kennismakingles/buitenritten op ijslanders?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

kennismakingles/buitenritten op ijslanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 09:17

Hallo,

Ik wil met mijn drie ijslanders kennismaking lessen gaan geven en buitenritten organiseren.
Ik heb twee brave ijslanders waar vrijwel iedereen op kan rijden dus ik zou max twee mee kunnen nemen op buitenrit en drie in 1 les.
het gaat me dan vooral om kennismaking met de ijslander want er zijn toch veel mensen die de gangen niet kennen en het wel leuk vinden om eens te proberen :)

maar nu is mijn vraag, hoe kan ik die mensen bereiken?
wou in de buurt wat foldertjes ophangen en adverteren op MP ( in ieder geval geen website aanmaken, dat is te grootschalig)
maar zijn er nog meer manieren om mensen te bereiken?
en als jullie zoiets zouden gaan doen, hoeveel heb je er dan voor over?

Ben trouwens orun instructrice en verzekering ed is op orde.

Ben benieuwd naar jullie meningen :)

groetjes Alja

Anoniem

Re: kennismakingles/buitenritten op ijslanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:20

Wat een leuk idee!

Misschien een FB-pagina aanmaken? Daar bereik je veel advertenties mee :j wij organiseren ook buitenritten en van de zomer had ik een aanbieding op coupony. Sindsdien lopen de aanvragen binnen, erg leuk!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 09:27

mag ik dan ook vragen wat je ervoor vraagt?
ik hoef er absoluut niet rijk van te worden want paarden is hobby maar heb geen idee voor de prijs die ik kan vragen.
buitenritten zijn btw altijd onder begeleiding, paarden gaan niet zonder mij op stap ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:06

Alja schreef:
mag ik dan ook vragen wat je ervoor vraagt?
ik hoef er absoluut niet rijk van te worden want paarden is hobby maar heb geen idee voor de prijs die ik kan vragen.
buitenritten zijn btw altijd onder begeleiding, paarden gaan niet zonder mij op stap ;)

Wij hoeven er ook niet rijk van te worden. E10 per uur per persoon. In deze omgeving worden veel ritten aangeboden, de kunst is om je te onderscheiden. Wij doen dat door met kleine groepen op stap te gaan. Mensen zelf te laten bepalen welke gangen we rijden en we zetten geen vreemden bij elkaar. Dus iemand alleen is ook welkom. Tevens hebben we een kleiner bos aan de overkant dus we nemen op kortere ritten ook beginners mee en dan alleen stappen :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:18

Wat jammer dat je zo ver uit de buurt bent, ik had heel graag bij je langs gekomen.
Ben al een tijdje op zoek naar een plek waar ik buitenritten op ijslanders kan maken, maar er schijnt bij mij niets in de buurt te zitten helaas.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:20

Waarom woon je zo ver weg?

Kan je niet helpen, maar helaas woon ik te ver weg. Anders had je al een klant gehad.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 10:22

ik wil me ook gaan richten op vakantiegangers ;)
maar hoeveel zouden jullie er voor over hebben?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:30

Ik zou zeker bijvoorbeeld voor een uur 15,, en voor 2 u 25. Zou er zelf misschien nog wel meer voor over hebben, afhankelijk van de omgeving etc.

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:31

Op het IJslanderforum, Tölt, FB of Marktplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:32

Alja omdat het voor veel ver weg is, is er dan een mogelijk tot overnachten bij jou in de buurt? Ik zou het aantrekkelijk maken zodat het het waard is om een end te rijden voor een buitenrit met jouw IJslanders.

Hier in de buurt zit ook iets dat je kunt rijden met IJslanders heb ik weleens gehoord van een klant.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:41

Ik vind een bedrag tussen de 10 en 15 euro heel redelijk :j Het kost jouw tijd, energie, de paarden klein schepje voer extra na het werk, en het gebruik van zadels en hoofdstel (die dus sneller zullen slijten daardoor). Tip zorg voor wat extra reserve materiaal als je dat nog niet hebt (stijgbeugelriemen neusriem dat soort spul) Ik ben eens ergens gaan rijden waar bij het opstijgen een beugelriem brak bij iemand in de groep(je), en ze moesten flink wat moeite doen voor een reserve :P

Waar in duitsland zit je? Ik bedoel, welke NL stad ligt er in de buurt?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:46

Je zit in Duitsland toch? Zijn IJslanderritten daar ook zo 'zeldzaam'? In Nederland zie je het namelijk bijna niet en in Oostenrijk juist vrij veel.

