Paard bijt andere paarden extreem hard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Finleyz

Paard bijt andere paarden extreem hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 16:13

Mijn merrie bijt andere paarden vanuit het niets, ze bijt de andere paarden zo hard en diep dat de andere paarden er diepe Wonden aan overhouden
Paarden staan apart met lijntjes er tussen, ze gaat met haar hoofd over de hekken heen om andere Paarden te bijten en ze laat dan moeilijk los, het maakt niet uit of het een paard pony is ruin of merrie ze pakt ze allemaal vast en bijt diep ze draait zich om en pakt meteen de pony beet ook al wil de pony weg Lopen ze blijft vasthouden. en loopt zelf achteruit waardoor de pony naar voren toe wil rennen en dan laat ze pas los
Ze is erg agressief dominant naar andere paarden toe waardoor ik heb besloten haar apart te zetten Met lijntjes er tussen maar dan weet ze als nog andere paarden te bijten en te verwonden
Ik ga haar nu helemaal bij de andere paarden weghalen, dit is geen doen zo meer en ook niet eerlijk Tegen over de andere paarden om die naast haar te laten staan. in de paddock
Informatie over haar karakter ze is agressief en dominant naar andere paarden toe
En sensibel en gevoelig
Als ze bij andere paarden staat slaat ze door in haar gedrag het is niet gewoon bijten meer wat ze doet
De paarden hebben regelmatig diepe wonden, door haar je kunt je voorstellen dat het hier niet om standaard bijt wonden gaat.
Ik wil haar apart gaan zetten zodat ze de andere paarden wel kan op een afstand kan zien maar dat ze er niet meer bij in de buurt kan komen
Heeft iemand nog andere suggesties of ideeën.

Doubtless

Re: Paard bijt andere paarden extreem hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:20

Misschien een gek idee, maar is het niet mogelijk om haar een graasmasker om te doen? Lijkt me dat ze dan niet meer kan bijten?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:21

Vervelend probleem zeg, staat ze de hele dag buiten of is het alleen met losgooien? Anders zou je nog zo'n anti bijtkap om kunnen doen https://www.ruitersport.com/bijtkap-st822.html. En is het in de zomer in de wei ook zo of gaat het dan wel goed?

Heeft ze dit gedrag altijd gehad naar andere paarden toe of heb je haar nog niet zo lang? Sommige paarden die veel alleen gehouden zijn als ze jong zijn hebben soms raar gedrag naar anderen, omdat ze eigenlijk niet goed weten wat ze met andere paarden moeten, dus doen ze maar lelijk. Best sneu voor je paardje ook, want het zijn tenslotte sociale dieren.
Laatst bijgewerkt door Blackberry28 op 07-02-15 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Finleyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 16:26

Ze doet het ook in de wei en Buiten het eten om doet ze ook zo tegen andere Paarden

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:29

Of een dubbel draadje spannen? Met een metertje ertussen?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:29

ik zou eerder een graasmasker om doen dan dan zo'n bijtkap. met graasmasker kunnen ze gewoon eten en hebben ze verder geen last van!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:30

Is het geen angst eigenlijk ook, dat ze daarom maar bijt?

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:30

Maar ben ook wel benieuwd naar de oorzaak, hoe is ze opgegroeid? ken je haar verleden?

Finleyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 16:30

Lienboon schreef:
Of een dubbel draadje spannen? Met een metertje ertussen?

Dat hebben wel al gedaan drie draden zelfs, maar ze weet als nog de andere paarden te bijten

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:31

liliekska schreef:
ik zou eerder een graasmasker om doen dan dan zo'n bijtkap. met graasmasker kunnen ze gewoon eten en hebben ze verder geen last van!

Daarom vroeg ik ook of het alleen maar met losgooien was in de paddock waar ze meestal geen eten krijgen ;)

Finleyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 16:31

flappie28 schreef:
Is het geen angst eigenlijk ook, dat ze daarom maar bijt?

