexx schreef:Ik zag Eros staan en wist gelijk: dit is hem. Het gaat dus puur om gevoel vind ik, er moet een klik zijn.

En we zitten "vast". Maar er is geen haar op mijn hoofd die daardoor denkt dat we nooit een goede combinatie kunnen zijn/worden. Het is allemaal mijn probleem, niet het hare.
.
Dat zou ik zelf nooit doen. Mocht de combinatie tussen haar en mij nou over 2 jaar nóg niet werken, dan misschien.. Maar ik denk het alsnog niet. Dan maar lekker niet (wedstrijd) rijden. Ik heb zoveel geleerd van haar inmiddels, dat ik het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen.
Toen ik haar ging verzorgen was ze nog een 'maatje te groot', veel te temperamentvol met wat ik gewend was. Ik heb het eerste half jaar alleen in de bak gereden en rondjes stappen om de boerderij om haar rustig te krijgen en aan mij te laten wennen. Na een paar maanden leek ze nog steeds niet blij om mij te zien (erg eenkennig en haar vorige verzorgster heeft haar 9 jaar eigenlijk als enige verzorgd/gereden). Ik heb toen serieus overwogen om ermee te stoppen, puur omdat ik het gevoel had haar echt geen plezier ermee te doen. Ze heeft overigens nooit iets gedaan tegen mij (niet eens gebokt of watdan ook)en ik heb haar altijd met respect behandeld. Maar vooral het contrast met vorige verzorgpony's die erg knuffelig en aanhankelijk waren, was gewoon groot. Na ongeveer een half jaar, op het moment dat ik er over aan het denken was om ermee te stoppen, kwamen kleine veranderingen. Oortjes naar voren als ik de stal inliep, blijven staan in de wei in plaats van wegrennen en de hele kudde opjagen, ze begon me te accepteren
.
Als ik een droompaard zou mogen dromen, dan is dat precies mijn Furi. Ik zou niks aan haar veranderen. Hopelijk denkt ze ook zou over mij
) Wel had ik toen ik met haar in de eerste week dat we haar op proef hadden in het bos reden z'n gevoel dat het goed zat, ik had normaal in het bos z'n angstig gevoel dat het paard zo op hol kon slaan ect, maar bij haar voelde het goed, geen angst, zelfs een ren galopje gedaan, zat er toen voor het eerst op.