Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

rien10 schreef:Ja, je kan een vertaalbureau proberen. Voor lappen tekst is geloof ik € 0,07 per woord het gangbare tarief. Geen idee wat een paspoort vertalen zou moeten kosten.
En als je nou eens contact opneemt met de KNHS? Heb ik voor mijn Duitser ook gedaan. Zij hebben het paspoort op mijn naam gezet, hoefde niet via het stamboek.
bigone schreef:http://vertalen.babylon.com/russisch/to-nederlands/ doe een poging zou ik zeggen.
x_tico schreef:rien10 schreef:Ja, je kan een vertaalbureau proberen. Voor lappen tekst is geloof ik € 0,07 per woord het gangbare tarief. Geen idee wat een paspoort vertalen zou moeten kosten.
En als je nou eens contact opneemt met de KNHS? Heb ik voor mijn Duitser ook gedaan. Zij hebben het paspoort op mijn naam gezet, hoefde niet via het stamboek.
Ik ga de KNHS inderdaad eens mailen..
tamary schreef:Lastige is dat Rusland geen Europa is en dus geen geldig paspoort. Je zal dus in elk geval een nieuw paspoort moeten aanvragen, de oude willen ze dan ook hebben (als je inderdaad de afstamming, etc. er in wil hebben) en die is daarna meestal ook foetsie. Vertaling paspoort (zodat je weet wat er in staat), controle op chip en aanvragen paspoort bij de goedkoopste instantie is je beste optie als je het oude paspoort in bezit wil houden. Dat hoeft niet de KNHS te zijn trouwens. Lees ook even goed de regels na, want oudere paarden hoeven niet altijd een chip, al zijn de regels voor import paarden weer iets anders.
Jet schreef:Geen idee hoor, of in Rusland gechipt wordt. Volgens de regels hoeft dat ook niet, als het paard maar voor het land van herkomst correct geïdentificeerd is.
http://www.nl-paardenpaspoort.nl/ , bij veelgestelde vragen punt 14 en punt 28.7 vind je meer informatie.
Ik zou de boel inscannen en naar Vumana sturen, zodat die het kan opnemen met haar kennis.
Tamary, volgens mij hoeft er geen nieuw paspoort bij. Het is misschien wel makkelijker, maar niet noodzakelijk. tenzij het voor Rusland niet correct geïdentificeerd is. Alleen wat vreemd dat het paard al drie jaar in Nederland is, zonder dat hier naar gekeken is. Zeker van een handelaar mag je verwachten dat die dit soort zaken regelt als het paard bij hem binnenkomt, of hij moet het ook weer via via hebben gekocht. Maar dan nog...