Bodyprotector?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maikevermeer

Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:12

Hooiii,
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar ik weet niet waar dit anders moet. Op de manege waar ik rijd moet me met springen verplicht een bodyprotector om en die kan je bij de manege lenen. Bij me pony spring ik ook en we gaan ook steeds hoger maar me moeder vind dat ik dan ook een bodyprotector ok als ik vaker en hoger wil springen. Daarom zit ik eraan te denken ok een bodyprotector te kopen. Welke raden jullie mij aan, het liefst voor een niet al te hoge prijs. Ik had deze gezien, heeft iemand met deze bodyprotector ervaring?
Groetjes Maike
Afbeelding

Joy_Mennings

Re: Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:13

Ik heb zelf geen ervaring met bodyprotectors, maar ik heb ze bij de Decathlon wel zien hangen. Waarschijnlijk zijn ze daar niet zo heel duur. Maar over de kwaliteit kan ik niks zeggen. Anders kun je misschien een keer gaan kijken bij een ruitersportzaak bv. Eppleck.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:15

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:27

ik heb er nog 1 liggen, een HKM protector level 3(dit is ook verplicht bij de cross) Is wel een wat stijver model.
Normaal zijn ze €95,00 en meer en heb m nu voor €47,50 maar alleen nog een maatje M...

bpv4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:38

ik ben er een voorstander van
zelf heb ik een rasesafe helemaal fan van

Deniseevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:26

Vriendinnen van mij hebben er wel een ik niet omdat ik ze niet fijn vind rijden.. Maar een heeft er een met klittenband zo eentje die jij ook op de foto hebt maar dan in het zwart. Volgensmij kun je die ook het meest in de winkel vinden. En de ander heeft er een met een rits in het midden, zit wel fijner zeggen ze.

ByCJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:59

Ik zou inderdaad eens bij de Decathlon kijken en anders even bij bijv. de EppleJeck binnenlopen om je te laten informeren. Er zijn genoeg soorten en dus ook verschillende prijzen, heb wel gehoord dat de bodyprotectors met 'blokjes' erin fijner zitten, maar dit zou je eigenlijk gewoon even in de winkel moeten proberen, kijken wat het lekkerst zit. Succes in ieder geval (heel slim dat je een eigen wilt aanschaffen, scheelt uiteindelijk wel)!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:02

Die van Harry's horse zijn echt vreselijk. Ze zijn knalhard en had bijna een klaplong doordat ik juist op m'n bodyprotector viel.. Dat is niet de bedoeling. En de val werd veroorzaakt doordat ik met de achter onderkant van de bodyprotector achter de lepel van mijn zadel bleef hangen -O-

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 21:13

Marlou_ schreef:
Die van Harry's horse zijn echt vreselijk. Ze zijn knalhard en had bijna een klaplong doordat ik juist op m'n bodyprotector viel.. Dat is niet de bedoeling. En de val werd veroorzaakt doordat ik met de achter onderkant van de bodyprotector achter de lepel van mijn zadel bleef hangen -O-

Dan was je bodyprotector waarschijnlijk te groot als je achter het zadel bleef hangen als ik het goed begrijp.

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:03

Je plaatje is erg klein, maar als ik het goed zie is dit de bodyprotector die ik heb. Ik heb hem nu 1 keer aangehad en mocht hem helaas meteen goed uittesten. Ik viel precies op mijn rug en heb er geen moment last van gehad de volgende dag. Het kan natuurlijk zijn dat ik precies 'goed' gevallen ben, maar waarschijnlijk heeft de bodyprotector er ook wel voor gezorgd dat mijn rug geen harde klap heeft gehad. Het is even wennen, want het is heel stijf en hard natuurlijk. Maar hij zat bij mij niet erg vervelend. Ik denk dat je hier een goede bodyprotector aan hebt.

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 20:06

simoneeee schreef:
Je plaatje is erg klein, maar als ik het goed zie is dit de bodyprotector die ik heb. Ik heb hem nu 1 keer aangehad en mocht hem helaas meteen goed uittesten. Ik viel precies op mijn rug en heb er geen moment last van gehad de volgende dag. Het kan natuurlijk zijn dat ik precies 'goed' gevallen ben, maar waarschijnlijk heeft de bodyprotector er ook wel voor gezorgd dat mijn rug geen harde klap heeft gehad. Het is even wennen, want het is heel stijf en hard natuurlijk. Maar hij zat bij mij niet erg vervelend. Ik denk dat je hier een goede bodyprotector aan hebt.

http://www.agradi.nl/harrys-horse-bodyp ... ruin-s.htm deze is het

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:07

Bevalt prima, is soepel en veilig.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:09

ik heb er ook 1 van hkm, vind die super zitten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:11

Mijn zoontje en ik hebben er ook eentje van harrys horse, maar dan de variant met de rits, ik ben tevreden rn mijn zoon ook, hij rijd er 2x pwk mee, dressuur en springen.

