Productproblemen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

engineer

Productproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 14:49

Beste bokkers!

Altijd al last gehad van een product wat de communicatie tussen paard en ruiter in de weg zat? Heeft u vaak irritatie omdat het product net niet goed vast wil. Of laat uw paard merken dat'ie het niet fijn vind als u bepaalde handelingen verricht?

Ik ben een student, product ontwerper, en kan u dan misschien helpen! :)*

Laat hieronder uw ergernissen/problemen van bepaalde producten achter en wellicht komt er dan een oplossing voor in de paardenwereld.

Alvast BEDANKT! /3

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:56

Ik snap je vraag niet helemaal denk ik..
Als bij mij/mijn paard een product irritatie oplevert, dan laat ik dat product weg en gaan we zonder verder.

Als ik het goed begrijp wil jij dan een product op de markt brengen wat die irritatie weg neemt?

guyltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:58

Hallo!

Ik heb wel iets waar ik vaak tegenaan loop. Ik heb altijd geleerd dat mijn handen rechtop moeten zijn als ik rij. alleen wordt dat lastig als ik met een zweepje moet rijden, dan is namelijk altijd 1 hand horizontaal. ik weet niet of je hier iets mee kan, maar ik had het hier toevallig laatst nog over met een vriendin. zij had precies hetzelfde.
ik heb het idee dat mijn hulpen hierdoor niet echt goed aankomen.

ik ben benieuwd of je hier iets mee kan!

Groetjes,
Guyltje

engineer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 15:04

ijssnuiver schreef:
Ik snap je vraag niet helemaal denk ik..
Als bij mij/mijn paard een product irritatie oplevert, dan laat ik dat product weg en gaan we zonder verder.

Als ik het goed begrijp wil jij dan een product op de markt brengen wat die irritatie weg neemt?

exact dat laatste! ik wil een product verbeteren zodat je niet zonder hoeft. Ik rij zelf ook paard en loop ook regelmatig tegen problemen aan zoals het schuren van de deken. Nu kan je in de winter moeilijk zeggen ik doe het deken niet meer op want mijn paard vind het niet fijn.

Dit is immers een voorbeeld en was wel benieuwd of er veel 'problemen' zijn bij paarden producten.
Ik wil het probleem dus niet wegnemen maar proberen op te lossen ;)

mrie

Re: Productproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:11

Zadeltassen, altijd lastig open en dicht te doen. Maar het ergste, ze klapperen op de flank/kont van het paard als je even harder wil dan stap.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:31

Ik denk dat je het vaak eenvoudig kunt oplossen. Het voorbeeld wat jij noemt is gewoon een slecht passend deken en kwestie van een goed passende aanschaffen.

En zo wel meer, als mijn paard zijn bit/zadel vervelend vindt, zorg ik dat medische oorzaak uitgesloten wordt en zoek ik naar ander (passend) materiaal..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:12

guyltje schreef:
Hallo!

Ik heb wel iets waar ik vaak tegenaan loop. Ik heb altijd geleerd dat mijn handen rechtop moeten zijn als ik rij. alleen wordt dat lastig als ik met een zweepje moet rijden, dan is namelijk altijd 1 hand horizontaal. ik weet niet of je hier iets mee kan, maar ik had het hier toevallig laatst nog over met een vriendin. zij had precies hetzelfde.
ik heb het idee dat mijn hulpen hierdoor niet echt goed aankomen.

ik ben benieuwd of je hier iets mee kan!

Groetjes,
Guyltje

Je handen iets hoger, hand waar je je zweep in hebt iets losser in de palm (niet in de vingers) en met je duim de knop van de zweep naar voren duwen. Zo ligt je zweep schuin in je hand, en netjes achter je been.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:00

engineer schreef:
exact dat laatste! ik wil een product verbeteren zodat je niet zonder hoeft. Ik rij zelf ook paard en loop ook regelmatig tegen problemen aan zoals het schuren van de deken. Nu kan je in de winter moeilijk zeggen ik doe het deken niet meer op want mijn paard vind het niet fijn.

Dit is immers een voorbeeld en was wel benieuwd of er veel 'problemen' zijn bij paarden producten.
Ik wil het probleem dus niet wegnemen maar proberen op te lossen ;)

Een deken kopen die wel goed past en niet schuurt. :)*

En denk niet dat je op zoek moet naar iets om te genezen, je kan beter voorkomen dat je problemen hebt met een artikel.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:04

Een krukje die zichzelf opruimt als je bent opgestapt :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:06

Lizzle schreef:

Oh, die wil ik ook!
Met rupsbandjes eronder en radiografisch bestuurbaar met je gedachten, 1 blik en hij vliegt de hoek in!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:07

Eerst allemaal op schriktraining dan. :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:08

Sjolvir schreef:
Lizzle schreef:

Oh, die wil ik ook!
Met rupsbandjes eronder en radiografisch bestuurbaar met je gedachten, 1 blik en hij vliegt de hoek in!

Dat is idd wel erg handig :)
Al denk ik dat ik eerder met mijn paard de hoek in vlieg als dat ding gaat bewegen, dan dat ding :')

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:09

en het liefst eentje die in hoogte verstelbaar is... :o

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:13

Jullie willen het niet begrijpen, he? Er zijn altijd wel dingen die verbeterd kunnen worden, of waar meer oplossingen voor zijn dan de reeds bestaande.