Als het net zo is kun je wel 15€ per uur vragen denk ik, is het meer zoals in Oostenrijk 10-12€

Blingh, bedoel jij toevallig Breidablik? Daar heb ik 4 jaar gereden namelijk maar die doen enkel tijdens cursussen buitenritten, gewoon tussendoor normaal gesproken niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:49

melody7 schreef:
Je zit in Duitsland toch? Zijn IJslanderritten daar ook zo 'zeldzaam'? In Nederland zie je het namelijk bijna niet en in Oostenrijk juist vrij veel.

Als het net zo is kun je wel 15€ per uur vragen denk ik, is het meer zoals in Oostenrijk 10-12€

Blingh, bedoel jij toevallig Breidablik? Daar heb ik 4 jaar gereden namelijk maar die doen enkel tijdens cursussen buitenritten, gewoon tussendoor normaal gesproken niet.

Goh ik weet de naam dus niet meer maar het kan best. Ik weet dat ze regelmatig in de zomer een buitenrit ging maken op IJslanders.

We hebben hier wel een kruising IJslander staan en ik denk dat ze de extra gangen wel heeft maar ik heb zelf nog nooit op een ijslander gegeven dus ik weet niet hoe het voelt of hoe ik de juiste hulpen moet geven voor bijv tolt.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:52

Die waar ik het over heb is in Oirschot, vroeger deden ze wel regelmatig buitenritten..

Je zou eens wat lessen kunnen nemen als je denkt dat ze het heeft! Tölt is echt een ontzettend fijne gang, heerlijk als je paard dat heeft :))

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:56

Ik zou rond de 30 euro voor een rot van 2.5 uur vragen, echt niet minder

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 11:04

bij ons in het dorp is een hotel waar je voor 20 euro per nacht kunt slapen incl ontbijt :)
wij zitten echt bij emmen/klazienaveen ( grensovergang)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 11:05

Cajra schreef:
Op het IJslanderforum, Tölt, FB of Marktplaats.

bedankt maar wil juist ook mensen bereiken die geen ervaring hebben met ijslanders en denk niet dat die op het ijslanderforum of Tölt zitten :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:25

Wat je kan vragen... tegenwoordig is 40 tot 45 euro voor een buitenrit van twee uur best normaal, zeker als je er maar max twee mee kunt nemen. Vind ik ook geen gekke prijs. Ik hoor toevallig veel om mij heen: "Weet je wat ik nu eens zou willen? Een buitenrit op IJslanders, want dat heb ik nog nooit gedaan en ik wil die extra gangen eens voelen." Denk dat er veel animo voor is. Zeker zo als je maar max twee mensen meeneemt. Dat wordt zeker gewaardeerd. Zeker als je nog eens zegt zulke brave paarden te hebben.

Dus via FB en Marktplaats denk ik dat je al een heel eind komt. Er zijn ook websites die dit soort arrangementen verzamelen. VVV van Emmen ook benaderen denk. Vakantieparken en B&B's in de buurt benaderen. Proberen het in hun programmaboekje van 'Wat kun je doen in de omgeving' mee laten nemen.

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:29

Alja daar zijn ook veel mensen die nog geen ijslander hebben. Word ook best wel vaak gevraagd waar je kunt rijden :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 11:32

zijn echt super brave paarden ook voor mensen die voor het eerst op een paard gaan alhoewel ik natuurlijk niet weet als hun de gangen er ook uit krijgen :)
we zitten ook echt in een mooie omgeving, 5 min stappen over een rustige weg en we zitten in het bos :)

probleem is natuurlijk wel dat ik absoluut niet centraal zit ;)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:44

De Breidablik, daar ben ik ook geweest op een workshop, al weer heel wat jaren geleden!!
Vond dat super gaaf omdat ik heb leren rijden op een IJslander, maar dan zonder de extra gangen.

Geloof dat dat destijds best aan de prijs was, maar daar had je dan echt een hele middag voor.
Filmpjes, theorie, rondleiding en een buitenrit.

Leuk idee TS dat je dit wilt oppakken!!
Als er meer info over dit soort dingen is......ik hoor dat graag :j

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 12:10

Heb even in je profiel gespiekt, leuk huis heb je daar. Ik zou het enig vinden om te doen, jammer dat het zo ver weg is. Ik onthoud het wel voor als ik een keer in de buurt ben :)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:36

ook wij hebben ijslanders wonen ten midden van bossen,en ik kan af en toe iemand meenemen op buitenrit.
locatie Putte(woensdrecht)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:47

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 07:23