Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Rchell schreef:Nee op moment van bezoek was ze net gepoetst en gingen we direct rijden.. naderhand kreeg ze op stal te eten maar toen deed ze het niet. Tweede bezoek ging op dezelfde manier. We hebben haar dus wel in stal gezien maar toen deed ze het niet (stond vast om te poetsen of kreeg voer)
Casarell schreef:Maar.. het kán ook van de stress zijn..![]()
Sommige paarden zijn ernstige binnenvetters en dat kan op de organen (bv maag) slaan..
Goed dat je de vorige eigenaar in heb gelicht, en ik zou inderdaad navraag doen bij de DA.
Maar ik zou haar ook de kans geven en het een paar dagen aankijken..
JamieShanin schreef:Zo als ik het altijd begrepen heb is als er binnen een half jaar een geborgen gebrek word gevonden is de vorige eigenaar verantwoordelijk voor de evt medicatie kosten etc.
Maar ze had het niet bij de vorige eigenaar in de wei of hebben jullie haar niet in de wei gezien?

Jasmijn159 schreef:Als het paard verder volledig naar wens is zou ik hem niet terug brengen. Grote kans dat bij goed management: dus weinig stress, voldoende ruwvoer en afleiding, sociaal contact, etc, gewoon over gaat of minimaal wordt. Sommige paarden doen het nou eenmaal in stressvolle situaties. Brengt geen gezondheidsrisico's met zich mee, behalve wat slijtage aan de tanden in extreme gevallen, dus hoe dramatisch is het nou werkelijk?
Je zou evt de maag nog kunnen scopen op een zweer.

Er wordt op de boktwiki ook aangegeven dat chronisch luchtzuigen en koliek waarschijnlijk dezelfde oorzaak hebben. Als het paard tijdelijk luchtzuigt zou ik me helemaal geen zorgen maken. Verhuizen is erg stressvol voor een gewoontedier.