Ik heb er wel een: mijn twee ponyhengsten zijn te klein om over de onderdeur te kijken. Dat is geen groot probleem, want ze staan alleen 's winters en dan nog alleen 's nachts binnen. Maar toch... Ik zou wel een stevige, makkelijk te plaatsen deur/schot/vul maar in willen hebben, die makkelijk open en dicht kan (of te verwijderen) zonder dat ik de hele staldeur moet vervangen of verzagen. Staldeuren zijn best duur. Ze kunnen er wel uitgehaald worden, maar liever niet vaker dan eens per jaar, want het is een heel werk en ze zijn loodzwaar. Liever laat ik ze zitten (en open staan). De bovendeur gaat nooit dicht, het gaat dus alleen om een lage onderdeur.

O, nog een: veel halsdekens hebben een halsstuk dat veel te strak is voor met name een barok paard. Verzin een list.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:18

DC ligt ook aan het soort staldeur dat je hebt, hier hebben ze gewoon traliedeur in bestaande scharnieren gehangen. (staat een shetlander in die duidelijk liet merken uitzicht te willen door constant met voorbenen op de deur te gaan staan) Maar dat moet maar net kunnen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:24

Wat ik nog zoek is een halstertouw wat losklipt uit zichzelf indien het paard gaat hangen zonder te breken Oid. Dit speciaal dat ik mijn paard kan vastzetten en zolang er niets gebeurt zij netjes blijft staan. Echter zodra ik weg ben (zadelmaker) en er gebeurt wat, zij vrij makkelijk los kan komen als er iets meer druk op het touw komt.

Verder zoek ik nog de ideale manier om geulen in de bak te trekken indien deze 'verzopen' is ipv met de hand. Achter een trekker is ook een idee.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:30

Karlijnxxx schreef:
Wat ik nog zoek is een halstertouw wat losklipt uit zichzelf indien het paard gaat hangen zonder te breken Oid. Dit speciaal dat ik mijn paard kan vastzetten en zolang er niets gebeurt zij netjes blijft staan. Echter zodra ik weg ben (zadelmaker) en er gebeurt wat, zij vrij makkelijk los kan komen als er iets meer druk op het touw komt.

Verder zoek ik nog de ideale manier om geulen in de bak te trekken indien deze 'verzopen' is ipv met de hand. Achter een trekker is ook een idee.

Je hebt het hier gewoon over een paniekhaak? Er bestaan al speciale clips aan halstertouwen die losschieten bij paniek, die breken niet, die klikken open. Ook heb je evt. paniek stukje die je aan het halster kan bevestigen die ook losschieten als het paard gaat hangen. Hier heb je best veel opties al voor? Weet niet of je daar al een naar gekeken hebt?

Ik kan me zelf niet zoveel bedenken,

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:47

XxJustinexX schreef:
Karlijnxxx schreef:

Je hebt het hier gewoon over een paniekhaak? Er bestaan al speciale clips aan halstertouwen die losschieten bij paniek, die breken niet, die klikken open. Ook heb je evt. paniek stukje die je aan het halster kan bevestigen die ook losschieten als het paard gaat hangen. Hier heb je best veel opties al voor? Weet niet of je daar al een naar gekeken hebt?

Ik kan me zelf niet zoveel bedenken,

Paniekhaak vind ik nog te 'sterk'.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:52

Misschien kan je -totdat het uitgevonden is- iets met klittenband op het eind maken?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:10

Of gewoon je paard leren om netjes stil te staan zonder dat je 'm hoeft aan te binden ;)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:18

Sjolvir, bedankt voor het meedenken. Maar wat moet ik me voorstellen bij een traliedeur? Heb je misschien een foto?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 00:21

DonCamillo schreef:
Jullie willen het niet begrijpen, he? Er zijn altijd wel dingen die verbeterd kunnen worden, of waar meer oplossingen voor zijn dan de reeds bestaande.

Ik heb er wel een: mijn twee ponyhengsten zijn te klein om over de onderdeur te kijken. Dat is geen groot probleem, want ze staan alleen 's winters en dan nog alleen 's nachts binnen. Maar toch... Ik zou wel een stevige, makkelijk te plaatsen deur/schot/vul maar in willen hebben, die makkelijk open en dicht kan (of te verwijderen) zonder dat ik de hele staldeur moet vervangen of verzagen. Staldeuren zijn best duur. Ze kunnen er wel uitgehaald worden, maar liever niet vaker dan eens per jaar, want het is een heel werk en ze zijn loodzwaar. Liever laat ik ze zitten (en open staan). De bovendeur gaat nooit dicht, het gaat dus alleen om een lage onderdeur.

O, nog een: veel halsdekens hebben een halsstuk dat veel te strak is voor met name een barok paard. Verzin een list.

Ik wil het met alle liefde best begrijpen.. Maar ik begrijp het oprecht niet. Dit zijn allemaal issue's die simpel op te lossen zijn..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 01:16

Koper schreef:
Of gewoon je paard leren om netjes stil te staan zonder dat je 'm hoeft aan te binden ;)

Juist.

Ik heb echt niets, maar dan ook niets wat ik vervelend spul vind. Als ik zoiets heb gekocht flikker ik het namelijk heel snel weer aan de kant en koop ik een ander product met (ongeveer) dezelfde functie.

Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken zijn hindernissen die je vanaf je paard kunt verstellen, de balk hoeft er niet eens automatisch terug op te gaan, want die tikt mijn paard toch zo goed als nooit aan :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:02

Nies: deze bestaan al. Die kun je vanaf je paard in hoogte verstellen en bouwen zichzelf weer op als je paard er een balk afgooit.
Stonden een aantal jaar geleden op HE, echt super ideaal!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:59

Oh echt waar :') ik ga ze eens op zoeken, al zullen ze wel behoorlijk aan de prijs zijn.