Dat zou best kunnen, ik heb zelf geen verklaring voor haar gedrag waarom ze dit doet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:32

Hoe is je merrie tijdens de hengstigheid?

En maak eens een filmpje van haar gedrag. Dat geeft vaak een beter idee
Laatst bijgewerkt door ellepel op 07-02-15 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:32

Ik zou deze merrie eens hormonaal laten testen. Heb ooit een merrie gekend die soortgelijk agressief gedrag liet zien en deze merrie bleek chronische baarmoederontsteking te hebben. Een andere hele lastige merrie bleek teveel hormonen aan te maken. De ene merrie is geopereerd en probleem over en de andere merrie is aan de injecties gegaan, soort paardenpil en gaat nu ook veel beter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:46

Laten testen maar ook eens goed in verdiepen want als ik je andere topics zo lees heb je nog wel meer problemen. Misschien een maatje te groot voor je.

Finleyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 19:17

Dit paard past prima bij mij :) en ze heeft geen last van haar hengstigheid of hormonen
Dat bijten heeft ze altijd al gedaan naar andere paarden toe. omdat ze over elk paard de baas wil zijn

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:23

Hoe bedoel je dat je 3 draden hebt gespannen? Boven elkaar denk ik?

Finleyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 19:25

Onder elkaar boven in het midden en onderaan

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:42

Ik zou 2 draden náást elkaar spannen met minimaal een meter ertussen. Dan kan ze niet meer bij de buren komen.

asdfjkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:46

een graasmasker llijkt mij de beste oplossing.. wel vervelend probleem!

Finleyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 19:49

Ja het inderdaad vervelend zeker omdat ik haar het liefst samen had staan met andere paarden

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:50

Helaas herkenbaar, maar dan wel met een ruin. Heeft een merrie zo verwond dat zij ingeslapen moest worden. Staat nu apart (met een geit) en er moet zelfs een sloot of ander weiland tussen zitten indien hij naast andere paarden staat. Jaren steeds opnieuw geprobeerd, soms ging het even goed met een andere, iets grotere ruin, maar zelfs dan kwam zijn opjaag- en bijtgedrag af en toe weer boven.
Oorzaak wat wij denken: als veulen/jaarling te klein gehuisvest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:52

Finleyz schreef:
Dit paard past prima bij mij :) en ze heeft geen last van haar hengstigheid of hormonen
Dat bijten heeft ze altijd al gedaan naar andere paarden toe. omdat ze over elk paard de baas wil zijn

Ik heb er ook zo ééntje staan :\ Al 22 jaar the bitch of the farm }> . Dus ik lees graag mee, hopelijk komt hier de gouden tip bovendrijven, maar ik vrees ervoor... :+

Finleyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 22:07

Ik heb het al meerdere keren geprobeerd om haar samen met andere paarden te zetten maar ze staat liever alleen denk ik. ondanks dat ze de andere paarden pijn doet met bijten willen de paarden juist wel weer bij haar staan door naar haar toe te lopen zij jaagt zelf de paarden altijd weg en bijt het komt niet Van haar kant dat ze aardig gaat doen tegen de andere paarden
Ja ik vrees ook dat het niet anders is. dat ik haar apart moet houden van de andere paarden

Auk1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:08

Ik denk dat je toch maar een graasmasker ofzo moet halen dan, en ik zou haar wel even laten controleren.. succes!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:20

Hoe weet je zo zeker dat ze geen last heeft van haar hormonen of hengstigheid?

Ik zou haar daar op na laten kijken. Die van mij is dominant en een echte alfamerrie maar doorbijten is echt niet aan de orde. Waarschuwen Door te bijten ok maar dit is geen normaal dominant gedrag.

Tot die tijd apart met een ruimte van een meter tussen de draden zodat ze er niet overheen kan rijken of een masker op.
Zou als mede stalgenoot niet blij zijn als zo'n dier binnen bereik van de rest staat en dan druk ik mij netjes uit.