trailer overschrijven, maar tenaamstellingsbewijs kwijt

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amyd

trailer overschrijven, maar tenaamstellingsbewijs kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 17:46

Hoi

Wij hebben de paarden trailer van mijn schoonvader overgekocht, alleen nu wilden we hem gaan overschrijven en nu blijkt dat het tenaamstellingsbewijs kwijt is.
Nu kun kan mijn schoonvader het tenaamstellingsbewijs niet opnieuw aanvragen omdat hij niet meer op het adres woont wat er op het kenteken staat en volgens de RDW site wordt het nieuwe tenaamstellingsbewijs naar het adres gestuurd wat op het kenteken staat.
Om het verhaal nog ingewikkelder te maken; mijn schoonvader heeft geen vaste woon of verblijfplaats meer.
Wie o wie weet wat we hier mee aan moeten?????

EssxanJarig

Re: trailer overschrijven, maar tenaamstellingsbewijs kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:58

Zonder tenaamstellingenbewijs kan je helemaal niks. Tenzij dat hij een postadres heeft. Dan kan je gewoon een nieuw kenteken aanvragen. Deze wordt dan gewoon naar het postadres gestuurd.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:07

Als hij een postadres heeft, kan hij dat adres toch doorgeven? Dus eerst adres wijzigen en daarna nieuw bewijs aanvragen om over te schrijven :)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:13

Voor zover ik weet word het opgestuurd naar het adres waar je op dit moment ingeschreven staat in de GBA.
Dus als hij geen vast verblijfplaats heeft dan word het lastig

viefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:13

Het tenaamstellingsbewijs heb je niet nodig bij het overschrijven. Je heb het overschrijvingsbewijs nodig!! Ofwel het vroegere deel III.

EssxanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:16

viefo schreef:
Het tenaamstellingsbewijs heb je niet nodig bij het overschrijven. Je heb het overschrijvingsbewijs nodig!! Ofwel het vroegere deel III.

Klopt niet, het tenaamstellingenbewijs moet er ook bij zitten, alleen het technische gedeelte heb je met overschrijven niet nodig.

Op het postkantoor wordt het tenaamstellingenbewijs namelijk ongeldig gemaakt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:18

En met de mensen die nu op dat adres wonen is niets te regelen?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:20

Het word idd naar het laatste adres gestuurd wat bij GBA bekend is. Anders moet hij maandag gewoon even met RDW bellen wat dan de gang van zaken is, dan weet je zeker hoe het in elkaar zit.
Postadres kan aangevraagd worden maar hier gaat 10 werkdagen overheen voordat het verwerkt is.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 08:23

Dank je voor jullie reacties. Ik denk dat ik morgen het RDW maar ga bellen voor een oplossing.

Voor zover ik weet heeft mijn schoonvader ook geen postadres, dus het adres eerst wijzigingen gaat hem ook niet worden.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 08:33

Hij zal inderdaad eerst moeten regelen met de RDW dat er hij een ander "post"adres heeft.
Heeft hij echt niet ergens bij iemand ingeschreven staan? Hij zal ook andere post zoals Belastingdienst moeten kunnen ontvangen, lijkt me? Je hoeft het niet uit te leggen hoor, maar misschien kan je er zo achter komen waar het dan evt heen zou kunnen :j

Vraag het de RDW en kijk wat ze zeggen en probeer dat terug te koppelen met je schoonvader.

Als hij niet ergens ingeschreven staat heeft, dan wordt het wel ingewikkelder. Maar alles is te regelen lijkt me!

Maar zal nog wel een hoop gedoe worden bij de RDW ben ik bang voor :=
Ze zijn niet zo bekend om het wat doen voor een ander. Protocol op protocol.

(wij wachten al een half jaar op een kentekenbewijs van een nieuwe auto. Kenteken bestaat nog niet als je het intypt bij de RDW site, maar de auto heeft toch echt dat kenteken!!!) RDW snapt dat niet echt...

Hopelijk lukt het je!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 08:35

Amyd schreef:
Dank je voor jullie reacties. Ik denk dat ik morgen het RDW maar ga bellen voor een oplossing.

Voor zover ik weet heeft mijn schoonvader ook geen postadres, dus het adres eerst wijzigingen gaat hem ook niet worden.

Via digid kun je voor 20euro je nieuwe kenteken gegevens aanvragen.
inloggen bij rdw met je digid betalen en dan duurt het 2dagen.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:02

Leprycorn schreef:

(wij wachten al een half jaar op een kentekenbewijs van een nieuwe auto. Kenteken bestaat nog niet als je het intypt bij de RDW site, maar de auto heeft toch echt dat kenteken!!!) RDW snapt dat niet echt...

Hopelijk lukt het je!

Niet om het 1 of ander maar de reden waarom een kenteken niet bekend is op internet is omdat importeurs makkelijker auto's met kenteken verkopen en deze alvast aanvragen. Daarna moet er nog 1 en ander gebeuren en uit ervaring is het vaak ook laksheid vd importeur.
Ook is het zo dat de rdw protocollen volgt omdat anders iedere idioot gegevens kan wijzigen/aanvragen van een ander. Autogegevens bevatten info om een auto op naam te zetten en daarom wil rdw de gegevens naar de juiste persoon sturen.

Ts, succes!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:20

Splinterz schreef:
Leprycorn schreef:

Hopelijk lukt het je!

