Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Lieke schreef:Eerlijk gezegd snap ik je verhaal niet goed, het is een beetje warrig geschreven. Vooral het laatste stuk begrijp ik niet goed.
Maar ik vind het logisch dat een verkoper meerdere geïnteresseerden laat komen kijken, als je een voor een bezig gaat kun je lang bezig zijn.
Op vind ik het logisch dat een verkoper het paard boven de vraagprijs verkoopt als hij voldoende geintereerden heeft, zou zonde zijn om daar niet in mee te gaan. Maar dit gedeelte van je verhaal snap ik niet.
Varekaj schreef:TS is naar een paard gaan kijken, maar er was tegelijk nog iemand anders aanwezig die toevallig in de buurt was. Toen TS aangaf dat ze het paard graag nog een keer komt rijden, is de andere aanwezige €1000 hoger gaan bieden.
=> TS vermoedt dat die "gegadigde" gewoon een kennis is, uitgenodigd door de verkoper, om bij interesse de prijs kunstmatig op te drijven.
Polly schreef:Toen ik mijn paard verkocht heb ik ook meerdere mensen laten komen, de eerste die een aanbetaling deed daar hield ik hem voor vast, geen geld = niet vasthouden..
Weet je hoeveel mensen er nog moeten komen die me bezworen dat ze enorm veel interesse hadden en echt nog een keer kwamen?
komt goed! Mousmous schreef:Jammer, maar je hebt er in toegestemd dat die andere koper ook kon komen al voelde je daar niet prettig bij. Dan loop je dit risico.
bigone schreef:Het kan nog veel erger, wij hadden als eerste kijker een afspraak bij een paard gemaakt, vier uur rijden. Hadden er drie uur opzitten en krijg een telefoontje, ja helaas, kwam net iemand kijken en is verkocht. In jouw geval zou afhaken, veel verkopers gaan voor de hoogste prijs ipv de beste plek alhoewel dat soms ook wel samen kan gaan.
knuffeldier schreef:bigone schreef:Het kan nog veel erger, wij hadden als eerste kijker een afspraak bij een paard gemaakt, vier uur rijden. Hadden er drie uur opzitten en krijg een telefoontje, ja helaas, kwam net iemand kijken en is verkocht. In jouw geval zou afhaken, veel verkopers gaan voor de hoogste prijs ipv de beste plek alhoewel dat soms ook wel samen kan gaan.
Dat is wel echt onbeschoft van de verkopende partij