Maar laat hem goed opmeten.

Isamack_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:17

Je kunt ook altijd eventjes op marktplaats kijken voor een tweedehands bodyprotector.
Ik heb mijn bodyprotector van marktplaats en hij was in zeer goede staat!

Marlou_ schreef:

Ik heb er 1 van Harry's horse en hij zit fantastisch! Waarschijnlijk heb je gewoon een maat te groot gekocht @Marlou_. En ik vind zelf dat een bodyprotector niet perse fijn hoeft te zitten, want hij is toch alleen om je te beschermen? Bovendien merk je als je aan het rijden bent niet erg veel van de bodyprotector, want zeker als je aan het springen bent ben je met hele andere dingen bezig als je bodyprotector. Ik zou als ik jou was gewoon naar een ruitersportzaak gaan en daar een paar passen en dan even kijken op marktplaats of de fijnste en de goede maat erop te verkrijgen is.
Maar zorg we dat hij niet te groot is en ook niet te klein! Dus laat je goed informeren bij de ruitersportzaak! Ik moest er verplicht een kopen voor kamp, maar het is zeker aan te raden. Door een bodyprotector wordt je val enorm verzacht!

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:23

Ik heb zelf deze protector van t merk Sir Lancelot. http://paardengruiter.nl/product-catego ... rotectors/

Mooie prijs, fijne pasvorm en in leuke kleurtjes. Ook bij de Paardengruiter gekocht. Ze hebben een fijne service en helpen je als je niet uit de maat komt. Ook ruilen als het niet past gaat gemakkelijk.

MerelM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:34

Die bodyprotector die jij daar hebt leen ik ook van mijn instructrice.. Hij zit wel een beetje stijfjes maar dat hebben de meeste bodyprotectors.. Ik zou zelf het liefst een bodyprotector met van die blokjes willen. Deze vormt wat meer naar je lichaam en heb je iets meer bewegingsvrijheid.
Afbeelding

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:42

MerelM schreef:
Die bodyprotector die jij daar hebt leen ik ook van mijn instructrice.. Hij zit wel een beetje stijfjes maar dat hebben de meeste bodyprotectors.. Ik zou zelf het liefst een bodyprotector met van die blokjes willen. Deze vormt wat meer naar je lichaam en heb je iets meer bewegingsvrijheid.
[ [url=m/VZuX63.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er is alweer een nieuwere bodyprotector welke nog meer naar je lichaam vormt en nog meer bewegingsvrijheid hebt. Ik heb 'm sinds kort en ik vind 'm heerlijk zitten. http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ruiter/veiligheid/bodyprotectors/11790_zwart_usg-flexi-motion-bodyprotector.html

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 22:01

_Ekenna schreef:
MerelM schreef:
[ [url=m/VZuX63.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er is alweer een nieuwere bodyprotector welke nog meer naar je lichaam vormt en nog meer bewegingsvrijheid hebt. Ik heb 'm sinds kort en ik vind 'm heerlijk zitten. http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ruiter/veiligheid/bodyprotectors/11790_zwart_usg-flexi-motion-bodyprotector.html

Ja, de meeste vinden bodyprotectors met blokjes erg fijn. Ze lijken mij ook fijn maar vind ze niet zo mooi dus wil daarom liever een zonder blokjes. Maar ga eerst nog ff goed rond kijken want denk dat ik pas in het voorjaar er een ga kopen

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:14

Zou voor een redelijk kleine en of dunne gaan, vind zelf de dikkere erg in te weg zitten. Kan even geen voorbeeld vinden maar soortgelijke modellen als die donkerblauwe van fouganza vond ik zelf altijd heel fijn :)

Haaren11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:36

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:20

Ik heb de Harry Horse level 3! Zit comfortabel en heerlijk zacht! Je voelt hem bijna niet zitten.. en hij is niet eens zo duur.

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 06:20

Ik heb een smartrider van de decathlon. Ik zou sowieso eentje met blokjes kiezen, ik heb een harry's horse gehad zonder blokjes, maar met blokjes zit echt vele malen beter.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 06:34

heb eentje van racesafe

Blue_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:17

Ik heb de USG Flexi bodyprotector. Ben erg blij mee en zit heerlijk.
Had eerst een Kanteq Body Protector maar dit is in vergelijking met de USG net een plank.
Een bodyprotector met blokjes geeft gewoon veel meer beweging's vrijheid.