Paarden schrikken in dezelfde hoek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belletjhee

Paarden schrikken in dezelfde hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 20:18

Hoi iedereen!
We hebben stalprobleempje. Ik heb een kleinschalige stal van 4 paarden. Nu is het zo dat alle paarden allemaal schrikken in dezelfde hoek. We weten niet zo goed wat we ermee aan moeten. Zou het kunnen dat er idd iets is in die hoek wat wij niet kunnen zien, een bepaalde energie of iets.. Heeft iemand daar ervaring mee? Heb al eerder iemand laten komen om energieën op het terrein weg te laten halen, maar toen was het gezeik in de hoek nog niet.. help!

Monster

Re: Paarden schrikken in dezelfde hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:21

Misschien omdat jullie spoken zien in die hoek en daar onbewust gespannender Door gaan zitten waardoor je paard denkt dat er echt gevaar dreigt? En dus ookal ziet hij niks toch maar aan de kant springt?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:25

Loopt er niet toevallig een sloot met een ondergrondse duiker oid? Ze horen vele malen beter dan wij, dus als er water loopt, maar ze kunnen het niet zien, kan dat eng zijn..

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 21:04

Ze doen t ook met losgooien en longeren.. ook als ze alleen in de bak staan. Er zit een sloot 20 mtr verder op, het is meer stilstaand water. Bij het bos.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:55

Dat is hier ook zo. Na een tijdje gaat het wel over maar de achterkant blijft toch altijd een beetje eng. Je kan ze er nu wel doorheen rijden maar is eigenlijk al zolang dat de bak er ligt dat als ze schrikken dat altijd daar is. Ik zelf heb er nu niet zoveel last van maar met nieuwe mensen die de paarden niet kennen komt het "probleem" weer snel naar boven.
Hoelang heb je er al last van? En is het echt zo'n groot probleem of kan je ze na een tijdje rijden wel gewoon normaal voorbij?

De bakkabouters hebben vast hun kampje opgeslagen bij jouw in de hoek.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:43

Met één van de paarden die ik trainde was dit ook het geval, maar ik ging dan juist steeds voltes (uiteraard op beide zijden) in die hoek rijden. Net zolang tot er ontspanning was en dan pas weer een andere kant op rijden. Uiteindelijk is het over gegaan.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 09:14

Mijn eigen paard is geboren op deze stal, die heeft het eigenlijk al vanaf het begin. De andere paarden ook sinds dat ze op stal staan. De ene schrikt en gaat er als een raket vandoor en de ander kijkt alleen heel erg. Het verschilt per dag in hoeveel mate ze schrikken. Maar kijken is altijd. Tijdens het rijden wordt het bijna niet minder. Ze blijven kijkerig. Heb qua rijden veel geprobeerd en ook met grondwerk. Lijkt allemaal niet te helpen.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:19

Ben nu wel benieuwd naar de hoek, kun je er een foto maken? :D

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 22:23

Ja natuurlijk ;) zal morgen ff fiksen. Vandaag gelongeerd.. uiteindelijk liep ze er wel langs. Maar dan toch nog na 20 keer is t nog steeds heel spannend.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:45

belletjhee schreef:
Mijn eigen paard is geboren op deze stal, die heeft het eigenlijk al vanaf het begin. De andere paarden ook sinds dat ze op stal staan. De ene schrikt en gaat er als een raket vandoor en de ander kijkt alleen heel erg. Het verschilt per dag in hoeveel mate ze schrikken. Maar kijken is altijd. Tijdens het rijden wordt het bijna niet minder. Ze blijven kijkerig. Heb qua rijden veel geprobeerd en ook met grondwerk. Lijkt allemaal niet te helpen.

Ligt er misschien een dood beest aan de andere kant? Of iets anders wat een sterke geur afgeeft?

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 10:00

Dan moet t er al 5 jaar liggen ofzo, dan hadden we dat wel gezien. ;)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:04

Eendjes in de sloot die wel eens wegvliegen?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:09

Dit klinkt wel echt als iets wat wij mensen niet kunnen zien/voelen en paarden wel. Ik ben echt helemaaaal niet van het zweverige, maar het schijnt dat dit vaker voor komt door bepaalde wateraders. Een vrouw waar ik veel mee heb gewerkt voor mijn vorige merrie die het psychologisch heel zwaar had door een trauma, is echt mega goed in dit soort dingen. :j
Mocht je interesse hebben kan ik je haar gegevens even pben.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:09

De wind die ergens langs kan fluiten of zacht iets laat klapperen?

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 10:14

Ik zal straks een foto van de hoek maken. We hebben idd eerder iemand laten komen Canisia . En iemand anders merkte dat er idd iets "geks" was in die hoek. Kan je mij een pb sturen ? Er loopt een lange heg langs de bak met daarachter een weg. In de hoek staat de mest kar en een kuilbaal. Maar dat staat er al jaren en valt nog steeds niet aan :p

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 10:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:35

Er is ook wel erg veel te zien in doe hoek.. Ligt er altijd hetzelfde of verschilt dat?

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 10:58

Altijd zelfde.. maar ook meest relaxte paard kijkt en schrikt soms.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:04

Ik zou die pallet die op de grond ligt in die hoek eens weg halen.Je kijkt door die 'gaten' de diepte in.Paarden kunnen daar bang van zijn omdat ze niet kunnen zien wát er in die gaten zit.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:09

Geen aardpen van de stroomklok bij die hoek in de grond geslagen. ? Als dat niet o.k is voelen ze stroom door het zand.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 11:12

Die pallet die op de grond ligt dat is een "bruggetje". Ze lopen er ook over heen en daar wordt ook niet naar gekeken.. Ze kijken wat verder weg... niet naar de kar, maar meer richting de balen van de bodembedekking.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:20

Wij hebben een vergelijkbaar hutje op stal en daar doen ze ook allemaal wat pieperig over.
Er is gewoon vrij veel verstop plek voor tijgers denk ik.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:29

Kan het niet dat er muisjes zitten of hebben gezeten in of bij die spullen? Wij hadden op stal ook een tijdje dat paarden wegsprongen bij een hoop balen/plastic - en totdat we zelf een muisje zagen rennen wisten we niet wat het was. Muisjes/martertjes of andere beestjes zijn natuurlijk onvoorspelbaar, snel, en zijn beter te ruiken en zien voor paarden dan voor mensen.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:51

ik zit ook aan muizen of oid te denken. Hier sprong meneer laatst iedere keer weg in de hoek, bleek er al een paar dagen een muis in de prullenbak te zitten achter de bakrand. Nu is er niks meer aan de hand.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:57

Zit er niet gewoon iets onder grond. Een leiding oid. Dat als ze eroverheen lopen het anders klinkt ofzo?
Ik denk dat er een hele logische verklaring voor is.

Maar hoe schrikken ze? In begin dan. Van iets dat ze zagen of?