Citaat:Op de wei bij een paard gaan zitten of liggen vind ik levens gevaarlijk.De kudde kan vanuit het niets op hol slaan om dat ze schrikken van een klapband van een auto of iets dergelijk.Buiten het feit dat je een trap of iets kan oplopen door rangorde twisten onderling.
Ik was en ben zeer regelmatig te vinden in het weiland of paddock, rustig zittend op de grond. Nu hebben mijn pony's altijd in stabiele kuddes gestaan en heerste er altijd rust.
Ik ben nooit bang geweest voor op hol geslagen dieren en ik weet van mijn eigen dieren dat ze alleen komen kroelen (als ik al interessant genoeg ben) De andere paarden waren of nooit geïnteresseerd of ze kwamen ook even een knuffel halen.
Voorbeeld, hier zat ik op de grond foto's te maken van mijn shet

Toen de andere tinker, die ik wel in de gaten hield omdat hij achter me stond, bij me kwam staan
http://i94.photobucket.com/albums/l99/N ... 095405.jpg
2 andere paarden stonden verderop achter me te grazen (hele kudde in rust behalve de 2 fjorden
)Deze kudde hadden meerdere keren per dag een rustuurtje en dan ging ik er lekker bij zitten en foto's maken.
Persoonlijk zou ik zoiets alleen doen als je dus een kudde hebt die structuur heeft en een bepaalde sfeer uitstraald. Dus niet zoals geschetst in het topic van de quote.

En waarom ik het doe? Gewoon omdat de kudde dan zoveel rust uitstraald dat ik daar gewoon even onderdeel van wil zijn.
Vooral als het zo lekker weer is dat je dan ook nog kan genieten van het zonnetje.

! Is er flinke onrust idd doe ik het ook niet en blijf ik veilig op mijn 2 benen staan of ga aan de andere kant van het hek staan.
Ook bij de jonge hengst. Ik zit wel altijd zo dat ik weg kan in het slechtste geval maar ben nog nooit moeten vluchten.