Niet om het 1 of ander maar de reden waarom een kenteken niet bekend is op internet is omdat importeurs makkelijker auto's met kenteken verkopen en deze alvast aanvragen. Daarna moet er nog 1 en ander gebeuren en uit ervaring is het vaak ook laksheid vd importeur.
Ook is het zo dat de rdw protocollen volgt omdat anders iedere idioot gegevens kan wijzigen/aanvragen van een ander. Autogegevens bevatten info om een auto op naam te zetten en daarom wil rdw de gegevens naar de juiste persoon sturen.

Ts, succes!

En ik heb het gewoon over bijv. de kentekencheck die iedereen in kan vullen als je het kenteken weet met technische gegevens van het voertuig. Die dus gewoon algemeen bekend mogen zijn. Als je dat kenteken invoert, krijg je een melding dat het kenteken niet bestaat 8)7

Dat is allemaal al gebeurd en gekeurd. Hij is allang door de keuring heen en rijdt al 6 maanden legaal over de weg. Voorheen kreeg je de papieren kenteken gelijk wanneer de auto op je naam werd gezet, als alles rond was. Maar nu krijg je alles pas later via de post mee en DAAR ging het mis. Sinds dat gerommel van de kentekencard hebben wij problemen die we nooit hebben gehad ;) Hier is de RDW wel echt de schuldige maar ze zien het nog niet. Ze zeggen elke keer dat het kenteken bij de post zit, maar nee.
En als je ze belt, weten ze het zelf ook niet.

Snap heel goed dat de RDW protocollen heeft, maar dat maakt het voor de TS niet makkelijker. Aangezien alles hier gewoon inderdaad volgens de regels moet, zal het toch via een adres moeten waarop haar schoonvader is ingeschreven, wat hij dus niet heeft. Dat bedoel ik met dat de RDW niet makkelijk meegeeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:24

Essxan schreef:
viefo schreef:

Klopt niet, het tenaamstellingenbewijs moet er ook bij zitten, alleen het technische gedeelte heb je met overschrijven niet nodig.

Op het postkantoor wordt het tenaamstellingenbewijs namelijk ongeldig gemaakt.

Niet meer.
Nu krijg je nl een pasje ipv een papiertje, en heb je het gedeelte met je naam niet meer nodig bij overschrijven.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:30

TS even een hele stomme vraag :+ (van mijn kant af hoor!)
Heb je het al geprobeerd bij een lokaal postkantoor bijvoorbeeld om hem over te laten schrijven?
Ik doe het altijd alleen voor ons bedrijf en heb het nooit geprobeerd zonder alle gegevens bij me te hebben, maar misschien kunnen ze het wel gewoon voor je doen?

Misschien het je het wel geprobeerd maar dan mag je het als ongelezen beschouwen! ;)

EssxanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:28

viefo schreef:

Op het postkantoor wordt het tenaamstellingenbewijs namelijk ongeldig gemaakt.[/quote]
Niet meer.
Nu krijg je nl een pasje ipv een papiertje, en heb je het gedeelte met je naam niet meer nodig bij overschrijven.[/quote]

Je krijgt nu inderdaad een pasje, maar als jij nog een papieren kentekenbewijs hebt heb je echt het tenaamstellingenbewijs nodig om over te schrijven. Na het overschrijven wordt deze ongeldig gemaakt en krijgt de nieuwe eigenaar inderdaad een pasje toegestuurd met daarbij de overschrijvingscode.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 13:03

@ leprycorn. Ik heb dat inderdaad al geprobeerd bij het postkantoor, zelf met mn schoonvader erbij, maar ze zijn helaas te eerlijk :(.

Is er geen bokker die op een postkantoor werkt? :P

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:05

Amyd schreef:
@ leprycorn. Ik heb dat inderdaad al geprobeerd bij het postkantoor, zelf met mn schoonvader erbij, maar ze zijn helaas te eerlijk :(.

Is er geen bokker die op een postkantoor werkt? :P

Maar die zullen dan net zo eerlijk als de andere mensen die daar al werken :) want laten we eerlijk zijn als ze iedereen maar op hun mooie blauwe ogen gaan geloven dan word het ook een zootje.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 02:17

Nogmaals.
via het rdw.nl kun je met je digid inloggen en kun je voor 20euro een nieuwe aanvragen.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 19:54

Dat klopt maar gezien mijn schoonvader geen adres heeft kunnen ze het nergens naar toe sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:07

Ik snap wel dat de RDW hier niet aan mee gaat werken want voor zelf geld gaat om een gestolen trailer die men op een listige manier probeert op een andere naam te zetten. Dat kunnen die mensen van RDW niet weten dus vandaar die protocollen waar ze zich aan houden.

Gewoon eventjes tel naar gemeente en je daar even laten inschrijven op het adres waar hij woont. Ik zie probleem niet.
Maar als persoon niet wilt inschrijven in een gemeente waar die woont dan moet die maar leven met de consequenties daarvan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-02-15 20:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:16

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:37

Is er geen mogelijkheid om hem ergens in te schrijven?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:44

Waarom staat hij nergens ingeschreven dan? Hij krijg ook post neem ik aan, waar gaat al die post naar toe ? Dan kan het misschien daar heen gestuurd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:12

Misschien omdat die schulden heeft, voortvluchtig is of wat anders. Heb zelf geen idee.